FindHotel
CheapTickets
Travelocity
Omdömet skrevs 21 februari 2021 från mobil enhet

Bra hotell med möjlighet till ski-in / ski-out. Rymliga rum med fin utsikt.
Helt ok spa.

Hade varit önskvärt med lite mer variation i menyn i restaurangen, blev lite enformigt när man åt där varje kväll.

Liften till hotellet stod still vid några tillfällen, kan vara bra att ha med sig om man åker med mindre barn.
För att ta sig in till Åre by krävs bil/taxi.

Efter ett par dagar slutade varmvattnet fungera i vårt rum och vi kunde inte duscha på rummet, hanterades inte riktigt bra för ett hotell av denna klass.

Även om hotellet var bra så hade vi nog valt att bo i Åre by om vi besöker orten igen. Detta pga att det tar en stund att transportera sig till backarna med alla liftköer och långsamma släpliftar. Är ni en barnfamilj som nöjer er med gröna och blå backar fungerar det fint.

Tack sandberg43538
Marielle Eriksson, Ägare på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2021

Hej,

Tack för ert besök hos oss under sportlovet 2021, och tack för att ni delar med er utav era viktiga synpunkter. Vad härligt att ni njutit utav våra fina rum och smidiga ski-in/ski-out läge.

Jag ber verkligen om ursäkt för att det varit trubbel med varmvattnet på ert rum. Vi uppskattar att ni var snabba med att säga ifrån så att vi genast kunde hjälpa er att byta till ett annat rum alternativt åtgärda problematiken på ert befintliga rum. Jag är så ledsen att det ställde till det för er under detta dygn.

Vänligen tveka inte på att återkoppla till oss om det finns något vi kan göra för er.
Vi hoppas självklart att vi får välkomna er tillbaka igen!

Omdömet skrevs 19 februari 2021

Helt fantastiskt hotell med det bästa läget. Personalen och servicen är utmärka. Restaurangen så bra, med olika menyer varje kväll. Spat helt underbart för både föräldrar och barn. Dessutom lekområden för barnen, både små och stora, där de kan vara under tiden försändelserna tar ett glas vin. Kommer tillbaka igen!

1  Tack elmal579

Hej,

Stort tack för ert besök hos oss på Copperhill Mountain Lodge och era fantastiskt fina ord om upplevelsen! Vi blir så glada.

Vad härligt att ni fått njuta av en skön vistelse med allt från varma bad i spat till goda middagar i Niesti. Framförallt stort tack för att ni lyfter våra duktiga medarbetare - det ska jag genast se till att de får höra och ta del utav.

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka till oss snart igen. Ta hand om er!

Omdömet skrevs 12 februari 2021 från mobil enhet

Hotellet har absolut bästa förutsättningar men når tyvärr inte 5 stjärnor. Jag reser globalt regelbundet och har goda referenser och tycker Copperhill är en stolpe in pga att personalen inte har vad som krävs på vissa avdelningar ex receptionen, personalen är inte service minded som krävs för högt ställda krav. Restaurangen med a la carte menyn och personalen håller hög klass men tyvärr är all-time menyn långt ifrån ok....en halv kyckling känns som att 80 talet kom på besök, den var fö. lång ifrån aptitlig. Städningen håller inte måtten där personalen är säsongsarbetare som inte har rätt utbildning, de vet helt enkelt inte vad som krävs när man städar ett rum (inte deras fel, de har helt enkelt inte rätt utbildning). Vårat rum var dammigt och de låg saker kvar från tidigare gäster på rummet. Med sådana otroliga förutsättningar kan man inte slå straffen stolpe in utan det måste vara bättre än så om hotellet skall kunna profilera sig som top-notch och 5 stjärnor. Personligen tror jag det kräver en platsledning som är mer synlig och agerar hands-on. Btw, Hovmästaren Björn är kunglig, han håller måtten som krävs för ett hotell som MÅSTE hålla världsklass.

Tack MackanSkara

Hej,

Stort tack för ert besök hos oss på Copperhill Mountain Lodge, och att ni tagit er tiden att lämna ert viktiga omdöme.

Copperhill Mountain Lodge bedöms faktiskt inte utifrån någon stjärnklassificering, men vår målsättning är givetvis alltid att leverera förstaklassig service. Det känns synnerligen tråkigt att läsa att ni till och från inte känt er helt nöjda med vår service, samt att ni upplevt att det funnits brister i städningen. Jag hoppas givetvis att ni fick möjlighet att uttrycka detta direkt till oss på plats, så att vi genast kunde följa upp och hjälpa er till en ännu bättre vistelse.

Vänligen tveka inte på att återkoppla till mig direkt så ska jag hjälpa er så gott jag bara kan.

Ta hand om er!

Omdömet skrevs 25 januari 2021

Fantastisk miljö, rum, mat, service, bad, avkoppling och skidåkning utanför dörren.
Vi hade ett silver de lux rum med utsikt åt tre väderstreck, vi såg både soluppgång och solnedgång. Vi längtar tillbaka!!

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack malinblomstrand
Marielle Eriksson, Ägare på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2021

Hej Malin,

Tack för ditt besök hos oss på Copperhill Mountain Lodge och för dina fina ord. Det uppskattar vi väldigt mycket.

Så härligt att ni fått njuta av vår allra finaste utsikt under dessa magiskt soliga dagar. Väl värda.

Ta hand om er så ses vi snart igen - vi längtar redan!

Omdömet skrevs 24 januari 2021

Cooperhill är en pärla i vår svenska fjällvärld. Hotellet är ett konstverk och imponerande i alla detaljer. Man har lyckats göra det lätt för gästen med ski in/ski out, garaget i direkt anslutning i hotellet mm. Spaavdelningen är en dröm. Personalen är Värdskapsmästare.
Hit kommer man gärna tillbaka igen och igen.

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack 191agnetaa

Hej Agneta,

Wow, vilka magiska ord du delar med dig utav. Tack snälla! Det har varit så kul att få ha er här med oss i ett par dagar och vi längtar redan efter att få välkomna er tillbaka.

Ta nu riktigt väl hand om er så ses vi snart igen!