Omdömet skrevs 12 februari 2021 från mobil enhet

Hotellet har absolut bästa förutsättningar men når tyvärr inte 5 stjärnor. Jag reser globalt regelbundet och har goda referenser och tycker Copperhill är en stolpe in pga att personalen inte har vad som krävs på vissa avdelningar ex receptionen, personalen är inte service minded som krävs för högt ställda krav. Restaurangen med a la carte menyn och personalen håller hög klass men tyvärr är all-time menyn långt ifrån ok....en halv kyckling känns som att 80 talet kom på besök, den var fö. lång ifrån aptitlig. Städningen håller inte måtten där personalen är säsongsarbetare som inte har rätt utbildning, de vet helt enkelt inte vad som krävs när man städar ett rum (inte deras fel, de har helt enkelt inte rätt utbildning). Vårat rum var dammigt och de låg saker kvar från tidigare gäster på rummet. Med sådana otroliga förutsättningar kan man inte slå straffen stolpe in utan det måste vara bättre än så om hotellet skall kunna profilera sig som top-notch och 5 stjärnor. Personligen tror jag det kräver en platsledning som är mer synlig och agerar hands-on. Btw, Hovmästaren Björn är kunglig, han håller måtten som krävs för ett hotell som MÅSTE hålla världsklass.

Datum för vistelsen: februari 2021
Tack MackanSkara
Marielle Eriksson, Ägare på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2021

Hej,

Stort tack för ert besök hos oss på Copperhill Mountain Lodge, och att ni tagit er tiden att lämna ert viktiga omdöme.

Copperhill Mountain Lodge bedöms faktiskt inte utifrån någon stjärnklassificering, men vår målsättning är givetvis alltid att leverera förstaklassig service. Det känns synnerligen tråkigt att läsa att ni till och från inte känt er helt nöjda med vår service, samt att ni upplevt att det funnits brister i städningen. Jag hoppas givetvis att ni fick möjlighet att uttrycka detta direkt till oss på plats, så att vi genast kunde följa upp och hjälpa er till en ännu bättre vistelse.

Vänligen tveka inte på att återkoppla till mig direkt så ska jag hjälpa er så gott jag bara kan.

Ta hand om er!

Omdömet skrevs 25 januari 2021

Fantastisk miljö, rum, mat, service, bad, avkoppling och skidåkning utanför dörren.
Vi hade ett silver de lux rum med utsikt åt tre väderstreck, vi såg både soluppgång och solnedgång. Vi längtar tillbaka!!

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack malinblomstrand
Marielle Eriksson, Ägare på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2021

Hej Malin,

Tack för ditt besök hos oss på Copperhill Mountain Lodge och för dina fina ord. Det uppskattar vi väldigt mycket.

Så härligt att ni fått njuta av vår allra finaste utsikt under dessa magiskt soliga dagar. Väl värda.

Ta hand om er så ses vi snart igen - vi längtar redan!

Omdömet skrevs 24 januari 2021

Cooperhill är en pärla i vår svenska fjällvärld. Hotellet är ett konstverk och imponerande i alla detaljer. Man har lyckats göra det lätt för gästen med ski in/ski out, garaget i direkt anslutning i hotellet mm. Spaavdelningen är en dröm. Personalen är Värdskapsmästare.
Hit kommer man gärna tillbaka igen och igen.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack 191agnetaa

Hej Agneta,

Wow, vilka magiska ord du delar med dig utav. Tack snälla! Det har varit så kul att få ha er här med oss i ett par dagar och vi längtar redan efter att få välkomna er tillbaka.

Ta nu riktigt väl hand om er så ses vi snart igen!

Omdömet skrevs 14 januari 2021

Utöver hotellet är Simon, som kör shuttle-bussen nerifrån björnen upp till hotellet en otroligt trevlig och schyst chaufför!

Vädret var super bra, mycket snö, inte mycket tillstymmelse till blåst heller! Kanon resa :)

Tack Ljungan3

Hej,

Stort tack för dina riktigt härliga ord om ert besök på Copperhill Mountain Lodge! Det gör mig så glad att höra att ni njutit ordentligt av såväl god skidåkning som skön relax på hotellet.

Jag ska genast hälsa vår fantastiska Simon från dig så kommer han bli väldigt glad. Tack för att du delar med dig!

Omdömet skrevs 28 oktober 2020 från mobil enhet

Efter en road trip med dottern med övernattning i tält både i Glaskogens naturreservat och på kalfjället i Fulufjället hade vi bokat in oss på Copperhill som slutmål på resan. Mycket nöjda med hotellet, trevlig atmosfär, god mat och serviceinriktad personal. Rummet bjöd på magnifik utsikt mot Åreskutan.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack milou3
Copperhill Lodge, Hotelldirektör på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 21 december 2020

Bästa milou3,
stort tack för att ni valde att stanna hos oss på er roadtrip och att du tog dig tiden att recensera oss här på Tripadvisor, det är ovärderligt för oss! Vad underbart att höra att ni hade det så bra hos oss, hoppas vi får se er snart igen!

Varma Hälsningar
Eva Ottosson Rask m. Team