2 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com450 US$
Travelocity450 US$
Orbitz.com450 US$
CheapTickets450 US$
Tripadvisor450 US$
Snaptravel
Omdömet skrevs 14 januari 2021

Utöver hotellet är Simon, som kör shuttle-bussen nerifrån björnen upp till hotellet en otroligt trevlig och schyst chaufför!

Vädret var super bra, mycket snö, inte mycket tillstymmelse till blåst heller! Kanon resa :)

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack Ljungan3
Marielle Eriksson, Ägare på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej,

Stort tack för dina riktigt härliga ord om ert besök på Copperhill Mountain Lodge! Det gör mig så glad att höra att ni njutit ordentligt av såväl god skidåkning som skön relax på hotellet.

Jag ska genast hälsa vår fantastiska Simon från dig så kommer han bli väldigt glad. Tack för att du delar med dig!

Med vänliga hälsningar,
Marielle Eriksson

Copperhill Mountain Lodge
Åre Björnen 837 97 Åre
+46 (0)647-143 00
reservations@copperhill.se

Omdömet skrevs 28 oktober 2020 från mobil enhet

Efter en road trip med dottern med övernattning i tält både i Glaskogens naturreservat och på kalfjället i Fulufjället hade vi bokat in oss på Copperhill som slutmål på resan. Mycket nöjda med hotellet, trevlig atmosfär, god mat och serviceinriktad personal. Rummet bjöd på magnifik utsikt mot Åreskutan.

Tack milou3
Copperhill Lodge, Hotelldirektör på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 21 december 2020

Bästa milou3,
stort tack för att ni valde att stanna hos oss på er roadtrip och att du tog dig tiden att recensera oss här på Tripadvisor, det är ovärderligt för oss! Vad underbart att höra att ni hade det så bra hos oss, hoppas vi får se er snart igen!

Varma Hälsningar
Eva Ottosson Rask m. Team

Omdömet skrevs 26 oktober 2020 från mobil enhet

Snyggt hotell, fin design.
Härlig lobby (där hundar är tillåtna!)
Fina rum med sköna sängar.
God frukost.
Helt ok SPA, men kanske i minsta laget. Nu var det restriktioner på antal personer men tyckte ändå det va ’mkt’ folk där samtidigt.
God frukostbuffé!
Mitt enda negativa är läget. Lite långt från själva Åre by, för att kunna gå ut och äta eller liknande. När vi var där hade vi inte bokat bord på restaurangen och fick då istället äta lobby-menyn som var lite trist. Burgare och en pasta typ.

Tack 34evaf

Bästa 34evaf,

stort tack för ditt besök och att du tagit dig tiden att recensera oss här på Tripadvisor, det betyder mycket för oss! Vad härligt att höra att du hade det så bra hos oss. Vår lobby-meny har vi förnyat sedan i höstas (den går nu under namnet All Timers) och den har ett betydligt större utbud än innan. Hoppas vi får se dig hos oss snart igen!

Med vänliga hälsningar
Eva Ottosson Rask m. personal

Omdömet skrevs 14 oktober 2020

Jag, med min familj, har fått uppleva en av våra bästa resor och upplevelser. Vi har blivit bemötta med en högklassig service och haft ett otroligt vackert och mysigt boende. Den personal som funnits omkring oss levererade till 100% och gjorde att vi kände oss trygga och omhändertagna under hela vår vistelse.
En natt i Guldsviten - väldigt ombonat och med sköna sängar. Efter det tillbringade vi 3 nätter i Villan - ett boende utöver det vanliga. Vi hade känsla av lyx från morgon till kväll. Helt säkert återvänder vi.
Vi hittade inget att klaga på under de dagar vi tillbringade i Åre, trots att vi faktiskt försökte ;-)
God mat, härlig miljö, trevliga människor!

Bör kanske tillägga att vi inte hade det bästa som går att önska av vädret, men allt annat var så bra så det gjorde ingenting.

Kan varmt rekommenderas.

Tack 479annao

Bästa 479annao,

stort tack för att du valde att fira din 50-års dag hos oss och för att du tagit dig tiden att recensera oss här på Tripadvisor. Och vilket omdöme! Vi är otroligt glada över att vi lyckats ge dig en sådan bra upplevelse från början till slut! Hoppas vi får glödjen att välkomna er till oss snart igen- vi lovar att göra allt vi kan för att överträffa era förväntningar igen!

Varma hälsningar
Eva Ottosson Rask m. Team

Omdömet skrevs 15 september 2020 från mobil enhet

Inte bott, inte ätit, inte druckit, bara tittat.

Ett postmodernistiskt, interiört Alcatrazliknande sår i vacker natur.

Kan se framför mig Aperolläppjande plastikkirurgkunder som varvar ner i kvällsolen efter att ha åkt lift upp och cyklat ner.

Men för all del. Lyxigt och snyggt. Gullig personal, snygga konstverk

Datum för vistelsen: september 2020
Tack StockholmBean
Copperhill Lodge, Hotelldirektör på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 september 2020

Bästa StockholmBeam,

vad härligt att du gillar lyxen och vår fantastiska personal! Själva byggnaden i sig är ju vad den är och där varierar smaken. Hoppas du kommer upp och testar att bo och äta och att vi efter det kan få ett omdöme av det vi faktiskt kan påverka.

Önskar dig en härlig höst!

Med vänliga hälsningar
Eva Ottosson Rask