Omdömet skrevs 24 april 2018

Bokade för konferens här för en större grupp. Hotellets representant berättade om all service kring hotellet när vi träffades inför offerten, jag tyckte det lät väldigt bra med alltsammans. Det var bara det att när det började närma sig och jag skulle skriva ihop info till mina gäster så visade det sig att högsäsongen avslutades helgen före och mycket av det, som har med skidåkning att göra, blev med ens väldigt bökigt. Känner man till Åre vet man säkert när högsäsongen brukar vara över, det är ju naturligt att snötillgången styr, men representanten borde rimligen ha berättat det... I själva Åre var ju mycket igång ännu, men backarna och all service i närheten av Copperhill är ju inte det. Hotellet var mycket trevligt och fint inrett, men kanske inte så lyxigt som man kunde vänta sig av de rykten man hade hört. Hotellrummet egentligen ganska ordinärt - när det var nytt var det säkert att anses som toppmodern design, men det har byggts många fina hotell sedan dess. Spa-avdelningen var trevlig, men inte heller den så speciell egentligen - en liten simbassäng, en bassängliknande stor varm pool där man kunde slappa (inga bubblor, märkligt...) och en varm kannibalgryta ute samt en stor bastu som var lite för överhettad för att det skulle vara skönt att kasta vatten på aggregatet. Inget märkvärdigt alls. Bra frukost och goda luncher och middag, trevlig personal. Men, Copperhill överlevererar inte på något plan, tja eller möjligen den magnifika öppna ytan mitt i byggnaden, men i mitt tycke i övrigt inte riktigt i nivå med priserna.

Restyp: Reste i arbetet
1  Tack TinTTiRan
Omdömet skrevs 23 april 2018

Mycket bra hela vägen. Arkitekturen är fantastiskt men hotellet tycks vara något felvänt så att SPA avdelningen och restaurangen saknar vyerna förutom parkeringen som ligger i fonden. Svårt att åtgärda dock :)

Tack ante854
Omdömet skrevs 15 april 2018

Firade Pappas födelsedag med 20 gäster. Trevlig och privat miljö, vänlig personal och jättegod mat. Det var även barn med på festen. Allt fungerade helt perfekt och alla gäster var mycket belåtna. Också förberedelserna var mycket väl organiserade.

Tack Nikolas F
CML_Management, Hotelldirektör på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 16 april 2018

Bästa Nikolas,

vilken ära att vi fick stå värd för ert födelsedagsfirande-stort tack för det. Tack också för att du delar med dig av din upplevelse här på Tripadvosor, det betyder oerhört mycket för oss! Hoppas vi får nöjet att se dig som vår gäst snart igen.

Varma hälsningar
Eva Ottosson Rask
VD

Omdömet skrevs 8 april 2018

Barnvänligt spa hotell, med högsta standard. En njutning för kropp och själ, liten som stor. Allt som behövs för en underbar ski in ski out upplevelse utöver det vanliga, på ett och samma ställe. Storslagna vyer både i inredning och natur

Tack disacs128193
Omdömet skrevs 2 april 2018 från mobil enhet

Även om detta är ett ganska stort hotell har man lyckats skapa en känsla av mysigt fjällhotell. Smarta och påkostade lösningar som t.ex. skidskåp som kan öppnas med hotellrumskortet. Hyrde en ”Bronze Suite” som fungerar bra för oss 5 vuxna. Underbar spa-avdelning. Bra frukost och mycket bra middag, även om a la carten kostar på. Hade gett en 5:a i betyg om hotellet funnits närmare riktig skidåkning, lite för långa transportsträckor.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack GlocalSwede

Bästa GlocalSwede,

stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss här på Tripadvisor, det uppskattar vi väldigt mycket! Vad underbart att höra att ni är så nöjda med det vi har att erbjuda, hoppas vi får glädjen att ha dig som vår gäst snart igen!

Med vänliga hälsningar
Eva Ottosson Rask