“Härlig middag för 12 personer med olika önskningar. Variationsrik meny som smälter i munnen.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs mars 5 2017 från mobil enhet

En mycket trevlig restaurang i Åre, björnen. Promenadavstånd för de som bor i området. Fantastisk service , allt flöt på för 12 hungriga (6 vuxna & 6 ungdomar mellan 12-15 år) med olika smaker och önskningar .
Serveringspersonalen är trevlig och duktiga på passande viner !!
Mkt god mat

Bodde här: Mars 2017, reste med vänner
Tack Kitty W
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 27 2017

Hej Kitty W,

Tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Vad härligt att ni uppskattat ert restaurangbesök hos oss och att vi kunnat tillgodose alla era önskningar. Jag lovar att förmedla till personalen och framförallt köket om era fina ord.

Varmt välkomna tillbaka,

Omdömet skrevs mars 3 2017

Utmärkt hotell för en skidsemester med familjen. Bra service, trevlig personal och bra mat.
Mycket bra spa! Äter man många måltider på hotellet kan menyn kännas lite begränsad.
Överlag mycket bra, var där för andra gången. Lika positiv upplevelse båda gångerna, kommer att komma tillbaka.

• Bodde här: Mars 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack tonye626

Hej tonye626,

Tack så otroligt mycket för din recension här på Trpadvisor, det är ovärderligt för oss att du delar med dig här. Vad roligt att du varit här tidigare och valt att komma tillbaka. Jag och all personal ser fram emot att välkomna er snart igen.

Omdömet skrevs februari 28 2017 från mobil enhet

Bodde på Copperhill under v8 för skidsemester med familjen (barn 7 och 10 år gamla). Vi var här i fjol också och var så nöjda att vi bestämde oss för att komma tillbaka.

Även i år är vi jättenöjda med vår skidvecka; hotellet är jättefint med häftig arkitektur och inredning, välplanerade och stora familjerum (copper suite), fint spa, god mat (vi hade halvpension), bra med ski in/out, skidförvaring och skistar shop på hotellet. Barnaktiviteterna uppskattas också verkligen av både barn (och vuxna). Personalen är trevlig och mycket hjälpsam. Sängarna är jättesköna. Vi kommer gärna tillbaka!

Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
Tack Jessica M

Hej Jessica M,

Vilken fin recension du har skrivit här och tack för att du delar med dig. Det är verkligen ovärderligt för oss. Att ni kommer tillbaka i år igen och får ha en härlig sportlovsvecka med din familj gör mig otroligt glad. Att personalen är med och skapar era minnen och tar väl hand om er lovar jag att hälsa dem.

Hoppas få se er tillbaka igen väldigt snart.

Omdömet skrevs februari 28 2017

Ett fint hotell med många bra faciliteter. Mycket trevlig personal. Frukostbuffen var som på de flesta Clarion mycket bra. Spaavdelning och Gym var fräscht och trevligt.
Rekommenderar verkligen detta hotell.

• Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Hasse E

Hej Hasse E,

Tusen tack för din fina recension och tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Ja, en bra start på dagen med en riktigt bra frukost är något vi gärna unnar våra gäster. Jag blir så glad att personalen har tagit väl hand om er, lovar att hälsa dem detta.

Hoppas få se er tillbaka hos oss snart igen.

Omdömet skrevs februari 27 2017

Vi hade bokat Guldsviten fre-sön och hade en fantastisk helg! Från hotellet har du en underbar vy in mot Åre och läget på hotellet är enormt. Vi möttes av personal som var väldigt trevliga, hade en servicekänsla på 10 poäng av 10 möjliga! Rummen var rymliga , bra med förvaringsmöjligheter, enormt fina badrum. Allt var toppen, fantastiskt god mat, både i Nieste och i Biblioteket. Mycket bra frukostbuffé, underbar relax-och spa avdelning. Här känner man sig verkligen välkommen som gäst. Barnen kunde röra sig fritt i hotellet och det fanns pingis- och biljardbord till förfogande. Jag kan varmt rekommendera detta hotell, ta chansen och åk hit!

• Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
Tack Elisabeth E

Hej Elisabeth E,

Wow vilken fantastiskt fin recension du har skrivit här på Tripadvisor. Tack för att du delar med dig. Vad glad jag blir att personalen har tagit väl hand om er, att ni dessutom gillar vår produkt gr det ännu bättre. Jag lovar att förmedla era fina ord till all personal.

Hoppas på se er här snart igen!

Frida, hotellchef

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
STF Åre Torg
Nr 2 av 4 i Åre
24 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 877 kr - 5 252 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Nordic Choice Hotels, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?