Copperhill Mountain Lodge
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 28 februari 2017 från mobil enhet

Bodde på Copperhill under v8 för skidsemester med familjen (barn 7 och 10 år gamla). Vi var här i fjol också och var så nöjda att vi bestämde oss för att komma tillbaka.

Även i år är vi jättenöjda med vår skidvecka; hotellet är jättefint med häftig arkitektur och inredning, välplanerade och stora familjerum (copper suite), fint spa, god mat (vi hade halvpension), bra med ski in/out, skidförvaring och skistar shop på hotellet. Barnaktiviteterna uppskattas också verkligen av både barn (och vuxna). Personalen är trevlig och mycket hjälpsam. Sängarna är jättesköna. Vi kommer gärna tillbaka!

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Jessica M
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2017

Hej Jessica M,

Vilken fin recension du har skrivit här och tack för att du delar med dig. Det är verkligen ovärderligt för oss. Att ni kommer tillbaka i år igen och får ha en härlig sportlovsvecka med din familj gör mig otroligt glad. Att personalen är med och skapar era minnen och tar väl hand om er lovar jag att hälsa dem.

Hoppas få se er tillbaka igen väldigt snart.

Omdömet skrevs 28 februari 2017

Ett fint hotell med många bra faciliteter. Mycket trevlig personal. Frukostbuffen var som på de flesta Clarion mycket bra. Spaavdelning och Gym var fräscht och trevligt.
Rekommenderar verkligen detta hotell.

• Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Hasse E

Hej Hasse E,

Tusen tack för din fina recension och tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Ja, en bra start på dagen med en riktigt bra frukost är något vi gärna unnar våra gäster. Jag blir så glad att personalen har tagit väl hand om er, lovar att hälsa dem detta.

Hoppas få se er tillbaka hos oss snart igen.

Omdömet skrevs 27 februari 2017

Vi hade bokat Guldsviten fre-sön och hade en fantastisk helg! Från hotellet har du en underbar vy in mot Åre och läget på hotellet är enormt. Vi möttes av personal som var väldigt trevliga, hade en servicekänsla på 10 poäng av 10 möjliga! Rummen var rymliga , bra med förvaringsmöjligheter, enormt fina badrum. Allt var toppen, fantastiskt god mat, både i Nieste och i Biblioteket. Mycket bra frukostbuffé, underbar relax-och spa avdelning. Här känner man sig verkligen välkommen som gäst. Barnen kunde röra sig fritt i hotellet och det fanns pingis- och biljardbord till förfogande. Jag kan varmt rekommendera detta hotell, ta chansen och åk hit!

• Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Elisabeth E

Hej Elisabeth E,

Wow vilken fantastiskt fin recension du har skrivit här på Tripadvisor. Tack för att du delar med dig. Vad glad jag blir att personalen har tagit väl hand om er, att ni dessutom gillar vår produkt gr det ännu bättre. Jag lovar att förmedla era fina ord till all personal.

Hoppas på se er här snart igen!

Frida, hotellchef

Omdömet skrevs 26 februari 2017 från mobil enhet

Hotellbyggnaden var både maffig och mysig på samma gång. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande av all personal, i synnerhet av lobbyvärden Emma som pratade med oss flera gånger och gav oss många rekommendationer, bland annat deras variant av sushi som vi testade under kvällen, en stark rekommendation! Spa-avdelningen kändes lyxig och avslappnande och hade alla delar jag förväntar mig av ett spa i denna klass. Under kvällen spelades stämningsfull livemusik i loungen. Det enda som vi hade några invändningar emot var frukosten som vi upplevde som väldigt trång, det var barn och vuxna överallt som trängde sig fram mellan grytorna. Dessutom var buffén inte så välfylld och jag saknade flera frukosttillbehör som jag förväntar mig på ett hotell av denna standard. Men förutom frukosten var vi otroligt nöjda med vår vistelse och vi fick checka ut sent på avfärdsdagen, något vi verkligen uppskattade.

(Taxi till och från Åre-byn gick på 330:-/väg)

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Emma W
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 mars 2017

Hej Emma W,

Vilken fantastisk recension du har skrivit, tusen tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Det är ovärderligt för oss. Vad underbart att Emma har tagit väl hand om er, jag lovar att förmedla detta personligen till henne. Ja, i år har vi utvecklat nya matkoncept där Samakin har varit en av dem, detta ligger vår kökschef Henrik väldigt varmt om hjärtat, roligt att ni uppskattat detta. Gällande frukosten tycker jag det är tråkigt att ni inte fått njuta så som ni önskat, vi har en tyst avdelning under frukosten var detta något som ni fick till er? En bra start på dagen är något vi vill att ni gäster skall ha. Om ni har fler fundering just kring frukosten är du välkommen att kontakta mig på frida.stromberg@copperhill.se

Varmt välkomna tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 24 februari 2017 från mobil enhet

Drömvecka!! Underbart boende, god mat, fin service, trevlig personal!! Vi kommer bli stammisar!! Från hotellets bottenvåning passerar man skiduthyrningen, går rakt ut och åker om man vill eller tar en gratis minibuss till barnvänliga backar, extremt bekvämt! Stora mysiga umgängesytor, barnaktiviteter varje dag, härligt spa, sköna sängar, frisk luft! Extremt bra ljudisolering från allmänna ytor till rummen. Världsklass..

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
1  Tack Maria A
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 23 mars 2017

Hej Maria A,

Vilken fantastisk läsning, att ni haft en drömvecka gör mig otroligt glad. Tusen tack för att ni delar med er här på Tripadvisor, det är verkligen otroligt värdefullt för oss.

Med orden "vi kommer bli stammisar" ser jag och all personal fram emot att välkomna er tillbaka till oss igen.