“La Familija”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs februari 28 2017

Ett fint hotell med många bra faciliteter. Mycket trevlig personal. Frukostbuffen var som på de flesta Clarion mycket bra. Spaavdelning och Gym var fräscht och trevligt.
Rekommenderar verkligen detta hotell.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Hasse E
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 27 2017

Hej Hasse E,

Tusen tack för din fina recension och tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Ja, en bra start på dagen med en riktigt bra frukost är något vi gärna unnar våra gäster. Jag blir så glad att personalen har tagit väl hand om er, lovar att hälsa dem detta.

Hoppas få se er tillbaka hos oss snart igen.

Omdömet skrevs februari 27 2017

Vi hade bokat Guldsviten fre-sön och hade en fantastisk helg! Från hotellet har du en underbar vy in mot Åre och läget på hotellet är enormt. Vi möttes av personal som var väldigt trevliga, hade en servicekänsla på 10 poäng av 10 möjliga! Rummen var rymliga , bra med förvaringsmöjligheter, enormt fina badrum. Allt var toppen, fantastiskt god mat, både i Nieste och i Biblioteket. Mycket bra frukostbuffé, underbar relax-och spa avdelning. Här känner man sig verkligen välkommen som gäst. Barnen kunde röra sig fritt i hotellet och det fanns pingis- och biljardbord till förfogande. Jag kan varmt rekommendera detta hotell, ta chansen och åk hit!

Tack Elisabeth E

Hej Elisabeth E,

Wow vilken fantastiskt fin recension du har skrivit här på Tripadvisor. Tack för att du delar med dig. Vad glad jag blir att personalen har tagit väl hand om er, att ni dessutom gillar vår produkt gr det ännu bättre. Jag lovar att förmedla era fina ord till all personal.

Hoppas på se er här snart igen!

Frida, hotellchef

Omdömet skrevs februari 26 2017 från mobil enhet

Hotellbyggnaden var både maffig och mysig på samma gång. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande av all personal, i synnerhet av lobbyvärden Emma som pratade med oss flera gånger och gav oss många rekommendationer, bland annat deras variant av sushi som vi testade under kvällen, en stark rekommendation! Spa-avdelningen kändes lyxig och avslappnande och hade alla delar jag förväntar mig av ett spa i denna klass. Under kvällen spelades stämningsfull livemusik i loungen. Det enda som vi hade några invändningar emot var frukosten som vi upplevde som väldigt trång, det var barn och vuxna överallt som trängde sig fram mellan grytorna. Dessutom var buffén inte så välfylld och jag saknade flera frukosttillbehör som jag förväntar mig på ett hotell av denna standard. Men förutom frukosten var vi otroligt nöjda med vår vistelse och vi fick checka ut sent på avfärdsdagen, något vi verkligen uppskattade.

(Taxi till och från Åre-byn gick på 330:-/väg)

Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack Emma W
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 24 2017

Hej Emma W,

Vilken fantastisk recension du har skrivit, tusen tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Det är ovärderligt för oss. Vad underbart att Emma har tagit väl hand om er, jag lovar att förmedla detta personligen till henne. Ja, i år har vi utvecklat nya matkoncept där Samakin har varit en av dem, detta ligger vår kökschef Henrik väldigt varmt om hjärtat, roligt att ni uppskattat detta. Gällande frukosten tycker jag det är tråkigt att ni inte fått njuta så som ni önskat, vi har en tyst avdelning under frukosten var detta något som ni fick till er? En bra start på dagen är något vi vill att ni gäster skall ha. Om ni har fler fundering just kring frukosten är du välkommen att kontakta mig på frida.stromberg@copperhill.se

Varmt välkomna tillbaka till oss!

Omdömet skrevs februari 24 2017 från mobil enhet

Drömvecka!! Underbart boende, god mat, fin service, trevlig personal!! Vi kommer bli stammisar!! Från hotellets bottenvåning passerar man skiduthyrningen, går rakt ut och åker om man vill eller tar en gratis minibuss till barnvänliga backar, extremt bekvämt! Stora mysiga umgängesytor, barnaktiviteter varje dag, härligt spa, sköna sängar, frisk luft! Extremt bra ljudisolering från allmänna ytor till rummen. Världsklass..

Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
1  Tack Maria A
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 23 2017

Hej Maria A,

Vilken fantastisk läsning, att ni haft en drömvecka gör mig otroligt glad. Tusen tack för att ni delar med er här på Tripadvisor, det är verkligen otroligt värdefullt för oss.

Med orden "vi kommer bli stammisar" ser jag och all personal fram emot att välkomna er tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs februari 24 2017

fantastiskt ställe med supertrevligt bemötande! bra spa-avdelning med fina pooler. bra frukost med stort utbud och även restaurangen på kvällen levererade med inte alltför dyra priser. fin utsikt och bra rum. åk dit!

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Magnus K

Hej Magnus K,

Tusen tack för att du delar med dig av din upplevelse här på Tripadvisor, det är verkligen värdefullt för oss. Vad glad jag blir att ni har blivit bemötta på ett supertrevligt sätt, att ni får ta med er dessa fantastiska minnen hem gör mig otroligt glad.

Jag hoppas att jag får välkomna er hos oss snart igen,

Frida, Hotellchef

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
Are Bed & Breakfast
Nr 1 av 4 i Åre
26 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 865 kr - 4 299 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Nordic Choice Hotels, Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Ebookers och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?