Copperhill Mountain Lodge
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 26 februari 2017 från mobil enhet

Hotellbyggnaden var både maffig och mysig på samma gång. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande av all personal, i synnerhet av lobbyvärden Emma som pratade med oss flera gånger och gav oss många rekommendationer, bland annat deras variant av sushi som vi testade under kvällen, en stark rekommendation! Spa-avdelningen kändes lyxig och avslappnande och hade alla delar jag förväntar mig av ett spa i denna klass. Under kvällen spelades stämningsfull livemusik i loungen. Det enda som vi hade några invändningar emot var frukosten som vi upplevde som väldigt trång, det var barn och vuxna överallt som trängde sig fram mellan grytorna. Dessutom var buffén inte så välfylld och jag saknade flera frukosttillbehör som jag förväntar mig på ett hotell av denna standard. Men förutom frukosten var vi otroligt nöjda med vår vistelse och vi fick checka ut sent på avfärdsdagen, något vi verkligen uppskattade.

(Taxi till och från Åre-byn gick på 330:-/väg)

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Emma W
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 mars 2017

Hej Emma W,

Vilken fantastisk recension du har skrivit, tusen tack för att du delar med dig här på Tripadvisor. Det är ovärderligt för oss. Vad underbart att Emma har tagit väl hand om er, jag lovar att förmedla detta personligen till henne. Ja, i år har vi utvecklat nya matkoncept där Samakin har varit en av dem, detta ligger vår kökschef Henrik väldigt varmt om hjärtat, roligt att ni uppskattat detta. Gällande frukosten tycker jag det är tråkigt att ni inte fått njuta så som ni önskat, vi har en tyst avdelning under frukosten var detta något som ni fick till er? En bra start på dagen är något vi vill att ni gäster skall ha. Om ni har fler fundering just kring frukosten är du välkommen att kontakta mig på frida.stromberg@copperhill.se

Varmt välkomna tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 24 februari 2017 från mobil enhet

Drömvecka!! Underbart boende, god mat, fin service, trevlig personal!! Vi kommer bli stammisar!! Från hotellets bottenvåning passerar man skiduthyrningen, går rakt ut och åker om man vill eller tar en gratis minibuss till barnvänliga backar, extremt bekvämt! Stora mysiga umgängesytor, barnaktiviteter varje dag, härligt spa, sköna sängar, frisk luft! Extremt bra ljudisolering från allmänna ytor till rummen. Världsklass..

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
1  Tack Maria A
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 23 mars 2017

Hej Maria A,

Vilken fantastisk läsning, att ni haft en drömvecka gör mig otroligt glad. Tusen tack för att ni delar med er här på Tripadvisor, det är verkligen otroligt värdefullt för oss.

Med orden "vi kommer bli stammisar" ser jag och all personal fram emot att välkomna er tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 24 februari 2017

fantastiskt ställe med supertrevligt bemötande! bra spa-avdelning med fina pooler. bra frukost med stort utbud och även restaurangen på kvällen levererade med inte alltför dyra priser. fin utsikt och bra rum. åk dit!

• Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Magnus K

Hej Magnus K,

Tusen tack för att du delar med dig av din upplevelse här på Tripadvisor, det är verkligen värdefullt för oss. Vad glad jag blir att ni har blivit bemötta på ett supertrevligt sätt, att ni får ta med er dessa fantastiska minnen hem gör mig otroligt glad.

Jag hoppas att jag får välkomna er hos oss snart igen,

Omdömet skrevs 21 februari 2017

Summerar en fantastiskt sportlovsvecka på detta magiska Hotel i fantastisk miljö! Riktigt bra personal och hög servicenivå som avspeglar sig i alla delar av verksamheten. Ett extra stort plus till den engagerade restaurangpersonalen som tog hand om oss och serverade och servade med mycket god mat och dryck! Barnen tackar alldeles extra för att ni fixade ett "barnbord" där dom blev omhändertagna av er alla med spännande överraskningar och eldsprutandefacklor i desserten! Måste också passa på och ge ert SPA en guldstjärna från oss alla, inte minst för bra och sköna behandlingar. Stort tack för denna vecka, vi kommer tillbaka!

• Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Daniel R

Hej Daniel R,

Vad härligt att du delar med dig av era upplevelser hos oss, det är otroligt värdefullt. Vad glad jag blir att personalen har tagit väl hand om er under er semester och att barnen har blivit uppmärksammade. Jag lovar att förmedla era fantastiska ord till all personal.

Vi alla på Copperhill ser fram emot att välkomna er till oss igen,

Omdömet skrevs 21 februari 2017

Ett sanslöst vackert hotell såväl exteriört som interiört och dessutom med en riktigt fin relax-avdelning, egen Skistar-shop och egen lift.
Men det finns detaljer som man behöver slipa ordentligt på. Framför allt känns det som att man har för många rum i förhållande till faciliteterna i övrigt, något som bland annat manifesterar sig i att det lätt blir lite hysterisk stämning på frukosten. Det känns mer Silja Line-buffé än Shangri La, om man säger så. Trångt och larmigt. Dessutom en rätt korkad lösning med stora tunga grytor med lock som man inte kan göra av någonstans när man ska ta för sig av maten i dem.
Samma problematik kännetecknar relax-avdelningen, åtminstone under vissa tider. Stämningen för tankarna mer till Skara Sommarland än till ett fridfullt och lyxigt spa, vilket man kanske inte väntar sig i den här prisklassen. Den lugnande musiken i omklädningsrummet blir närmast parodisk i kontrast till de faktiska omständigheterna.
Restaurangen är ett annat kapitel. Jag hade t ex oerhört stora problem med att boka bord via telefon innan ankomsten, då jag helt sonika blev bortkopplad när receptionen försökte koppla mig till restaurangen. På fjärde försöket gick receptionisten i stället med telefonen till restaurangen, så att någon till slut svarade. Tycker mest synd om Copperhill, som säkert förlorar en massa bokningar på det här sättet.
Men det slutar inte med det. Det var dessutom ohyggligt struligt att få sitt bord när man väl kom dit. Vi stod vid en disk vid restaurangen och väntade i tio minuter utan att någon uppmärksammade oss, trots att flera i personalen strök förbi med jämna mellanrum. Någon sa till och med ”hej”, men försvann direkt innan man han säga någonting. Till slut reagerade en kypare, som sa att vi stod på ”fel plats” och pekade mot en annan ingång fem meter bort, där det inte fanns någon disk. Där skulle vi tydligen stå. Efter en stund kom en man i kostym med Copperhill-badge och sa att vi skulle få hälsa på någon i personalen (!?). Han försvann sedan och kom aldrig tillbaka. Efter ytterligare fem minuter frågade någon återigen om vi hade fått hjälp. Jag sa att vi hade försökt en lång stund, men att inget händer. Då fick vi till slut ett bord. Rörigt, förvirrat och dåligt. Rena hönshuset, ärligt talat. Klockan var då 20.30 och vi hade bokat till 20 och var på plats redan 19.55. Dåligt.
Sedan har vi problemet med att hotellet är byggt i trä och att barn i princip undantagslöst springer längs med loftgångarna vilket gör att det dundrar i hela hotellet som om det vore åska. Lagom kul tidigt på morgonen eller sent på kvällen.
Som pricken över i är det uselt skyltat tillbaka till hotellet i liftsystemet, vars pistkarta är så plottrig att man inte kan se hur man ska åka. Vi fick fråga oss fram och missade näst intill liftens stängning pga detta.
En petitesse i sammanhanget var att det rann vatten över hela golvet i badrummet när man duschade och att det i vårt rum t o m rann ut över tröskeln och ned på parketten i hallen.
Mycket gnäll? Ja, men kostar det tycker jag att det ska smaka också. Och detaljerna ska vara på plats. Det här är ett dyrt hotell. Då vill jag ha mer i utbyte.
Det känns på något vis som att man har haft en storvulen och mycket ambitiös vision som man aldrig riktigt fullföljt. Fyran i betyg ska ni tacka arkitekten och delar av personalen för. Den hängde riktigt löst.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Mats K
CML_Management, Hotelldirektör på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2017

Hej Mats,

stort tack för din utförliga recension, det är oerhört viktigt för oss i vårt ständiga förbättringsarbete. Jätteroligt att höra att du gillar vår fantastiska byggnad och vår personal men jag blir uppriktigt upprörd och förvånad när jag hör om bortkoppling- samt väntetid i restaurangen-detta är långt ifrån vår standard och ingenting som är acceptabelt. Jag har tagit detta med samtliga berörda och vi ser över våra rutiner ordentligt. Ang SPA: Här har vi i år kortat ner barntiden på eftermiddagen för att kunna erbjuda en lugn upplevelse under en längre tid, kanske skyltar vi inte tydligt nog med vilka tider det är som gäller, detta får vi såklart se över. Vi har även tagit in en spavärd som skall se till att barntiderna hålls. Beklagar verkligen ang. avloppet i duschen, så skall det naturligtvis inte vara och jag hoppas att du meddelade receptionen så att vår fastighetsavdelning kunde avhjälpa problemet direkt. Meddelade du vår personal på plats om dina övriga synpunkter så att vi hade möjlighet att kompensera dig på plats? Om inte får du gärna maila mig så att vi kan göra någonting för dig ioch visa att vi verkligen är värda fyran i betyg som vi är väldigt tacksamma för att du gav oss!
Bästa hälsningar Eva Ottosson Rask
eva.o.rask@copperhill.se