“Fantastisk vistelse!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs februari 9 2017

Tillbringade en vecka på Copperhill och varje dag var magisk. Rummet var mycket fint och välplanerat, nya möbler (tror de håller på att uppdatera alla rum) och fantastisk utsikt! Personalen och servicen var fantastisk. Alla var glada och mycket hjälpsamma. Vid tre tillfällen missade vi Skistar-bussen från backen varpå Copperhill blixtsnabbt skickade ut deras egen shuttle. Frukostbuffén är bland de bästa vi upplevt med hembakt bröd och lokala råvaror. Middagarna var även dem fantastiska med en matresa från hela världen. Dessutom provsmakade vi deras nya Sushi-koncept "Samaki" vilket var en riktig upplevelse! Våra två barn (3 och 6 år) hade fullt med aktiviteter att välja på - allt från korvgrillning till disco. På bottenvåningen finns ett ordentligt pysselrum med Playstation, biljard och film - MYCKET uppskattat! Vi hyrde all utrustning på Skistar som finns på plats med en stor butik plus uthyrning på hotellet. Blev väldigt enkelt då man kunde starta skidåkningen direkt utanför dörren med det sammankopplade liftsystemet. Slutligen njöt vi i fulla drag i SPA avdelningen med flera pooler, bastu och privata bad. Toppklass! Vi kommer garanterat komma tillbaka varje år.

Tips för att välja rum: Rummen mot Åreskutan har bättre utsikt.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
2  Tack KS7210
CML_Management, Chef på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 23 2017

Hej KS7210,

Tusen tack för ditt fantastiska omdöme och att du delar med dig av dina upplevelser. Vilket toppenbetyg du har givit oss. Jag lovar att förmedla dina ord till all personal. Ja, Samakin är något helt unikt som ligger vår kökschef varmt om hjärtat.

Hoppas vi får välkomna er tillbaka här hos oss väldigt snart!

Omdömet skrevs februari 8 2017

Fint hotel som börjar bli slitet. Långt från huvudvägen. Uppförsbacke. Konstiga tesorter på rummet. Barstolar som höll på att ramla isär. Begränsat TV-utbud. Lister kring dörr som hängde och som gjorde det svår att stänga.

• Bodde här: Februari 2017, reste i arbetet
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack magnus_sorensson

Hej magnus_sorensson,

Tack för att du har delat med dig av dina upplevelse i samband med din vistelse hos oss. Vi genomför just nu en lättare renovering av rummen där vi putsar upp, vad tråkigt att ni har haft denna upplevelse när ni bodde hos oss. Hör av er nästa gång till mig när ni planerar in ett besök så skall jag se till att vi tar hand om er lite extra. Maila mig gärna på frida.stromberg@copperhill.se

Omdömet skrevs februari 6 2017 från mobil enhet

Bra boende och spa anläggning. Med hänsyn till matens kvalitet kan det omöjligen finnas en yrkesutbildad kock i köket, bland det värsta vi har smakat. Detsamma gäller servicen, obefintlig. Man lever fortfarande på utsikten och den höga nivån på rummen men hur länge! Nästa gång blir det ett annat hotell.

Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
Tack D G

Hej D G,

Vad härligt att du uppskattat boendet och vårt spa under ditt besök. Gällande ert restaurangbesök är det väldigt tråkigt att ni upplevde detta som ni gjort. Vänligen kontakta mig på frida.stromberg@copperhill.se, då jag naturligtvis vill hitta en lösning på den upplevelse som ni har haft.

Frida Strömberg, Hotellchef

Omdömet skrevs februari 2 2017 från mobil enhet

Detta hotellet är helt enkelt helt outstanding. Bodde här vid besök på Porsche winter experience. Kanonfint Spanien, fantastisk middag och helt perfekt frukost. Hela lobbyn och de allmänna utrymmena är unika.
Anders Nilsson

Bodde här: Februari 2017, reste ensam
Tack Anders N

Hej Anders N,

Vilken fantastisk recension du har skrivit jättehärlig läsning. Tack för att du delar med dig.

Omdömet skrevs januari 29 2017

Jag besökte restaurangen tillsammans med väninna för lunch. Bratwurst med surkål och diverse tillbehör. Det smakade alldeles utmärkt. Vi blev mycket professionellt bemötta, och det kändes som personalen kände oss, fastän det var första besöket för mig. Dock inte för min väninna. Vi hamnade där på hennes rekommendation. Vid vårt nästa besök i Åre kommer vi säkert att återvända!!

Bodde här: Januari 2017, reste med vänner
Tack Anni A

Hej Anni A,

Tusen tack för att du delat med dig av din upplevelse hos oss vad gäller ert lunchbesök. Fantastisk läsning. Jag lovar att förmedla vidare till all personal och framförallt vår restaurang.

Ni är varmt välkomna tillbaka,

Frida, Hotellchef

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
Are Bed & Breakfast
Nr 1 av 4 i Åre
26 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 865 kr - 4 299 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Nordic Choice Hotels, Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Ebookers och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?