“Fantastiskt upplevelse”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs augusti 18 2016

Mycket bra bemötande vid ankomst. Service strålade ur personalen. Våra rum var inte klara, vi var mycket tidiga, men vi fick möjlighet att byta om och förvara våra väskor. Lunchen var helt fantastisk. Rummet var mycket bra och med en fantastisk utsikt. Varma sköna golv och mycket trevligt badrum. Enda negativa, litet var väl golven som var lite slitna. Middagen sedan, ren, smälte i munnen och vinet som den mycket kunnige servitören rekommenderade balanserade maten perfekt. Miljön i lobby och matsal mm var enastående. Nu åkte vi på sommaren så vägen upp, lång, var snirklig och kanske kan vara en utmaning på vintern. Hit kan jag mycket väl återkomma. / Leif Ö

Tips för att välja rum: Välj med utsikt, värt det extra priset
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack lelle196209
Sara E, Informationsansvarig på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade augusti 24 2016

Hej Leif,

Tack för att du vill dela med dig till andra resenärer av din vistelse hos oss! Vilken härlig beskrivning med alla fylliga detaljer.

Vi blir så glada över att läsa att du njöt av din tid hos oss. Särskilt glada blir vi och alla medarbetare över ditt beröm till personalen. Tack – det uppskattas!

Jag kan lugna dig med att vägen grusas ordentligt vintertid och inte brukar vara något problem att ta sig upp för. Vad gäller golvet i rummet, så vill jag bara berätta att vi renoverar rummen och sviterna löpande, så snart kommer även dessa vara fina igen.

Återigen, stort tack för att du tog dig tid att kommentera oss här på tripadvisor. Hoppas vi får se dig här igen, inom en inte allt för avlägsen framtid!

Omdömet skrevs augusti 15 2016

Det bästa vi bott på + att hunden fick ett fint mottagande på rummet.
Maten och bemötandet i restaurangen var verkligen superhög kvalitet.
Nära till naturen med leder o cykelspår där hunden kunde springa av sig.
Som sagt helt klart det bästa hotel vi bott på o då har jag bott på många olika hotell genom jobbet .
Vi kommer helt klart snart igen.

• Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack jonasl597

Hej jonasl597,

Vad roligt att läsa att både ni människor och er hund trivdes så bra hos oss!

Jag håller med om att naturen runtomkring hotellet är fantastisk att uppleva, och särskilt tillsammans med en hund. Ett tips till vintern är att längdskidspåren i Åre-Björnen (och övriga Åre) är väldigt bra lämpade för åkning med hund, då det nästan alltid finns breda skatingspår bredvid spåren för klassisk åkning. Gott om plats, alltså. Och om ni tar en fikatur till Bergstugan vid Fröå Gruva, så har de värmetäcken och filtar att låna ut till hunden, så den slipper frysa ute i kylan.

Dina härliga superlativer kommer att vidarebefordras och glädja våra medarbetare. Vi vill återigen tacka för ditt fina omdöme och hälsa dig varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs augusti 14 2016 från mobil enhet

Vi hade lite problem vid incheckningen men personalen löste det föredömligt. Genomgående väldigt bra service. Det är oerhört viktigt att bemötandet håller hög klass och här gör det verkligen det! Tack för en toppen vistelse!

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Birgitta N

Hej Birgitta N,

Tack för ditt fina omdöme. Vi blir särskilt glada över att du uppskattade vår personal och det bemötande du fick. Det är en glädje att få ha gäster som du!

Alla vi här på Copperhill Mountain Lodge hälsar dig varmt välkommen tillbaka till oss.

Omdömet skrevs augusti 12 2016

Vi är så nöjda! Helt fantastisk personal och maten var otroligt god. Vi hyrde hundrum och vår vovve fick t.om. ett fantastiskt välkomnande med ett tuggben när vi anlände. Tack för att ni fixat så fint och gjorde vår vistelse så bra!

• Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack 489linaf

Hej 489linaf,

Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Tripadvisor. Vi är så glada över att läsa att du uppskattade din vistelse hos oss. Kul att även hundens lilla välkomstpresent gillades.

Vi hoppas att vi får glädjen ha er här igen hos oss på Copperhill Mountain Lodge.

Omdömet skrevs augusti 11 2016

Vi blev så väl omhändertagna av den professionella, trevliga och serviceinriktade personalen. Bra nivå på frukost och barens utbud. Läget är outstanding och bra ställe om man har barn och önskar komplement på saker att göra förutom fjällvandring och utförsåkning. Hotellet känns mindre än vad det är, vilket är mycket positivt. Bra ställen att hänga på, olika soffgrupper. Bra nivå på gästerna.

Tips för att välja rum: Utsikt mot Åre dalen, så härligt att vakna med utsikt över fjället
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Jessica L

Hej Jessica L,

Tack för dina översvallande fina kommentarer om oss och våra medarbetare. Vi blir så inspirerade av gäster som du!

Av vad du skriver verkar hela familjen ha haft en härlig vistelse. Kul att ni uppskattade det naturnära läget, våra lounger och restauranger.

Återigen tack för att du tog dig tid att dela med dig av era upplevelser. Hoppas att vi får ha er som gäster hos oss igen.

Varma hälsningar,

Marketing Manager

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
STF Åre Torg
Nr 2 av 4 i Åre
24 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 877 kr - 5 252 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Nordic Choice Hotels, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?