Copperhill Mountain Lodge
Parkvillan(Jämtlands län)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
TripAdvisor
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 15 augusti 2016

Det bästa vi bott på + att hunden fick ett fint mottagande på rummet.
Maten och bemötandet i restaurangen var verkligen superhög kvalitet.
Nära till naturen med leder o cykelspår där hunden kunde springa av sig.
Som sagt helt klart det bästa hotel vi bott på o då har jag bott på många olika hotell genom jobbet .
Vi kommer helt klart snart igen.

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack jonasl597
Sara E, Informationsansvarig på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2016

Hej jonasl597,

Vad roligt att läsa att både ni människor och er hund trivdes så bra hos oss!

Jag håller med om att naturen runtomkring hotellet är fantastisk att uppleva, och särskilt tillsammans med en hund. Ett tips till vintern är att längdskidspåren i Åre-Björnen (och övriga Åre) är väldigt bra lämpade för åkning med hund, då det nästan alltid finns breda skatingspår bredvid spåren för klassisk åkning. Gott om plats, alltså. Och om ni tar en fikatur till Bergstugan vid Fröå Gruva, så har de värmetäcken och filtar att låna ut till hunden, så den slipper frysa ute i kylan.

Dina härliga superlativer kommer att vidarebefordras och glädja våra medarbetare. Vi vill återigen tacka för ditt fina omdöme och hälsa dig varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 14 augusti 2016 från mobil enhet

Vi hade lite problem vid incheckningen men personalen löste det föredömligt. Genomgående väldigt bra service. Det är oerhört viktigt att bemötandet håller hög klass och här gör det verkligen det! Tack för en toppen vistelse!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Birgitta N

Hej Birgitta N,

Tack för ditt fina omdöme. Vi blir särskilt glada över att du uppskattade vår personal och det bemötande du fick. Det är en glädje att få ha gäster som du!

Alla vi här på Copperhill Mountain Lodge hälsar dig varmt välkommen tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 12 augusti 2016

Vi är så nöjda! Helt fantastisk personal och maten var otroligt god. Vi hyrde hundrum och vår vovve fick t.om. ett fantastiskt välkomnande med ett tuggben när vi anlände. Tack för att ni fixat så fint och gjorde vår vistelse så bra!

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack 489linaf

Hej 489linaf,

Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Tripadvisor. Vi är så glada över att läsa att du uppskattade din vistelse hos oss. Kul att även hundens lilla välkomstpresent gillades.

Vi hoppas att vi får glädjen ha er här igen hos oss på Copperhill Mountain Lodge.

Omdömet skrevs 11 augusti 2016

Vi blev så väl omhändertagna av den professionella, trevliga och serviceinriktade personalen. Bra nivå på frukost och barens utbud. Läget är outstanding och bra ställe om man har barn och önskar komplement på saker att göra förutom fjällvandring och utförsåkning. Hotellet känns mindre än vad det är, vilket är mycket positivt. Bra ställen att hänga på, olika soffgrupper. Bra nivå på gästerna.

Tips för att välja rum: Utsikt mot Åre dalen, så härligt att vakna med utsikt över fjället
  • Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Jessica L

Hej Jessica L,

Tack för dina översvallande fina kommentarer om oss och våra medarbetare. Vi blir så inspirerade av gäster som du!

Av vad du skriver verkar hela familjen ha haft en härlig vistelse. Kul att ni uppskattade det naturnära läget, våra lounger och restauranger.

Återigen tack för att du tog dig tid att dela med dig av era upplevelser. Hoppas att vi får ha er som gäster hos oss igen.

Varma hälsningar,

Omdömet skrevs 10 augusti 2016 från mobil enhet

Vi bodde inte här över natten utan bokade spa-behandling och middag. Behandlingen var suverän efter en rejäl vandring dagen innan. Spa-avdelningen har en oerhört vacker utsikt över fjällen och var helt underbart avkopplande tills klockan slog 15.00 och poolerna invaderades av barn som gallskrek och plaskade vatten över allt och alla. Inget ont om barn, men att rekommendera på hemsidan att man ska komma någon timme innan för att koppla av och varva ner inför sin behandling blir lite missvisande när det snarare känns som man är på ett äventyrsbad än i en lugn och avslappnade spa-miljö.
Vi hade uppskattat att det hade framgått tydligare att det, vid vissa tider, är väldigt stökigt. Då hade vi valt att spendera timmarna innan behandlingen på annat sätt och betyget hade blivit en fyra.
Maten var god, men inte någon wow-upplevelse.

Bodde här: augusti 2016
Tack Emma W

Hej Emma W,

Så härligt det låter med fjällvandring och spa. Jag är glad över att du i alla fall fick en stunds lugn och ro på spaavdelningen, innan klockan klämtade för barnens badtider.

Det är olyckligt att du inte fick information om badtiderna för barn. Vi försöker att vara tydliga med att informera om barntiderna på spa och att rekommendera gäster UTAN barn att förlägga sitt besök utanför dessa tider, för att kunna njuta av mesta möjliga lugn och ro. Uppenbarligen har vi inte gjort detta i kommunikationen med dig, vilket vi ber om ursäkt för. Jag lovar att direkt ta upp frågan internt så att vi kan förbättra rutinerna kring vilken information som ges när en gäst bokar spabehandlingar.

Tack återigen för dina kommentarer. De är väldigt värdefulla i vårt arbete med att ständigt förbättra vår service och gästupplevelse. Vi hoppas att få se dig som gäst hos oss igen – och att vi då lyckas överträffa dina förväntningar.