Copperhill Mountain Lodge
  • Frukost ingår
Det finns ingen tillgänglighet hos våra partner på dina datum
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 10 augusti 2016 från mobil enhet

Vi bodde inte här över natten utan bokade spa-behandling och middag. Behandlingen var suverän efter en rejäl vandring dagen innan. Spa-avdelningen har en oerhört vacker utsikt över fjällen och var helt underbart avkopplande tills klockan slog 15.00 och poolerna invaderades av barn som gallskrek och plaskade vatten över allt och alla. Inget ont om barn, men att rekommendera på hemsidan att man ska komma någon timme innan för att koppla av och varva ner inför sin behandling blir lite missvisande när det snarare känns som man är på ett äventyrsbad än i en lugn och avslappnade spa-miljö.
Vi hade uppskattat att det hade framgått tydligare att det, vid vissa tider, är väldigt stökigt. Då hade vi valt att spendera timmarna innan behandlingen på annat sätt och betyget hade blivit en fyra.
Maten var god, men inte någon wow-upplevelse.

Bodde här: augusti 2016
Tack Emma W
Sara E, Informationsansvarig på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 24 augusti 2016

Hej Emma W,

Så härligt det låter med fjällvandring och spa. Jag är glad över att du i alla fall fick en stunds lugn och ro på spaavdelningen, innan klockan klämtade för barnens badtider.

Det är olyckligt att du inte fick information om badtiderna för barn. Vi försöker att vara tydliga med att informera om barntiderna på spa och att rekommendera gäster UTAN barn att förlägga sitt besök utanför dessa tider, för att kunna njuta av mesta möjliga lugn och ro. Uppenbarligen har vi inte gjort detta i kommunikationen med dig, vilket vi ber om ursäkt för. Jag lovar att direkt ta upp frågan internt så att vi kan förbättra rutinerna kring vilken information som ges när en gäst bokar spabehandlingar.

Tack återigen för dina kommentarer. De är väldigt värdefulla i vårt arbete med att ständigt förbättra vår service och gästupplevelse. Vi hoppas att få se dig som gäst hos oss igen – och att vi då lyckas överträffa dina förväntningar.

Vänliga hälsningar,

Sara Ekdahl
Marketing Manager

Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Hotellet är verkligen välkomnande och perfekt för barnfamiljer. Det fanns otroligt mycket roliga aktiviteter att göra för barnen. Sedan så är personalen väldigt serviceinriktade och trevliga, de gjorde denna hotellupplevelse till något som samtliga i familjen kommer att komma ihåg.

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack christianolsson1

Kära christianolsson1,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Underbar läsning – vi gläder oss så att ni kände er väl omhändertagna. Sommartid och skollov riktar vi extra mycket uppmärksamhet mot barnfamiljer. Vi hoppas få ta hand om er snart igen!

Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Fantastisk miljö både inomhus och utomhus. Personalen är genomgående uppmärksam och mycket trevlig. Maten håller hög kvalitet, men portionerna kunde vara lite större. Genomtänkta rum med lyxiga badrum.

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack rosie523

Kära rosie523,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Det gläder oss att du trivdes både inne och ute. Meddela gärna personalen på plats i restaurangen nästa gång du är hos oss om du inte blir helt mätt. Det finns alltid något de kan göra för att du ska bli 100% nöjd med din middag. Vi finns här för att ta hand om våra gäster! Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Stort, bra och väldigt speciell miljö med sin öppna byggnad och fantastiska eldstad. Bra rum med balkong, fantastiskt utsikt, ligger ju högt upp så det kostar 300:- i taxi bara att komma ner från berget. Vänlig personal, jättebra frukost.

• Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
Tack Anders B

Kära Anders B,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Härligt att du trivdes och uppskattade arkitektur och detaljer. Japp, hotellet ligger högt upp och i sin egen värld, och det är en liten resa att ta sig hit och härifrån. Därför gör vi vårt yttersta för att tillhandahålla allt på plats så som mat av hög klass, en stor spaavdelning och massor av ytor att umgås på. Varmt välkommen tillbaka igen!

Omdömet skrevs 8 augusti 2016

Mkt hög standard på allt från mat till rum, service och faciliteter. Rekommenderar hotellet varmt till barnfamiljer! Nytt för denna gång var att barnen kunde välja att ta halvportion från "vuxenmenyn". Perfekt för äldsta sonen 9 år som gärna äter allt medan de två yngre barnen helst valde barnbuffén med fokus på enklare smaker.
Den enda kritiken var att hotellet gärna kan fräscha upp lekrummet. Det kändes slitet i år. Annars var allt toppen!!

• Bodde här: augusti 2016, reste med familjen
Tack rozzie390

Kära rozzie390,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Underbar läsning – vi gläder oss så att hela familjen kände sig väl omhändertagen. Sommartid och skollov riktar vi extra mycket uppmärksamhet mot barnfamiljer. Kul att höra att sonen ville prova nya smaker!

Beträffande lekrummet, så kommer jag personligen att ta upp dina kommentarer internt. Självklart ska barnens sfär hålla samma höga klass som resten av hotellet!
Vi hoppas få ta hand om er snart igen.