“Ett ställe jag vill tillbaka till”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs augusti 11 2016

Vi blev så väl omhändertagna av den professionella, trevliga och serviceinriktade personalen. Bra nivå på frukost och barens utbud. Läget är outstanding och bra ställe om man har barn och önskar komplement på saker att göra förutom fjällvandring och utförsåkning. Hotellet känns mindre än vad det är, vilket är mycket positivt. Bra ställen att hänga på, olika soffgrupper. Bra nivå på gästerna.

Tips för att välja rum: Utsikt mot Åre dalen, så härligt att vakna med utsikt över fjället
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Jessica L
Sara E, Informationsansvarig på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade augusti 24 2016

Hej Jessica L,

Tack för dina översvallande fina kommentarer om oss och våra medarbetare. Vi blir så inspirerade av gäster som du!

Av vad du skriver verkar hela familjen ha haft en härlig vistelse. Kul att ni uppskattade det naturnära läget, våra lounger och restauranger.

Återigen tack för att du tog dig tid att dela med dig av era upplevelser. Hoppas att vi får ha er som gäster hos oss igen.

Varma hälsningar,

Sara Ekdahl
Marketing Manager

Omdömet skrevs augusti 10 2016 från mobil enhet

Vi bodde inte här över natten utan bokade spa-behandling och middag. Behandlingen var suverän efter en rejäl vandring dagen innan. Spa-avdelningen har en oerhört vacker utsikt över fjällen och var helt underbart avkopplande tills klockan slog 15.00 och poolerna invaderades av barn som gallskrek och plaskade vatten över allt och alla. Inget ont om barn, men att rekommendera på hemsidan att man ska komma någon timme innan för att koppla av och varva ner inför sin behandling blir lite missvisande när det snarare känns som man är på ett äventyrsbad än i en lugn och avslappnade spa-miljö.
Vi hade uppskattat att det hade framgått tydligare att det, vid vissa tider, är väldigt stökigt. Då hade vi valt att spendera timmarna innan behandlingen på annat sätt och betyget hade blivit en fyra.
Maten var god, men inte någon wow-upplevelse.

Bodde här: Augusti 2016
Tack Emma W

Hej Emma W,

Så härligt det låter med fjällvandring och spa. Jag är glad över att du i alla fall fick en stunds lugn och ro på spaavdelningen, innan klockan klämtade för barnens badtider.

Det är olyckligt att du inte fick information om badtiderna för barn. Vi försöker att vara tydliga med att informera om barntiderna på spa och att rekommendera gäster UTAN barn att förlägga sitt besök utanför dessa tider, för att kunna njuta av mesta möjliga lugn och ro. Uppenbarligen har vi inte gjort detta i kommunikationen med dig, vilket vi ber om ursäkt för. Jag lovar att direkt ta upp frågan internt så att vi kan förbättra rutinerna kring vilken information som ges när en gäst bokar spabehandlingar.

Tack återigen för dina kommentarer. De är väldigt värdefulla i vårt arbete med att ständigt förbättra vår service och gästupplevelse. Vi hoppas att få se dig som gäst hos oss igen – och att vi då lyckas överträffa dina förväntningar.

Vänliga hälsningar,

Sara Ekdahl
Marketing Manager

Omdömet skrevs augusti 8 2016

Hotellet är verkligen välkomnande och perfekt för barnfamiljer. Det fanns otroligt mycket roliga aktiviteter att göra för barnen. Sedan så är personalen väldigt serviceinriktade och trevliga, de gjorde denna hotellupplevelse till något som samtliga i familjen kommer att komma ihåg.

• Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack christianolsson1

Kära christianolsson1,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Underbar läsning – vi gläder oss så att ni kände er väl omhändertagna. Sommartid och skollov riktar vi extra mycket uppmärksamhet mot barnfamiljer. Vi hoppas få ta hand om er snart igen!

Omdömet skrevs augusti 8 2016

Fantastisk miljö både inomhus och utomhus. Personalen är genomgående uppmärksam och mycket trevlig. Maten håller hög kvalitet, men portionerna kunde vara lite större. Genomtänkta rum med lyxiga badrum.

• Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack rosie523

Kära rosie523,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Det gläder oss att du trivdes både inne och ute. Meddela gärna personalen på plats i restaurangen nästa gång du är hos oss om du inte blir helt mätt. Det finns alltid något de kan göra för att du ska bli 100% nöjd med din middag. Vi finns här för att ta hand om våra gäster! Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs augusti 8 2016

Stort, bra och väldigt speciell miljö med sin öppna byggnad och fantastiska eldstad. Bra rum med balkong, fantastiskt utsikt, ligger ju högt upp så det kostar 300:- i taxi bara att komma ner från berget. Vänlig personal, jättebra frukost.

• Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Anders B

Kära Anders B,
Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Härligt att du trivdes och uppskattade arkitektur och detaljer. Japp, hotellet ligger högt upp och i sin egen värld, och det är en liten resa att ta sig hit och härifrån. Därför gör vi vårt yttersta för att tillhandahålla allt på plats så som mat av hög klass, en stor spaavdelning och massor av ytor att umgås på. Varmt välkommen tillbaka igen!

Elin Jensen, Marketing & PR

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
STF Åre Torg
Nr 2 av 4 i Åre
24 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 877 kr - 5 252 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?