“Man betalar för ett fantastiskt läge och snygg design! Service mat och bad är bra men inte på lyxnivå.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Copperhill Mountain Lodge
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Omdömet skrevs augusti 1 2016

Fantastiskt utsikt från rummet (copper suite), det var absolut värt att betala tillägg för att kunna se åreskutan. Bodde 2 vuxna 3 barn på halvpension. Frukost var bra men inte lyxig. 2 rättersmidagen var bra men inte fantastisk. Service var bra. Barnen var lite besvikna på spaavdelningen, mest för att vi förväntat oss att man kunde bada utomhus också.

Tips för att välja rum: Betala tillägg för utsikt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack Johan F
Svar från företaget:Svarade augusti 30 2016

Kära Johan F,
Tackar ödmjukast för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse hos oss. Härligt att höra att ni trivdes!

Tråkigt att vi inte lyckades leva upp till era förväntningar beträffande frukost och middag. Du är varmt välkommen att höra av dig till info@copperhill.se med tankar om vad vi hade kunnat göra konkret för att lyfta er upplevelse.

På spa finns ett varmt bad utomhus, som det verkar som om ni kan ha missat. Då har vi inte lyckats informera om vad vi erbjuder, och den kritiken tar jag med mig internt. Hoppas få se er här igen, välkomna tillbaka!

Bästa hälsningar
Elin Jensen, Marketing & PR

Omdömet skrevs augusti 1 2016

Vi bodde på hotellet tre nätter och vandrade dagsturer i Åre. Mycket smakfullt hotell med härlig utsikt och omgivning. Det var toppen att ta det lugnt i hotellets spa efter en hel dag ute. Personalen var väldigt vänlig och frukosten var helt perfekt. Vi hade en fantastisk vistelse men tycker att det är lite väl höga priser i baren och att de borde göra något åt ventilationen i rummen på sommaren. Då det är alldeles för varmt, går ej att sova med täcke.

• Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack SusannaSE
Sara E, Informationsansvarig på Copperhill Mountain Lodge, svarade på det här omdömetSvarade augusti 30 2016

Hej SusannaSE,

Tack för din recension och den härliga beskrivningen av din sommarvistelse i Åre. Det låter som att du hade underbara dagar här och vi är så tacksamma över att få ha haft dig som gäst.

Vad gäller ventilationen så ska vi undersöka vad vi kan göra för att sänka temperaturen under varma sommardagar. Du får gärna skicka oss ett e-postmeddelande till info@copperhill.se och berätta vilket rum du bodde i.

Tack återigen för dina fina kommentarer. Vi hoppas att du fick mersmak för den härliga sommarsäsongen i Åre och återkommer till oss i framtiden.

Omdömet skrevs augusti 1 2016

Vi åkte bara upp för utsikten och titta på en kändis hus som låg precis utanför
Copperhill Mountain Lodge.
Det blev en otrolig utsikts upplevelse vill jag lova, och vi kommer helt klart försöka att boka en tripp hit igen men då boka rum med den fantastiska utsikten.

Hotellet är bara det en upplevelse att titta på, de har verkligen lyckats med ett bygge att njuta av.

Personalen vi stötte på var kanon trevliga, så då var vi ju bara tvungna att beställa fika och en kall god öl och sedan luta sig tillbaka och njuta.

Nästa gång då skall vi som sagt boka rum på sommaren och ut och uppleva naturen som är helt fantastisk.

Rekommenderar starkt en weekend på detta ställe.

//Micke

Tips för att välja rum: Boka rum med utsikt över Åre & Åresjön
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste med vänner
Tack Mikael A

Hej Micke,

Tack för din kommentar – vad glada vi blir över att du uppskattade utsikten här uppe. Visst är den fantastisk! För tio år sedan, innan hotellet fanns, brukade jag själv faktiskt vandra hit upp bara för utsiktens skull. Även jättekul att du uppskattar arkitekturen, som signerats av Peter Bohlin – en av världens mest prisbelönta arkitekter, som har ritat allt från glaskuben på 5th Avenue i New York till Bill Gates privata hem. Vi är så tacksamma för att han ville ta sig an det här projektet och skapade Copperhill Mountain Lodge åt oss och alla våra gäster. Bohlins vision med byggnaden var att "skapa en spektakulär byggnad, som många kunde samlas i och njuta av det omgivande fjällandskapet". Han skulle bli glad över att höra dina kommentarer.

Återigen – tack för att du tog dig tid att recensera oss. Hoppas att vi får se dig snart som gäst hos oss igen. Ett tips är att du på vår hemsida kan välja "Fjällutsikt" som tillval när du bokar, då får du garanterat ett rum som vetter mot Åreskutan.

Omdömet skrevs juli 31 2016

Ett bra och trevligt familjehotell med stora familjerum, skulle städningen varit bättre så hade hotellet fått full poäng för allt annat var bra och nästan perfekt.vi älskade utsikten mot berget och vår son älskade att det fanns ett Playstation i rummet. Glöm inte att besöka spa och poolsvdelningen då den var trevlig med flera bastu och pooler.

• Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack 74ralfz

Hej 74ralfz,

Tack för dina kommentarer! Vad roligt att ni uppskattade vårt spa och att hela familjen verkar ha haft det så bra. "Nästan perfekt" är dock inte tillräckligt i vår värld, så vi ber om uppriktigt om ursäkt för att vi inte lyckades uppfylla dina förväntningar till fullo. I somras fick vi många dropin-gäster, ibland fler än förväntat, vilket vissa dagar innebar utmaningar på städavdelningen. Detta är dock ingen ursäkt, utan endast en förklaring. Vi diskuterar just nu hur vi ska lösa sådana här situationer i framtiden, så alla gäster får en perfekt upplevelse oavsett vad.

Tack återigen för din recension – den hjälper oss att bli bättre.

Omdömet skrevs juli 31 2016

Härlig atmosfär, fräscht, stora rum, bra service och mycket trevlig personal. Men fortfarande fånigt dyrt att ta betalt PER NATT för hund. Per vistelse borde vara rimligt. Hunden äter inte av hotellets mat, kräver ingen service, det städas inget extra (snarare sämre) varje dag. Så det finns ingen acceptabel anledning att ta betalt per natt.

• Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack 999claese

Hej 999claese,

Tack för att du tog dig tid att recensera oss här på TripAdvisor. Härligt att höra att du trivdes så bra på hotellet. Särskilt roligt är det att läsa att du uppskattar servicen och vår personal – det lovar jag att vidarebefordra till alla medarbetare. Det är alltid peppande med beröm, vi tackar för det.

Vad gäller prissättningen för hundar, så bidrar våra fyrbenta vänner faktiskt till extra kostnader för varje dag som de bor här, varför vi också tar betalt per dag. Det handlar om extra daglig städning av rum och allmänna ytor, och om extra slitage på t.ex. golv och inredning. De faktiska kostnaderna är så klart beroende på hundens storlek, ras, ålder och antal hundar som bor i rummet, men i vår prislista är alla hundsällskap lika mycket värda – och alltid lika välkomna.

Hoppas att vi får dig som gäst hos oss igen i framtiden. Ha det gott!

Marketing Manager

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Årehotell
5.4 km bort
STF Åre Torg
Nr 2 av 4 i Åre
24 omdömen
Visa priser

Besökt Copperhill Mountain Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Copperhill Mountain Lodge

Adress: Are Bjornen | Box 19, Åre 830 13, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Åre
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Ski-In/Ski-Out Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 9 hotell i Åre
Prisklass: 1 877 kr - 5 252 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Copperhill Mountain Lodge 5*
Antal rum: 112
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Nordic Choice Hotels, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Copperhill Mountain Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Copperhill Mountain Hotel Are

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?