Omdömet skrevs 9 juli 2019

Efter sex dagars vandring på S:t Olavsleden valde jag att stanna en extra natt i Åre innan jag skulle åka hem. Då budgeten är begränsad för en pilgrim fastnade jag för Åregården som hade ett enkelrum för strax under 1000 kr (slutet av juni). Rummet var rymligt, rent och med en mycket trevlig atmosfär. Den trevliga atmosfären gick som en röd tråd i hela hotellet och skapas förstås av den serviceinriktade och trevliga personalen. Kan varmt rekommendera detta hotell som dessutom ligger mycket centralt!

Datum för vistelsen: juni 2019
  • Restyp: Reste ensam
Tack 75binagj
Omdömet skrevs 16 april 2019 från mobil enhet

Fina rum ( vi valde minisvit) och trevligt bemötande av all personal.
Vackra möbler i foajén och underbar atmosfär i detta anrika hotell . Frukosten var mycket fräsch och god .
Tyvärr ingen öppen restaurang , och i vinbaren kunde man inte boka bord .

Datum för vistelsen: april 2019
Tack lilianng2017
Omdömet skrevs 5 april 2019

Utifrån och in är det här är oas för skidåkaren, livsnjutaren och framförallt den som söker en smula avkoppling - gärna utanför absoluta högsäsong! Träbyggnaden i sig, inredningen, personalen - allt andas ett stort varmt välkomnande! Här mår du riktigt riktigt gott från första till sista stund.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack 123Asa123
Omdömet skrevs 2 april 2019 från mobil enhet

Enkelrum, jättetrevligt och praktiskt möblerat med superskön säng och t o m ett litet skrivbord. Perfekt. Städning fläckfri. Frukosten kanonbra. Atmosfären på hotellet är fantastisk. Enda lilla negativa var att det var för varmt på rummet, men fönstret gick ju att öppna.

Datum för vistelsen: april 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack JohanOfSweden
Omdömet skrevs 24 mars 2019 från mobil enhet

Återvänder till Åregården efter några års frånvaro och åtskilliga hotellnätter fler.
Nu syns det tydligt att det är ett nytt gäng som driver hotellet, och man kan säga att dom gjort det mesta rätt.
Otroligt trevlig!
Återkommer