Algotels
Wilma H

Helt okej vistelse

3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 22 juli 2023från mobil enhet
Väldigt fint läge, med både backar och sjö på sidorna av hotellet. Första gången jag tillbringade några nätter här. Helt okej mat och okej frukost. Hade önskat lite mer utbud utöver det vanliga. Rummet vi fick var ett hund rum, väldigt fint att det finns trots att vi inte behövde det. Ganska slitet rum, tråkigt att det endast fanns tvål ur torky dispenser som skulle användas som både schampo handtvål och ”balsam”. Går att få upp diverse alkoholhaltiga drycker till rummet, mot extra kostnad och om det finns personal som kan ta det till ens rum vilket inte fanns när vi var här.
Datum för vistelsen: juli 2023
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front OfficeHoliday Club Åre, svarade på det här omdömet
Svarade 26 juli 2023
Hej Wilma,
Tack för att du tagit dig tid att lämna lite feedback till oss, det är alltid värdefullt i vårt förbättringsarbete. Jag skickar detta vidare till berörda avdelningar och så hoppas jag vi får chansen att visa oss från vår absolut bästa sida vid ett senare tillfälle.
Vänliga hälsningar
Enaforsholm Fjällgård sommar
39.2 km från Holiday Club Åre
Visa fler hotell i Åre
Omdömet skrevs 10 juli 2023

Jag och min partner spenderade en natt på hotellet. Lobbyn är fin och hotellet ligger väldigt bra vid vattnet, det är nog det som var positivt. Rummet däremot, utöver att det var slitet, säkerhets rep till fönster var av, kaklet i badrummet var det hål i, det fanns ingen shampoo endast tvål motsvarande toalett på en rastplats (gäller både rummen och spa) när jag skulle sätta i laddaren i eluttaget så lossnade hela dosan ur väggen. Slitet är ett milt uttryck. Vi köpte in oss på gym och Sauna world, en bastu visste vi var avstängd varav bättre pris. Det personalen glömde säga var dock att lyset inte fungerade i 60gradiga. Is bastun var trasig, även ångbastu. Frågade även personalen om det fanns shampoo och balsam där och dom intygade att det fanns, det gjorde det inte. Deras spa ser bra ut men verkar ju uppenbarligen behöva renoveras. Kunde köpa att baren var stängd men nära pinsamt att betala för den klena upplevelsen.
Jag skulle beskriva helheten av vistelsen som ett besök på ett ok vandrarhem med frukost.

Datum för vistelsen: juli 2023
1  Tack Robin L
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front Office på Holiday Club Åre, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2023

Hej Robin, Tack för er feedback.
Vi beklagar att er vistelse hos oss inte levde upp till era förväntningar. Vi strävar alltid efter att våra gäster ska trivas hos oss och era synpunkter är mycket värdefulla i vårt förbättringsarbete. Vi kommer att se över våra rutiner och ta era synpunkter vidare med berörda avdelningar. Ni är varmt välkomna att ta kontakt med mig direkt om ni önskar boka en vistelse hos oss igen vid ett senare tillfälle. Med vänliga hälsningar, Jennie, Holiday Club Åre

Omdömet skrevs 4 juli 2023

Vacker natur. Nära att ta sig ut till fjällvärlden. Bra möjligheter på hotellet med bad, gym, utegym o restaurang. stor lägenhet med kamin o bastu. Trevlig Åre by med bra restauranger o butiker. Med egen bil enkelt att ta sig till andra turistmål som Tennforsen. Denna gång valde vi Trondheim (16-17 mil enkel). Hade även gått med tåg. I lägenheten fanns renoveringsbehov i toalett stolar. I övrigt bra.

Datum för vistelsen: juni 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med RCI
Tack tonynorgren1
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front Office på Holiday Club Åre, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2023

Hej Tony, tack för er feedback. Vad härligt att höra att ni haft en fin vistelse. Vi har vidarebefodrat era synpunkter gällande erat badrum till vår Property Manager. Vi önskar er hjärtligt välkomna tillbaka, vänligen Jennie på Holiday Club Åre

Omdömet skrevs 25 mars 2023

Hotel är fantastisk allt fungerar bra Tack
Naturligtvis att vi kommer nästa år på vinter Frukosten passar till alla det år jätte mycket mat att välja varm och kal grönsaker ,frukt Och traditioner sinka det var överraskning att smaka på .

Tack atolwi800708
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front Office på Holiday Club Åre, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2023

Hej Anna, tusen tack för er feedback. Härligt att höra att ni trivs hos oss och att allt har fungerat bra. Vi önskar er härtligt välkomna tillbaka till oss. Vänligen, Jennie på Holiday Club åre

Omdömet skrevs 15 mars 2023 från mobil enhet

Väldigt mysig hotell som har allt man behöver på en skidsemester
Bekväma sängar
Fräscha sovrum
Bra frukost
Fantastisk pool och bra spaanläggning
Trevlig och hjälpsam personal
2 bra restauranger
100 meter från Åre byn
Praktiskt med olika bussar för att ta sig smidigt till skidbackarna - det går även att promenera till närmaste lift

Tack PatrickL201
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front Office på Holiday Club Åre, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2023

Hej Patrick! Tusen tack för er fina feedback. Härligt att höra att ni trivs hos oss. Ni är hjärtligt välkomna tillbaka. Vänligen, Jennie på Holiday Club Åre.

Omdömet skrevs 7 mars 2023

Kan vara de sämsta hotellsängarna vi någonsin legat i. Stenhårda och av äldre årgång.
Hotellet är generellt rätt nedgånget med trasiga och smutsiga heltäckningsmattor.
Hotellrum och badrum i stort behov av uppfräschning!
Badet är jättefint, men behöver städas!! Grus och smuts i botten av bubbelpoolen och portionssnus i botten av bassängen.
Ett stort plus för Sats gymmet och närheten till allt i Åre. Supertrevligt aktivitetsrum för mindre barn.
Frukosten helt ok.
Undvik att äta på angränsande Olearys 🤢

Tack Malin E
Reservations Holiday Club, Guest Services / Front Office på Holiday Club Åre, svarade på det här omdömetSvarade 8 mars 2023

Hej, tack för er feedback. Vi beklagar att er vistelse hos oss inte levde upp till era förväntningar. Vi strävar alltid efter att våra gäster ska trivas hos oss och era synpunkter är mycket värdefulla i vårt förbättringsarbete. Vi kommer att se över våra rutiner och ta era synpunkter vidare med berörda avdelningar. Ni är varmt välkomna att ta kontakt med mig direkt om ni önskar boka en vistelse hos oss igen vid ett senare tillfälle. Jag hjälper er gärna så att ni får ett trevligt rum och en fin vistelse. Med vänliga hälsningar, Jennie, Holiday Club Åre