Kostnadsfri avbokning till den 21-06-23
SPARA 488 US$
Kostnadsfri avbokning till den 21-06-21
Boka nu, betala på plats
CheapTickets550 US$
Travelocity550 US$
ZenHotels.com634 US$
Omdömet skrevs 24 december 2019

Har aldrig varit på ett bättra snorklingsställe, mar bara simmar ut utanför cementskydden så simmar man längs kanten runt ön och ser otroligt med olika fiskar. Vi såg sköldpadda egel Manta ray, hajar mm. Som att simma i ett akvarium. Vi hade den bästa städkillen man kunde ha Ahmed ree Shanuu

Datum för vistelsen: december 2019
Tack HansJ680
Ellaidhoo_Team, Guest Relations Manager på Ellaidhoo Maldives by Cinnamon, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2019

A fantastic day from the sunny side of life!

We do appreciate you for taking time & sharing your experiences here on Trip Advisor based on your recent visit.

We are honored to receive such level of recommendation from our valued guest. We are overwhelmed to know that you had a fantastic underwater experience whilst your stay. It has been a great pleasure serving you and we look forward to be of service to you again.

Omdömet skrevs 26 november 2019

Jag och min fru flög ifrån Stockholm via Istanbul till Malé där vi tog en speedboat till ön Ellaidhoo. Resan tog 1,5 t på ett lugnt hav.. väl framme på ön togs vi väl emot av personal och det kändes verkligen som vi hade anlänt till paradiset. Vi fick en kort rundtur där man beskrev ön och dess faciliteter. Sedan gick vi till vårat rum. Allt var fräscht och välstädat. Rummet städades två gånger om dagen. Vid frukost och efter middagen på kvällen.

All personal var väldigt trevlig och tillmötesgående. Maten som serverades på buffén var också riktigt bra och man kunde välja mellan flertalet olika rätten och sallader, det stod kockar och stekte olika saker varje dag och det fanns gott om frukt och efterrätt. Speciellt glassen var riktigt god.

Det som gör ön så bra är nog en mix av närheten till allt. Husrevet som ligger vid ön är riktigt bra, här kan man snorkla och dyka antingen själv eller med guide. Dykcentret erbjuder dyk och snorkelturer varje dag till olika rev. Runt om ön har man byggt vågbrytare vilket gör att det alltid är lugnt och fint innanför i lagunen där små revhajar och rockor simmar omkring!! Trots att ön är liten, tar 15 min att gå runt så upplevs den inte som trång och det går alltid att hitta ett eget litet ställe.

Att passa sig för är tryckarfisken som har sina bon på sandbäddarna runt ön. Det finns varningsskyltar runt hela ön som förklarar detta samt hur man ska agera.

Vi var på Ellaidhoo i 8 nätter och de sista nätterna var vi på ön Velifushi som vi blev uppgraderade till!! En helt ny ö med nya faciliteter och riktigt fina vattenbungalows.

Sammantaget är vi mycket nöjda med vår vistelse och kan varmt rekommendera dessa två öar.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack Memoriaphoto
Ellaidhoo_Team, Guest Relations Manager på Ellaidhoo Maldives by Cinnamon, svarade på det här omdömetSvarade 28 november 2019

A fantastic day from the sunny side of life!

We do appreciate you for taking time & sharing your experiences here on trip advisor based on your recent visit.

We are thrilled to have read all your amazing experiences here at Ellaidhoo Maldives by Cinnamon. It brings us great happiness to know that you had an exceptional honeymoon at our little piece of paradise. Your recommendation of the hotels and its services are highly appreciated. We look forward to be of service to you again.

Omdömet skrevs 20 augusti 2019 från mobil enhet

Detta var första resa till Maldiverna, vi har bokat med All inklusive, du får en all inklusive meny för beställning av dryck. Ganska schysst dryck sortiment vi som var intresserad av whisky och gin och tonic.
En stor buffé med olika maträtter. Pasta rätter varje dag och sallads buffé för den säkraste sida. Olika grill alternativ, allt från kött/ fisk och kyckling.
Dessert buffé var ok. Väldigt fin personal bemötande. Allt gick smidigt från port till port.
För den som vill snorkla och se under vattnet. Detta var mitt bästa ställe jag har snorklat i. Bästa revet med fina/ vakra koraller.
Det är förbjudet att ta in alkohol och gris med sig till landet, vi fick lämna det vi köpte på tax free.

Vi åker gärna en gång till

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack ZozoS11
Ellaidhoo_Team, Guest Relations Manager på Ellaidhoo Maldives by Cinnamon, svarade på det här omdömetSvarade 21 augusti 2019

A fantastic day from the sunny side of life!

Wow! we are delighted to hear that you had an amazing time exploring our underwater world in this side of the atoll. Your feedback will certainly be a helpful guideline to all our expectant guests.

Until your next underwater adventure, we wish you good luck and all the very best.

Omdömet skrevs 9 juni 2019 från mobil enhet

Perfekt barfota vistelse. Bode i en ny byggd Beach bungalow vi hade tillgång till huvud restaurangen. Maten var väl inte i topp klass , men atmosfären gjorde att allt smakade bra . Rejäla vinglas med gott rödvin & isade öl glas som man hade med sig till strandkanten. Rikt undervattensliv snorklingen var fantastisk .

Datum för vistelsen: december 2018
1  Tack sulan-69
Ellaidhoo_Team, Guest Relations Manager på Ellaidhoo Maldives by Cinnamon, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2019

A fantastic day from the sunny side of life!

We do appreciate you for taking time on writing your review here on Trip Advisor based on your recent visit.

Ellaidhoo is indeed one of Maldives paradise island in matters of snorkeling and diving activities. We are happy to be a part of your holiday.

we wish you good luck and all the very best

Omdömet skrevs 8 april 2018

Detta var vår första resa till Maldiverna , där vi hade stora förväntningar på både hotellet och att dykningen skulle vara på top.

Allt stämde, rummet, maten och servicen på hotellet var på topp och husrevet runt ön var toppen för dykning. Servicen på dykcentret var mycket bra då man kunde nyttja utrustning och genomföra dyk när man ville själv.

Så vill du ha sol , avkoppling dykning och god service åk hit

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack Bosvensson
Ellaidhoo_Team, Front Office Manager på Ellaidhoo Maldives by Cinnamon, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2018

A fantastic day from the sunny side of life!

Indeed, Ellaidhoo Maldives by Cinnamon is the place to be, when you love to explore the underwater world of the Indian ocean. We are glad that you and your family had a great time during your stay.Truly, the island itself is blessed with abundant marine lives and fantastic house reef.

We can’t wait to welcome you again for more underwater experience here at Ellaidhoo Maldives by Cinnamon.