“Oförberedd guide och ofärdig mat”

Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang
Rankad som nr 3 av 12 saker att göra i Simrishamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs mars 31 2017

Rundturen i vineriet kändes inte ordentligt förberedd och när det var dags för vinprovning och middag i showroom så var det en än sämre upplevelse.
Miljön är häftig men vinerna tråkiga. Maten som bestod av sotad ryggbiff med tillbehör samt chokladfondant med vaniljparfait med tillbehör visade sig vara en besvikelse. Köttet var skuret i tunna skivor som serverades rare. Man fick ingen fråga hur man ville ha sitt kött och då är det inte okej att servera köttet rått. Skivorna var dessutom så fulla av senor och fett att de skulle fått en entrecote att blekna. Omöjligt att tugga och svälja.
Desserten var absolut ngt "chokladigt" men inte en fondant. Snarare obakad kladdkakesmet som låg som en pöl bredvid parfaiten. Prao i köket denna kväll?
På grund av att flera vinprovningar hölls i showroom samtidigt (och under middagen) så var det svårt att höra vad som berättades om vinerna genom allt sorl.
Tyvärr en tråkig helhetsupplevelse.

1  Tack Johanna_Staffis

Omdömet skrevs mars 8 2017

Otroligt spännande att Nordens största vineri ligger här. Utmärkt besöksmål för både vinintresserade och "foodies"!

Tack NordicSeaWinery2015
Omdömet skrevs november 5 2016 från mobil enhet

Ett intressant och lärorikt besök med guidad tur genom delar av vinproduktionen och sedan en mycket smakrik vinprovning med trerätters lunch. Mycket bra nivå, inget snobberi utan begripligt och användbart. Maten var vällagad och smakrik. Personalen kunde sitt vin och man kunde verkligen hitta ett som både passar i sin egen smak och till maten. Väl värt ett besök för alla som uppskattar god mat och vin.

Tack Bleckert
Omdömet skrevs november 1 2016

Mycket trevlig rundvandring i fabriken där man får se tillverkningen och får lite fakta om druvor och vin. Vinprovning med mycket goda viner och väldigt gott tilltugg. Middagen som serverades var också mycket god.

Tack Gittan55
Omdömet skrevs september 7 2016 från mobil enhet

Vi bestämde oss för att käka här under vår österlenresa. Och vi gjorde ett bra val!
Supergod mat, kunnig personal, gott vin och vilken fantastisk lokal!

Jag själv är glutenfri vegan och fick ett väldigt gott alternativ som jag verkligen uppskattade. Kommer gärna tillbaka!

Tack Adam M

Resenärer som tittade på Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang tittade också på

Simrishamn, Skåne län

Besökt Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang? Berätta vad du tyckte!