Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang
Rankad som nr 3 av 13 saker att göra i Simrishamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs mars 8 2017

Otroligt spännande att Nordens största vineri ligger här. Utmärkt besöksmål för både vinintresserade och "foodies"!

Tack NordicSeaWinery2015

Omdömet skrevs november 5 2016 från mobil enhet

Ett intressant och lärorikt besök med guidad tur genom delar av vinproduktionen och sedan en mycket smakrik vinprovning med trerätters lunch. Mycket bra nivå, inget snobberi utan begripligt och användbart. Maten var vällagad och smakrik. Personalen kunde sitt vin och man kunde verkligen hitta ett som både passar i sin egen smak och till maten. Väl värt ett besök för alla som uppskattar god mat och vin.

Tack Bleckert
Omdömet skrevs november 1 2016

Mycket trevlig rundvandring i fabriken där man får se tillverkningen och får lite fakta om druvor och vin. Vinprovning med mycket goda viner och väldigt gott tilltugg. Middagen som serverades var också mycket god.

Tack Gittan55
Omdömet skrevs september 7 2016 från mobil enhet

Vi bestämde oss för att käka här under vår österlenresa. Och vi gjorde ett bra val!
Supergod mat, kunnig personal, gott vin och vilken fantastisk lokal!

Jag själv är glutenfri vegan och fick ett väldigt gott alternativ som jag verkligen uppskattade. Kommer gärna tillbaka!

Tack Adam M
Omdömet skrevs juli 27 2016

Efter att ha besökt ett antal traditionella vingårdar på olika platser i världen var det intressant att se denna mycket mer industriella hantering av vin i bulk. Här är det mest billiga bag-in-box vin som gäller.

En fantastiskt fräsch och nyrenoverad anläggning (550 milj SEK). Vi blev runtvisad av en trevlig, ung guide som var informativ men som inte visste så mycket utanför sitt färdiga manus.

Representationsbyggnaden med en tapasbar och restaurang var fräsch och personalen trevlig.

Tapasutbudet var bra, fräscht och gott. Vi åt middag där också, vilket man kunde gjort någon annanstans. Små portioner och inget särskilt med maten, även om den i och för sig smakade gott.

Tack Magnuz S

Resenärer som tittade på Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang tittade också på

Simrishamn, Skåne län

Besökt Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang? Berätta vad du tyckte!