“Lurendrejeri”

Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang
Rankad som nr 3 av 12 saker att göra i Simrishamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs oktober 31 2015 från mobil enhet

Att betala över 600:-- per person för detta är stöld! Show rummet är trevligt också fräscht, men att se en tråkig fabrikslina med en totalt oengagerad guide, dricka billigt vintjut i alla prover, äta fläskfile' med billiga råvaror till och sedan få en dessert som visserligen såg väldigt aptitlig ut,men ända var av billiga sorten är stöld. Att sedan vara så fräck att man fick betala mer om man ville ha en fördrink och något vin till middagen blev för mycket för mig

Detta är raffinerad stöld enligt min mening. Hela arrangemanget borde ha kostat max 350:- till 400:- . Usch!

Tack Riebro

Omdömet skrevs oktober 17 2015 från mobil enhet

Kul besök i fabriken och paketeringsmaskinerna för boxar och flaskor för att sen prova två vita och tre röda viner och tillsammans med lite tapas var det ett fantastiskt besök på vineriet i Simrishamn

Tack Cege G
Omdömet skrevs augusti 17 2015

Besöket börjar med en film på 10 minuter som kortfattat sammanfattar hur vinproduktionen sker. Därefter följer en rundtur i produktionsanläggningen. Vi var där en lördag vilket innebär att produktionen står still. Det är säkert roligare när produktionen är igång men det är sevärt och intressant. Hur många vet t ex att 11% av Systembolagets vinförsäljning kommer från denna anläggning. Besöket avslutas med en vinprovning med 5 viner och utvalda delikatesser, lufttorkad skinka, ost, bröd och oliver. Allt av högsta klass. Detta sker i den nybyggda runda byggnaden som inrymmer restaurang och vinbar. Allt mycket fräscht och snyggt. Byggnaden omges av vackra vinodlingar.

1  Tack HansYstad_Sverige
Omdömet skrevs juli 13 2015

Vineriet är i första hand en importstation för vin till Sverige men kring detta har man byggt upp små vingårdar, ett showroom och en långsiktig ambition att göra något bra. Vi provade ett av deras vinpaket och det var ett urval för oss ganska okända viner men ett utmärkt och spännande val. Den guidade turen i tappningshallen sköttes alldeles utmärkt och sammantaget var det positiva intrycket mycket beroende av den kunniga och sympatiska personalen. Allt höll hög klass, proffsigt och personligt trots att vi besökte mitt i semesterruschen med ganska många besökare.
Om man åker tåg till Simrishamn är det 20 minuters promenad till vineriet. Alldeles utanför vineriet finns en busshållplats som tyvärr har dålig turtäthet.

1  Tack Roger N
Omdömet skrevs september 13 2014

Vi hade läst i lokalpressen om detta nyöppnade vin och matställe i Simrishamn, vi tog buss från Kristianstad för ett besök em den 12/9 2014. Detta var något av det bästa besök vi gjort i vårt närområde. När vi kom till Nordic Sea Winerys showroom blev vi mottagna av en guide som under ca 30 minuter visade oss runt i fabriken och informerade om viner, tappning av vin på flaska eller på dunk, bra information av duktig lokal skånsk guide. Efter fabriksbesöket blev det vinprovning i deras vinbar, tre vinpaket fanns att välja på, tilltugg ingick. En vinguide berättade om vinerna som provades, två vita viner och tre röda ingick i vårt paket (190:-), mycket lyckat. Efter vinprovning intog vi middag i restaurangen, vi åt Gnocchi, skånsk Grana samt schalottenlök, våra vänner åt Entrecote, sparris och Cafè de Paris, allt var till vår fulla belåtenhet
Kocken tog sig dessutom tid att besöka oss för att kolla upp hör det smakade, vi kunde enbart ge beröm, en underbar måltid på ett jättebra ställe med en jättetrevlig kock. Efter måltiden tog vi glada i hågen bussen åter till Kristianstad. Hälsar Marianne & Bengt S samt Sigun & Christer B

2  Tack Christer B

Resenärer som tittade på Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang tittade också på

Simrishamn, Skåne län

Besökt Nordic Sea Winery Showroom vinbar & restaurang? Berätta vad du tyckte!