Spara
Höjdpunkter från omdömen
Oj så trevligt!

Jag har inte sett många minuter av tv programmet. Helt ärligt är jag fullständigt ointresserad ... läs mer

Omdömet skrevs 30 juli 2021
ChetBakerTPT
Bromma, Sverige
från mobil enhet
Ordning och reda hos Mandelmanns

Fantastiskt välordnat och träd och växter var uppmärkta med namn. Växthuset med tomater var helt ... läs mer

Omdömet skrevs 26 augusti 2019
KentV62
Läs alla 140 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Simrishamn
från 85,09 US$
Mer information
från 91,16 US$
Mer information
Omdömet skrevs 28 juli 2017 från mobil enhet

Helt fantastisk att strosa runt i deras vackra trädgård. Jag sa wow så många gånger pga det otroligt vackra som fanns överallt. Trots att det regnade när vi var där så var det en toppenbra dag! Vi träffade även Marie och hon tog sig tid att prata och lät oss fota henne med våra grabbar.

4  Tack R8422QYsaran
Omdömet skrevs 27 juli 2017

Jag hade inte sett så mycket av TV-programmet men åkte dit med familj och svärföräldrar. Man var tvungen att förboka och det hade vi gjort. Kom dit när det öppnade men det var bra ruljans hela dagen. Var först lite orolig för parkeringen men det var inga problem. Där fanns ett stort öppet fält strax ovanför gården där folk från när och fjärran parkerat. Trädgården och dess omgivning var jättevacker och djuren (ankor, grisar, hund, får, kor) uppskattades av oss alla men särskilt kul får barnen. Paret Mandelmanns var extremt påpassade men supertrevliga mot allt och alla. De bjöd frikostigt på små anekdoter om gård och arbete vilket verkligen uppskattades av svärföräldrarna. Är man kunnig och intresserad av växter, odling, träd och dylikt (vilket jag inte är) så är det säkert ännu mera intressant. Vi åt dagens (köttfärslimpa) och testade bullar, mazariner, paj och maränger. Priset var lite högre men absolut inte för högt. Väl tillagad mat med lokala råvaror får kosta mer enligt mig. Det enda lilla som jag inte uppskattade var utedasset. Men det känns som oviktigt i sammanhanget. Jag rekommenderar andra att åka hit, vi kommer att återkomma!

2  Tack MadarPeter
Omdömet skrevs 23 juli 2017 från mobil enhet

Vi hade kollat upp innan vi åkte om det skulle vara öppet... och då insåg vi att man behövde boka plats för att få komma in på gården. På hemsidan stod det att gårdsbutiken skulle vara öppen (dock inte tydligt, varken var butiken var belägen eller öppettider). Vi gjorde en chansning och åkte dit ändå, det var stängt och vi blev stoppade långt ner på vägen till gården.

Vi besökte istället Oriental Vintage, en närliggande butik. Där kunde man shoppa loss på sidenklänningar, vackra smycken, kimonos och kaftaner istället. Fantastisk personal, väl värt ett besök.

Efter det åt vi lunch på Creperian i byn. Fantastiska galetter och underbart pressokaffe.

Tack Malin N
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Trevlig beläget ställe med fantastiska trädgårdar inte tal om annat. Betyget dras ner ordentligt av höga priser på inträde och mat. Långa köer till mat och vilken tid det tar att servera. Personal som är mekaniskt lagda utan någon feeling. Toaletterna är utedass med en vidrig stank. Tvätta händerna utomhus i en slangkonstuktion som för tankarna till stenåldern. Torka händerna gör man i två frottéhandukar som använts att tusen andra. Tyvärr aldrig mera hit, överreklamerat och är en turistfälla.

3  Tack HMStefan
Omdömet skrevs 21 juli 2017

Mycket uppskrivet efter alla TV-program. Vi tycker dock att det är lite överreklamerat om man ser till utbudet som finns där.

Tack Lars B