“En aura av turistfälla”
Omdöme om Restaurang Cimbris

Restaurang Cimbris
Rankad som nr 37 av 41 Restauranger i Simrishamn

Mycket att välja på på menyn. Rensa gärna och gör det ner översiktligt med kategorier. En aura av turistfälla. Maten ok, men förväntningarna var inte heller höga.

Datum för besöket: september 2021
1  Tack kalle243

Omdömet skrevs 13 september 2021

Kvällen började bra, gott väder i en av de trevligaste 'byarna' i Skåne. Vi valde Cimbris, tyckte att deras meny såg bra ut. Granska snabbt fick vi in vad vi hade beställt av en trevlig personal. Ena rätten var helt ok, men den andra hade mycket att önska, mao undermålig. Men nu gäller inte detta deras mat, utan deras helt väderlösa personal. När vi var klara med maten så dök det upp enn person som snabbt och kvickt tog våra tallrikar och med en mycket snabb fråga; Är ni mätta? sedan försvann.... Efter 45 min utan att någon i personalen brytt sig det minsta om att vi satt där vi satt, vi hade lite lätt försökt arr få deras uppmärksamhet, utan att lyckas så var det gästerna vid grannbordet som sagt att kanske vi också ville betalla eller ha lite uppmärksamhet. Då kom världen suraste 'personal' och ville ta betalt. Under de 45 minuter vi suttit och undrat, vad händer?, så kommer denna person och tycker att varför har ni inte gjort er hörda? Ungeför som om vi skall jaga personalen.... Blev en hel del diskution om deras beteende och att 'vi' hade gjort fel. Denna representant för restaurangen sa hon var personalansvarig... Men det var vårt fel att ingen hade uppmärksammat oss. Utan att gå vidare på vad som sades så är kontentan att Cimbris har mycket att lära när det gäller kundbemötande och att löra sin personal om hur det fungerar i reztaurangbranchen. Nej, detta var den sämsta upplevelsen i Simrishamn somjag någonsin upplevt. Min rekommendation är att undvik, bojkotta detta ställe tills dess att personalen lär sig att behandla gästerna med respekt. Trotts allt så är det vi gäster som betalar era löner, så SKÄRP ER!

Datum för besöket: september 2021
Tack thomas n
Omdömet skrevs 25 augusti 2021 från mobil enhet

Beställde gourmet fish + chips. 189 kr, dvs 60 kr mer för att få burkräkor som bonus på tallriken. Ganska kass för pengarna. Bättre får man för mindre pengar i Kåseberga.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack göran g
Omdömet skrevs 18 augusti 2021 från mobil enhet

Ligger bland de flesta andra restaurangerna i Simrishamn. Man kan knappt gå förbi restaurangen utan att "Chefen" erbjuder plats i restaurangen, eller frågar om någons hund vill ha vatten. I nästa sekund pratar han med något barn i barnvagn, alltid med ett stort leende på läpparna. Känns nästan kontinentalt.
Jag käkade Grekiska vitlöksbiffar med tomatsås och tzatziki. Vällagat och gott. Sambon åt souvlaki, där kunde de ha tryckt på lite mer i smakerna.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack lasselelle
Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Mycket trevligt bemötande och fin service. Hade med en liten vovve och fick sitta enligt önskemål. Inga problem att ta med hund alltså och det uppskattas verkligen. Åt pizza och de var riktigt goda. Husets röda vin var mycket gott. Kul med personal som pratar lite extra och tar en tur runt och kollar av. Tack för en fin upplevelse!

Datum för besöket: juli 2021
Tack annicamedc

Resenärer som tittade på Restaurang Cimbris tittade också på

Simrishamn, Skåne län
Simrishamn, Skåne län

Besökt Restaurang Cimbris? Berätta vad du tyckte!