“Från dåligt till sämst.!”
Omdöme om Restaurang Cimbris

Restaurang Cimbris
Rankad som nr 37 av 41 Restauranger i Simrishamn
Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Gick från dåligt till sämst.!
Vi besökte och åt här 2020 aug, då fick restaurangen betyg: dåligt
I år ger vi betyget: SÄMST.!
Snorkig servitris, smaklös mat, minderårig personal samt så under besöket uppstod det ett slagsmål inne på restaurangen som slutade med att 2st Polisbilar fick komma till platsen.

Tack Martin H

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Lunchmenyn erbjöd bl.a. schweizerschnitzel som var den i särklass sämsta jag någonsin ätit. En flottig ut bankad friterad panerad fläskbit, vidbränd, serverad med två sardeller(!), capris (!) och en sås kallad "svampsås". Detta kallas "schweizerschnitzel" vilket är ett hån mot en äkta schnitzel och speglar kockens obefintliga kunskaper inom gastronomi. Borde vara straffbart! Deras "grillspett" bestod av halvråa köttbitar. Maten serveras av okunniga ungdomar - några som man kan misstänka är barnarbetare.

3  Tack Biot
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Vi åt plankor som bestod om pulvermos och kött med lite grönsaker. Köttet var bra grillat men grillsmaken var något annorlunda. Personal trevlig men inte så uppmärksamma, upplevde det som rörigt. Vi blev mätta men inte mer än så.

Tack Stay13031748189
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Är inte känslig ätare men blir extra besviken när man blev serverad pulvermos när man specifik fått till svar att det ej var det innan man beställde. Undrar om det är entrecote eller annat de fuskar med. Äggkakan är något bränd ugnspankaka och inte alls så fluffig jag skulle vilja ha den. Summerade halvfabrikat känsla som köket snabbt rör ihop som ändå ta tid. De glömde lite beställningar och även kom fram med fel beställning. Det känns även lustig att betala för vatten.

Det som lyfte upp är servitrisen, glatt och har ögonen uppe för barn (erbjöd snabbt sugrör).

Datum för besöket: juli 2021
Tack Thinh T
Omdömet skrevs 31 juli 2021

Vi fick tilldelat ett bord utav minderårig personal, sedan fick vi efter en stund på kalla uppmärksamheten ett flertal tillfällen innan någon av personal regerade, var många minderåriga som jobbade där och.till slut så kom den ända vuxna som jobbade där till oss och tog beställningen( misstänker att det var ägaren) då det var den ända över 20 år.
Efter ca 40 minuter så började 3 utav andra sällskap som kom senare än oss att får sin mat ( dom andra sällskapen hade kommer efter oss) vi ifråga satte det och då fick vi till svar att det blivit fel i köket, ägaren kom strax ut till oss och sa att maten kommer om ca 2-3 minuter, då hade det går ca 45 minuter sedan beställning, det tog ytligare en 15 innan maten kom, då hade 2 sällskap redan får sina desserter och höll på att betal för sig.
När vi väl fått maten så var det ok, kanske lite snabbstek men ätbart.En trevlig servitris kom fram och sa att vi kommer få lite avdrag pga missödet. När vi åt hittade vi hårstrån i maten. Så vi åt det vi kunde och när vi skulle betala så stod ägaren ca 4meter ifrån oss för att locka in mer gäster till restaurangen , vi försökte få kontakt med honom flera gånger utan resultat så jag surna till och sa till högljut att vi ville betala. Då kom ägaren fram efter några minuter i baren och sa att vi fått lite rabatt men ingen ursäkt av bemötandet, vi fick avdrag på våra 2 drickor till barnen och han undrade frågasatte varför vi så arga på dom, enligt han så hade dom ju så många gäster så det var svårt att göra allt rätt. Så jag är lite nyfiken ifall man som ägare skall säga till sina kunder att dom inte skall vara arg då det är gästernas fel att dom inte kan göra rätt.
Som semesterfirare vill man inte ha denna upplevelse!

Datum för besöket: juli 2021
Tack jenshV9010PD

Resenärer som tittade på Restaurang Cimbris tittade också på

Simrishamn, Skåne län
Simrishamn, Skåne län

Besökt Restaurang Cimbris? Berätta vad du tyckte!