“Mysigt och gott”

Franskans Creperie
Rankad som nr 1 av 1 Efterrätter i Simrishamn
Kök: Franskt
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Om ni är på Österlen ska ni åka till Franskans Creperie. Mysigt, trevligt enkelt med lite retrokänsla. Riktigt goda galetter. Finns en mängd olika spännande fyllningar att välja på.

1  Tack Utlangan

2024 av 149 omdömen

Omdömet skrevs 3 oktober 2017

Trevligt ställe på österlen inte så långt från Mandelmans trädgårdar ca 800 m.
Bra och trevlig service.

Tack tranell
Omdömet skrevs 25 september 2017 från mobil enhet

Det var helt enkelt så trevligt som vi hade hört. Och följaktligen svårt att få bord. Men för de som tur så är det bara att njuta av de olika cidersorterna, den avslappnade men trevliga serveringen och såklart de goda crepes.
Bodde vi nära skulle vi här äta ofta. Och låtsas att vi åter var tjugo år gamla och jobbade i den charmiga servisen.

1  Tack Harrymcn
Omdömet skrevs 1 september 2017

Ännu en lunch under en rätt så blå himmel. Intog en utmärkt Lord Wateregg och ett glas rosé. Vänlig service.

Tack ANDERS Ö
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Personalen var trevlig och artig. Jag kan förstå att många gillar den gamla och röriga stilen på lokal och inredning men det är ett riktigt överpris på maten. Är inte imponerad men kan va värt att prova. Många alternativ i menyn var överstrukna.

1  Tack sarasvensson9111

Resenärer som tittade på Franskans Creperie tittade också på

Simrishamn, Skåne län

Besökt Franskans Creperie? Berätta vad du tyckte!