“Mycket trevligt glasställe”

Olaols Gelato Österlen
Rankad som nr 1 av 1 Efterrätter i Simrishamn
Beskrivning: Äkta handgjord glass från Österlen. Tillverkad av Österlens finaste ekologiska och närproducerade råvaror. Mitt på Österlen, strax utanför Gladsax finns vår genuina tillverkning. På vår 1800-tals gård kan du njuta av glass, våfflor, kaffe, te och kalla drycker. Vi har även takeaway förpackningar i olika storlekar. Här finns också hantverk med mera till försäljning.
Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Mycket trevligt glasställe med fantastisk glass. Dessutom med en charmig ägarfamilj bakom disken. Hög service-nivå där man får höra lite om glassen, de hämtade snabbt sugrör "hemma" som vi behövde till en kille i sällskapet som satt i rullstol och hjälpte oss till ett för våra behov bra bord i trädgården.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 188olofl

Omdömet skrevs 5 augusti 2021

Fantastiskt god gelato här. Om hasselnötssmaken finns tillgänglig för andras vistelse: Beställ den!
Priserna inte alls dyra med tanke på kvalitén och smaken!

Tack Saradanmat
Omdömet skrevs 24 juli 2021

Genuina smaker och otroligt len glass. Härlig innergård och många sittplatser på baksidan. Lång väntetid och här kanske det kan ske förbättringar. Rekommenderar varmt!

Tack Lena S
Omdömet skrevs 22 juli 2021

Det här stället får ni inte missa! Har ätit glass på många ställen i vårt avlånga land och det var längesedan man fick avnjuta glass i klass med Olaols! Klockrena smaker, testa Hasselnöt men även Kaffe, 76% Choklad och Dulce de leche är supergoda. Som inte det skulle vara nog så är stället supermysigt med jättefin innergård och gott om sittplatser finns det med.

5 glasstrutar av 5 möjliga!

Tack mikaelaV4839HU
Omdömet skrevs 18 juli 2021

Bästa glassen! Bra konsistens och smak, speciellt Hallonsorbet och Hasselnöt. Genuint italienskt hantverk!

Tack GustavZet

Resenärer som tittade på Olaols Gelato Österlen tittade också på

Besökt Olaols Gelato Österlen? Berätta vad du tyckte!