Travelocity
Orbitz.com
Priceline
Omdömet skrevs 5 april 2021

Ligger perfekt i Simrishamn med parkering direkt utanför. Skulle kalla det pensionat, mer än hotell. Standarden är OK även om interiören inte är modern så finns det man behöver. Uppskattar du atmosfär och underbar personal men kan ursäkta tråkig korridor och ickefungerande duschhållare på rummet är det rätta stället för dig. Tyvärr lite dåligt underhåll. Sängen var väldigt mjuk men skön. Frukosten har inget varmt, men i övrigt allt man kan önska och var fräsch.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack ENilsson
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Det som på hemsidan framstår som ett charmigt korsvirkeshotell med innergård är i själva verket en lång korridor med tunna trädörrar som mer för tankarna till ett äldreboende från 40-talet. Det är sålunda lyhört, på gränsen till att det blir problematiskt.
Bildsättningen på hemsidan är också problematisk: den lurar en att tro något annat än vad man i själva verket får. Sådant drar verkligen ned betyget eftersom detta sätter förväntningar som inte kan infrias.

Å andra sidan: fantastisk personal, en förvånansvärt bra frukost, rent och snyggt samt med ett bedårande läge och parkeringsplatser utanför fönstret.

Med enkla medel skulle det här stället kunna bli den pärla som den marknadsförs som!

Datum för vistelsen: april 2021
1  Tack Willejog
Omdömet skrevs 28 oktober 2020 från mobil enhet

Helt OK ställe med en riktigt fin frukost men litet men fint urval av bästa råvaror. Kvalitet före kvantitet.
Rummen är oförändrade sen 60-talet när de inreddes. Väldigt otrendigt. Det enda som avslöjar att tiden gått är platt teven som visar program i färg.
En svart vit tjock tv som visar Hylands hörna på replay hade varit perfekt.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack 539ulft
Omdömet skrevs 26 september 2020

Trevlig personal!!
Som ett vandrarhem men med hotellpriser. Dyrt med tanke på standarden. 70-talssretro utan stil. Väldigt blandad stil och kvalité på möbler. På dubbelrummet endast en fåtölj och en trasig "skrivbordsstol" som ej gick att sitta på? Fräscht badrum.
Frukosten bra med gott bröd från intill liggande bageri. Tyvärr väldigt slamrigt i matsalen-svårt att få en lugn skön frukost(fast vi endast var 12 personer i matsalen p.g.a Covid-19 restriktioner).

Datum för vistelsen: september 2020
Tack sandbergthorsson
Omdömet skrevs 13 september 2020

Vi fick de två rummen mot gågatan som egentligen är små lägenheter till samma pris. Bara dom två rummen ovanpå affärer så det var helt ostört.
Fin frukostbuffé i trevlig miljö.
Trevlig personal.
För få parkeringar men det fanns gratis parkering på gatan och man kunde även låna grannarnas parkeringar fram till frukost.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack lillotto60