“Goda bakverk”

Löneboställets Korvcafé
Rankad som nr 8 av 46 Restauranger i Simrishamn
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Goda bakverk i en underbar miljö. Mycket trevlig personal som ger en härlig atmosfär. Vi återkommer gärna och då testar vi korvmenyn.

Tack Moggen

Omdömet skrevs 13 augusti 2017

Ett jättefint ställe mitt i byn. Här finns goda korvar och andra maträtter, och ett fint sortiment kakor och bakverk. Också goda öl (och det finns vin också). Man får ett jättefint bemötande som gäst och allt här känns verkligen familjärt. Hela Gladsax är förresten väl värt att ströva omkring i - en oförstörd bymiljö med nära till både naturreservat, hällristningar och andra märkligheter. Buss 574 från Simrishamn tar en dit på 10 minuter!

Tack Luggagelostandfound
Omdömet skrevs 1 augusti 2017

Detta första som slår en är lugnet och den pittoreska bakgården där entré och uteserveringen är. Vi var på en lunch här och fick inledningsvis förklarat för oss var korvarna kommer ifrån, hur de är kryddade och hur de gifter sig med de tillbehör som ingår i rätterna. Vi var fyra stycken som valde olika rätter och kunde snart konstatera att de var samtliga fullständigt himmelskt goda!!! De har även drivit fram ett antal olika senapssmaker som vi även där fick en mycket trevlig genomgång av och tillhörande kuriosa. Finns självklart några väl utvalda godsaker till kaffet som varmt kan rekommenderas även det! Mycket, mycket trevlig service, grym mat och rejält gemyt som absolut inte får missas. Slår tom Sotnosens korvcafé utanför Krisitanstad men som även de är klart värda ett besök, speciellt om man älskar korv :)

Tack TrelleAnders
Omdömet skrevs 30 juli 2017 från mobil enhet

Mysigt matställe med mycket trevlig personal och ett gott mathantverk. Korven som dom serverar hämtas från ett charkuteri i närheten som heter Grafmans Goda. Maten är väl komponerad med goda smaker. Överraskande gott med korv. Fin matsal med gammalt stil! Rekommenderar starkt!!

Tack carroparroeni
Omdömet skrevs 28 juli 2017

Konceptet med att välja ut olika korvar och sedan grilla dem själv är unikt. Till detta goda såser, grönsaker och sallader.

Tack Kent V

Resenärer som tittade på Löneboställets Korvcafé tittade också på

Simrishamn, Skåne län

Simrishamn, Skåne län

Besökt Löneboställets Korvcafé? Berätta vad du tyckte!