1 490 kr
Gourmanden
Malmö, Sverige

Utmärkt

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 20 apr. 2023
Det här är ett riktigt trevligt hotell. Bra läge precis vid hamnen och utmärkta parkeringsmöjligheter. Vacker miljö i såväl reception, matsal som rum. Snabb och effektiv in- och utcheckning. Mycket bra frukost och genomgående vänlig och trevlig personal.
Datum för vistelsen: april 2023
Resetyp: Reste i arbetet
4,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
Nadia Ottosson, Gästservice/receptionContinental du Sud, svarade på det här omdömet
Svarade 29 maj 2023
Hej!
Tackar så hjärtligt för det fantastiska betyget! Så roligt att se att ni verkar ha trivts så bra hos oss, då har vi lyckats uppnå den service & kvalitet som vi strävar mot varje dag. Varmt välkomna åter!
Clara
      1 572 kr
    8.2 km från Continental du Sud
    Visa fler hotell i Ystad
    Omdömet skrevs 12 februari 2023 från mobil enhet

Gav oss in för en fördrink i den nya baren på contan men lär inte göra det igen om vi inte måste. Att få ögonkontakt med bartendrarna var i princip omöjligt och det slutar med att alla andra har fått sina drinkar inklusive folket som kom efter oss,bara inte jag och min man. Det ska inte ta 40 minuter att få en drink hur fint det än har blivit där.

Datum för vistelsen: februari 2023
    Tack Eyescreamtattoo
    Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2023

Thank you for your feedback!
    We strive to get the best service to all of our guest alike. We are sorry we didn't meet your expectations this time, and hope that you will give us a second chance in the future. We are looking to get more staff to give a better service to everyone. Thank you for your understanding.
    Kind regards,
    Mariana, Floor manager

Omdömet skrevs 15 september 2022 från mobil enhet

Härligt hotell centralt med bra rum och en underbar frukost med bra service, fönster mot pågatågen märktes inte alls av. Ett extra bonus till konsten i hotellet och de vackra tavlorna i matsalen. Rummen är tysta och sängarna väldigt sköna. Utsikt mot hamnen och havet gjorde allt så mycket bättre. Hit kommer vi tillbaka!

Datum för vistelsen: september 2022
    Tack Henrik H
    Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2022

Hej! Tack för din fina recension och omdöme. Vi önskar er varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 16 augusti 2022

Fint rum , bra sängar och kuddar. Sämst var några trappsteg "ner" till våningen som vi fick vårt rum , Hiss fanns för övrigt , men inte vid dessa trappsteg, är man äldre så var det inte lämpligt, tungt bagage. Trevlig personal vid ankomst.
    Middagen mat var underbart god, och OTROLIGT TREVLIG PERSONAL DÄR!!!
    Frukosten var bra, ett plus för dukarna på borden. Parkering fanns på baksidan om hotellet, dock lite trångt där.

Rumstips: Vid bokning av rum, säg till att de undviker trappsteg att lyfta tungt bagage .
    Datum för vistelsen: augusti 2022
    Tack Asta H

Hej Asta! Vi är så glada att ni trivdes hos oss. Önskar ni att bo hos oss igen så vänligen kontakta oss via mejl eller per telefon så kan vi placera er i en annan del av byggnaden så att ni slipper trapporna. Självklart ska ni inte behöva bära tungt bagage upp och ner för dem. Ha en härlig dag och varmt välkomna tillbaka till oss!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 2 augusti 2022 från mobil enhet

Sveriges äldsta hotell. Så fint med många fina detaljer bevarade. Rent och fräscht överallt och mycket trevlig och tillmötesgående personal. Vi fick ett mycket fint och rymligt rum med sköna sängar. Frukosten var utan gröt men helt ok. Ett plus för de vita dukarna på borden.
    Ystad är en riktigt mysig liten stad med en bevarad stadskärna. Vi hittade både en hattaffär och en bokhandel.
    Kvällens middag åt vi på hotellets bakgård. Mysig miljö om än väldigt trångt och helt ok mat.

Rumstips: Hotellet har en parkeringsplats för 100 kr dygnet. På andra sidan gatan mot hamnen kan man parkera för 40 kr dygnet.
    Datum för vistelsen: juli 2022
    Tack SveaRes
    Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2022

Hej kära gäst,
    Stort tack för det fina betyget! Så roligt att se att ni var så nöjda med er vistelse hos oss. Vi strävar alltid efter en så hög nivå som möjligt på vår service och det värmer att se att ni var så nöjda.
    Varmt välkomna tillbaka!
    Tilda, Receptionen

Omdömet skrevs 27 juli 2022

Sveriges äldsta hotell stoltserar de med. Och det ligger centralt.
    Jag fick en strålande fräscht rum med väldigt skön säng. Sov ypperligt. Och det var inga problem att få utcheckningstiden ändrad till 13.00. Bra!
    Frukosten var helt ok, inte sensationell. Kunde haft ett lite större utbud.
    Trevliga receptionister.
    Återkommer gärna.

Datum för vistelsen: juli 2022
    Tack Seaside322718
    Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2022

Hej,
    Vi tackar och bockar för ert besök hos oss - och för den fina recensionen ni tagit er tid att ge oss!
    Det gör oss innerligt glada att få se er så nöjda efter besöket, det visar på att vi nått den känsla av trivsel vi strävar efter varenda dag. Hoppas vi ses igen, ni är varmt välkomna tillbaka!
    Anna,