Kostnadsfri avbokning till den 21-07-01
Boka nu, betala på plats
Orbitz.com
Expedia.com242 US$
eDreams242 US$

Centralt läge. Mysigt ja kanske pampigt också! Sveriges äldsta hotell! Jättetrevlig personal i restaurang/frukost och reception.
Åt middag båda dagarna och maten var bra. Hade ett specialpaket där varmrätt ingick och detta paket var verkligen prisvärt.
Frukosten var fantastisk!
Rummet var välstädat och sängarna mycket bra!
Hit vill vi gärna åte4komma.

Tack biros28c
Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej kära gäst,
Stort tack för ditt besök och för full pott i betyg! Kul att se att du hade en trevlig upplevelse här och att allt från frukost, middag och personal till läget, hotellrummet och noggrann städning bidrog till att ge er en härlig vistelse. Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 17 maj 2021

Hotell Continental du Syd tar bra betalt för ett sovrum. De tyckte vi vid bokningen.
Men vi blev glatt överraskade. Detta hotell är ett !:a klasshotell av rang. Kristallkronor, marmorgolv, vackra jugendfönster etc. Här kan du inte bli besviken. Rummen är stora, rikligt utrustade och oerhört vackra. Du sover gott i de stora sängarna och det är tyst. Frukosten är riklig och stark präglad av Österlens nyttiga produkter.
Personalen är alltid trevliga och hjälpsamma, Missa inte detta anrika hotell.
Det blir ett ditt verkliga minne av Österlen.

Rumstips: Fråga alltid efter storleken på rummet och vad som ingår.
Tack Göran H
Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade för 5 veckor sedan

Hej Göran,
Tusen tack för denna fantastiskt fina recension och för ditt besök hos oss! Härlig läsning att ni tyckte om inredning, hotellrum och frukostbuffén och såklart att vår service också höll måttet. Då har vi lyckats! Hoppas vi får chansen att välkomna er åter.

Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Fördelar:
Prisvärda paket med övernattning och middag
Bra parkeringsmöjligheter, betala på hotellet.
Mycket fina rum, stilrena, liksom hela hotellet. Fin blandning av gamla detaljer och modern inredning.
Bra frukost.
Mycket fin matsal.
Centralt beläget i Ystad, direkt vid gågatan.

Nackdelar:
Ingen belysning i klädkammaren
Dubbla fönster, konstig lösning så att det inte går att öppna dem.
Nära tåget, som hörs ibland (inget större problem)

Tack DasReiseleiter

Hejsan kära gäst,
Tack så mycket för 4 av 5 i betyg! Trevligt att se att du trivdes bra hos oss och för att du tog dig tiden att skriva en recension. Vilket bra tips om belysning i klädkammaren, det ska vi självklart ta vidare. De dubbla fönsterna har vi i vissa rum just för att dämpa ljuden utifrån då vi ligger så centralt och nära tågstationen. Det ska gå alldeles utmärkt att öppna fönsterna ändå! Receptionen hjälper gärna till om det skulle vara några problem med detta.
Hoppas vi får möjligheten att välkomna dig åter!

Omdömet skrevs 10 maj 2021 från mobil enhet

Köpte Vårerbjudande, vilket visade sig vara ett bra köp. Hotel är väldigt fint, fantastisk inredning. Rummen fina, sängarna passade oss perfekt.
Ingick ett glasbubbel, varmrätt, vi valde fisk o räkor. Jättegott.
Trevlig och hjälpsam personal.
Kommer gärna tillbaka.

Tack eapersson

Kära gäst,
Ett stort tack till dig för full pott i betyg och för att du besökte oss! Vi uppskattar din fina feedback och glädjes åt att du tyckte om vårt hotell. Jättekul att middagen smakade bra och att personalen tog väl omhand om er. Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 5 maj 2021 från mobil enhet

Vi möttes av en mycket trevlig receptionist i detta gamla vackra hotell. Vi har ingenting att klaga på , maten var helt underbar i restaurangen och god frukost. Något man bör tänka på är att äta tidig frukost, för det blir väldigt trångt runt kl 9.
Vi kommer mer än gärna tillbaka fler ggr.

Tack 449anetten
Nadia Ottosson, Gästservice/reception på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2021

Kära gäster,
Tusen tack för denna fina recension! Det betyder mycket för oss att ni tagit er tiden att skriva några ord om er vistelse. Vad kul att ni blev trevligt bemötta av receptionisten och trivdes bra här hos oss med god mat både i restaurang och på frukosten.
När vi väntar mycket gäster på frukosten så ber vi våra gäster att boka upp sig på olika frukosttider just för att undvika trängsel. Men det stämmer bra att de flesta brukar vilja komma runt 9-tiden så det är ett bra tips att komma tidigt, speciellt på helgerna.
Gläder att höra att ni vill besöka oss igen, ni är hjärtligt välkomna åter!