Omdömet skrevs 15 augusti 2019

Mycket trevlig personal, som löser problem! Jag glömde mina glasögon på hotellet, och de ordnade så att jag fick tillbaka dem utan problem.

Hotellet, enligt uppgift Sveriges äldsta, har mycket kvar av sin gamla charm. Det betyder inte att det är oförändrat sedan 1829. Det är nyligen renoverat på ett sätt som gör det till ett hotell med standard 2019, men med bevarad miljö från äldre tider.

Tack BLLPRE
Omdömet skrevs 10 augusti 2019 från mobil enhet

Väldigt fint och trevligt hotell. Sköna sängar, god frukost och trevlig personal. Låg bra till för att strosa runt i Ystad. Maten och uteserveringen på Backfickan var även den väldigt trevlig och med vänlig personal.

Tack hej111111111
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Sängarna är sköna. Trevligt bemötande i reception och frukostmatsal. Trevlig miljö på hotellet och det ligger centralt och bra. Nu när det är varmt och man har fönsterna öppna störs man tyvärr av tågens inbrömsningar och klockorna som plingar när bommarna går ner.
Fåtöljerna i rummet har gjort sitt - de är uttjänta.
Restaurangen/Bakfikan var denna gång en besvikelse - betjäningen va så långsam, så det som skulle vara en trevlig stund blev ett irriterande minne. Flera i restaurangen fick vänta på sin dricka. En fick själv hämta sin rödvin som va beställd. Maten kom innan vinet. Drinkar vi beställde påbörjades inte på 20-25 min, så vi gick därifrån.

Tack Guide759031
Omdömet skrevs 29 juli 2019

Då vi planerat att ha en tjejhelg på Bornholm valde vi att kombinera det med en övernattning och samtidigt uppleva Ystad. Vi blev inte besvikna! Stort fräscht rum, bra service och superbra frukost. Dessutom nära till centrum och färjan mot Ystad. Jag kommer att återvända!

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack 628sofias
Omdömet skrevs 21 juli 2019

Trevligt lite pampigt hotell. Fint rum med mycket sköna sängar. Rent och städat. Bra läge och fina omgivningar med gamla stan och nära till shopping. Frukosten var inte överdådig, men helt ok. Bra parkering.

Rumstips: Inte så bra att bo ovanför baren. Kunde inte ha fönstret öppet förrän sent på natten.
Datum för vistelsen: juni 2019
Tack pia-ingegerd