“Renoverat och fräscht”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
Continental du Sud
Rankad som nummer 3 av 6 hotell i Ystad
Omdömet skrevs april 12 2017 från mobil enhet

Första besöket efter renoveringen, väldigt fräscha rum. Väldigt trevlig och professionell personal. Frukosten är bra, inte jätte stor men väldigt hög klass på det som serveras och upplägg. Bra läge samt bra möjligheter till parkering på gården.

Bodde här: April 2017, reste ensam
1  Tack Jesper B
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade april 18 2017

Hej Jesper,

Välkommen åter till oss!

Hotell Continental du Sud

Omdömet skrevs mars 30 2017

De har lyckats bevara charmen i ett så gammalt hotell samtidigt som rum och restaurang mm är nyrenoverat. Servicen, det trevliga rummet och en perfekt frukost var det som stack ut mest.

Hotellets läge måste vara Ystads allra bästa. Direkt ute på gatan får man den speciella Ystadskänslan. Rekommenderas!

Tips för att välja rum: Vi bokade direkt på hotellets hemsida och blev som tack uppgraderade.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2017, reste med familjen
1  Tack Jens B
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade april 11 2017

Hej,

Välkommen åter till oss!

Hotell Continental du Sud

Omdömet skrevs mars 29 2017

Tillmötesgående och hjälpsam personal som uppfyllde våra önskemål. Lätt och smidigt att ta sig dit och parkering var inga problem! På kvällen åt vi god mat i fantastisk miljö. Både jag o mannen är nöjda med vår vistelse!

• Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
1  Tack idaahlquist
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade augusti 25 2017

Tack för ditt fina omdöme.
Läget och vår bevakade parkering är något som våra gäster uppskattar.
Kul att du och mannen är nöjda med mat och vistelse.
Hoppas ni besöker oss snart igen!

Omdömet skrevs mars 16 2017 från mobil enhet

Fint gammalt hotell som håller på att renoveras. Jag fick ett litet men fint rum som redan hade renoverats. Skön säng. Bra läge och trevlig personal som hjälpte mig med mina önskemål vid incheckningen. Dock tycker jag priset är lite för högt kontra standarden.

Bodde här: Mars 2017, reste i arbetet
Tack David M
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade mars 17 2017

Hej David,

Tack för ditt fina omdöme, i Maj kommer alla rum vara färdiga.
När renoveringen är klar har vi fem olika kategorier plus sviter.
Vi ser att du bokat din vistelse hos oss via ombud, nästa gång rekommenderar jag dig att boka via oss direkt då får du alltid bästa pris, en voucher att nyttja i vår restaurang samt fri uppgradering av rumskategorin ett steg i mån av plats.

Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs januari 14 2017 från mobil enhet

Sov över en natt på hotellet och märkte genast att hur gästvänlig personalen var. Det är en varm atmosfär och man känner sig verkligen välkommen.

Rummen är bra, framför allt är det riktigt bra sängar. Jag sov som en stock.

När jag vaknade fick jag en underbar frukostbuffé med bland annat hemlagad jordgubbssylt och drottningsylt till pannkakorna, lokala charkprodukter, smoothies, ostar och nybakat bröd. Frukosten var toppklass!

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
1  Tack charliemalin

Tack för ditt fina omdöme.
Kul att du gillade våra rum, sängar och frukostbuffé. Vi har jobbat mycket med närproducerat och hemlagat att nå en hög kvalité på vår frukost

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ystad
1,7 km bort
Kiviks Hotell
Nr 1 av 1 i Kivik
165 omdömen
Visa priser

Besökt Continental du Sud? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Continental du Sud

Adress: Hamngatan 13, Ystad 271 43, Sverige
Region: Sverige > Skåne län > Ystad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Gratis frukost Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 3 av 6 hotell i Ystad
Prisklass: 1 428 kr - 2 206 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Continental du Sud 4*
Antal rum: 52
Hotellets officiella beskrivning:
Continental du Sud är Sveriges äldsta hotell, anno 1829. Beläget i centrum av Ystad, 100 meter från gågatan mittemot centralstationen och färjeterminalen. Hotellet har 2017 renoverat alla rum och allmänna utrymmen. Hotellet har en restaurang och bar som är öppen måndag-lördag. Under högsäsongen, är uteserveringen öppen varje dag. Konsten frodas i hotellet och under högsäsong är Galleri M1 öppet varje dag. I anslutning till hotellet är en bevakad och upplyst parkeringsplats. Ystad Marina och stranden är inom fem minuters promenad. Hotellet har bra konferens- och bröllopsfaciliteter. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Continental du Sud. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?