“Fint hotell med bra service!”
Omdöme om Continental du Sud

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Continental du Sud
Rankad som nummer 3 av 6 hotell i Ystad
Omdömet skrevs mars 29 2017

Tillmötesgående och hjälpsam personal som uppfyllde våra önskemål. Lätt och smidigt att ta sig dit och parkering var inga problem! På kvällen åt vi god mat i fantastisk miljö. Både jag o mannen är nöjda med vår vistelse!

• Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
1  Tack idaahlquist
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade augusti 25 2017

Tack för ditt fina omdöme.
Läget och vår bevakade parkering är något som våra gäster uppskattar.
Kul att du och mannen är nöjda med mat och vistelse.
Hoppas ni besöker oss snart igen!

Omdömet skrevs mars 16 2017 från mobil enhet

Fint gammalt hotell som håller på att renoveras. Jag fick ett litet men fint rum som redan hade renoverats. Skön säng. Bra läge och trevlig personal som hjälpte mig med mina önskemål vid incheckningen. Dock tycker jag priset är lite för högt kontra standarden.

Bodde här: Mars 2017, reste i arbetet
Tack David M
Martin J, Ägare på Continental du Sud, svarade på det här omdömetSvarade mars 17 2017

Hej David,

Tack för ditt fina omdöme, i Maj kommer alla rum vara färdiga.
När renoveringen är klar har vi fem olika kategorier plus sviter.
Vi ser att du bokat din vistelse hos oss via ombud, nästa gång rekommenderar jag dig att boka via oss direkt då får du alltid bästa pris, en voucher att nyttja i vår restaurang samt fri uppgradering av rumskategorin ett steg i mån av plats.

Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs januari 14 2017 från mobil enhet

Sov över en natt på hotellet och märkte genast att hur gästvänlig personalen var. Det är en varm atmosfär och man känner sig verkligen välkommen.

Rummen är bra, framför allt är det riktigt bra sängar. Jag sov som en stock.

När jag vaknade fick jag en underbar frukostbuffé med bland annat hemlagad jordgubbssylt och drottningsylt till pannkakorna, lokala charkprodukter, smoothies, ostar och nybakat bröd. Frukosten var toppklass!

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
1  Tack charliemalin

Tack för ditt fina omdöme.
Kul att du gillade våra rum, sängar och frukostbuffé. Vi har jobbat mycket med närproducerat och hemlagat att nå en hög kvalité på vår frukost

Omdömet skrevs november 25 2016 från mobil enhet

Vi hade tur i oturen att hitta detta hotell när vi missat vår färja till Bornholm. Vi blev väl bemötta och kände oss väldigt omhändertagna av en ung man Areon. Vi kom sent och köket var stängt för kvällen, men detta var inga problem han fixade enklare god mat till oss och hjälpte oss att boka om färjebiljetter dessutom.

Rummet var inrett i stilfull smak, tyst och skönt rum. Frukosten höll hög klass och en mysig miljö. Vi blev nästan glada att vi missa färjan :-) vi hann aldrig riktigt tacka för den fina service vi fick när vi kom till hotellet men framför den här, Tack!

Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack Danieloolivia

Tack själva för ert fina omdöme.
Visst är vår personal duktiga på att ta hand om våra gäster.
Välkomna åter.

Omdömet skrevs november 2 2016 från mobil enhet

Bodde 2 nätter på detta hotell då det var fullbelagt ysb o mossb. Detta var en riktig juvel till Hotell. Otroligt vackert hela hotellet. Underbar o gullig personal i receptionen. Här kände man verkligen att gästen kommer i första rummet. Otroligt skönt också att slippa alla gapiga o stökiga konferensgäster som alltid ska armbåga sig fram o som alltid håller till på ysb o mossb o som alltid sätts i fråmsta rummet före privata gäster. Här på Continental såg man istället många välklädda o internationella gäster som vet hur man uppför sig. Rummet helt nyrenoverat, hade rum mot gatan men inte ett ljud hördes från trafiken, troligtvis treglasfönster. Fantastiskt att bo mitt i stan o inte höra några bilar. Helt ny ljuvlig Continentalsäng på rummet, rent o fräscht överallt o en tv på väggen med en bild som var glasklar. Bästa frukost ever. Allt super superfräscht. Lagom fyllda fat som fylldes på efterhand än som i ysb överdingnande frukostbord så man blir mätt av att bara titta i matsalen. Här på Continental var det bara närproduverade varor, allt första klass vid frukosten, underbart gott kaffe. Otroligt vacker matsal. Ni som kommer dit o gillar konst, titta på alla fantastiska originalmålningar i taken. Maten superb på kvällen, otroligt vackert dukat, lugnt o skönt o väldigt rofyllt. En blond tjej med lång hästsvans var otroligt rar o vänlig servitris. Wow vilket ställe. Kliniskt rent på rummet o toaletten. Rekommenderas å det varmaste för den som vill ha lite stil o klass på sin vistelse. Återkommer mer än gärna.

Bodde här: November 2016, reste som ett par
1  Tack Li L

Tack för det fina omdömet.
Den upplevelsen du haft av vårt hotell och vår personal är just den vi vill ge till varje gäst.

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Ystad
0.3 km bort
Svea Hotel
Nr 1 av 1 i Simrishamn
148 omdömen
Visa priser

Besökt Continental du Sud? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Continental du Sud

Adress: Hamngatan 13, Ystad 271 43, Sverige
Region: Sverige > Skåne län > Ystad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Gratis frukost Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 3 av 6 hotell i Ystad
Prisklass: 1 514 kr - 2 064 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Continental du Sud 4*
Antal rum: 52
Hotellets officiella beskrivning:
Continental du Sud är Sveriges äldsta hotell, anno 1829. Beläget i centrum av Ystad, 100 meter från gågatan mittemot centralstationen och färjeterminalen. Hotellet har 2017 renoverat alla rum och allmänna utrymmen. Hotellet har en restaurang och bar som är öppen måndag-lördag. Under högsäsongen, är uteserveringen öppen varje dag. Konsten frodas i hotellet och under högsäsong är Galleri M1 öppet varje dag. I anslutning till hotellet är en bevakad och upplyst parkeringsplats. Ystad Marina och stranden är inom fem minuters promenad. Hotellet har bra konferens- och bröllopsfaciliteter. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Continental du Sud. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?