“Nordens Stonhenge i det öppna sydskånska landskapet!”
Omdöme om Ales Stenar

Ales Stenar
Rankad som nr 1 av 24 saker att göra i Ystad
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018

En forntida skeppsättning, Nordens Stonhenge, i vacker natur och med fin utsikt över det öppna sydskånska landskapet. Man ser långt ut över Östersjön ända bort till Bornholm.

Bra med parkeringsplatser nere i Kåseberga. Grusgångarna gör att man lätt tar sig fram. Tar ca 15 min att gå upp. Det kan vara ganska blåsigt, men otroligt vackert! Glöm inte kameran! Är man sugen på att äta ligger många olika, bra, restauranger i olika prisklasser nere i Kåseberga hamn.

Tack kersax

Omdömet skrevs 10 februari 2018

Vi gick den en fin sommardag med lite fika. Njöt att utsikten och tog sedan en kopp kaffe i gräset. Vacker utflyktsplats, passar stora och mindre barn. Funkar lite sådär med barnvagn. Va bredd på blåsten bland stenarna, kan va skönt med scarf eller likn.

Tack Elli_LovesTravel
Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

Att stå ute vid kanten och luta sig mot vinden - Woow! Kan verkligen rekommenderas!
Avsluta sedan med något gott från rökeriet Ahl’s.

Tack Vickan2017
Omdömet skrevs 4 november 2017 från mobil enhet

Det råder ett märkligt lugn på denna plats (fåren borträknade). Färger, stenarna, havet och luften - det är bara att dra i sej. För den som gillar att fota natur är detta ett eldorado.

Tack Birgitta S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 november 2017 från mobil enhet

Gammal kultplats på ett magiskt ställe med utsikt över havet. Ett måste varje sommar gärna vid fullmåne!

Tack Mammaduvan

Resenärer som tittade på Ales Stenar tittade också på

Besökt Ales Stenar? Berätta vad du tyckte!