Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Mia S
Norrköping, Sverige

Närhet till färjan mot Bornholm

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 26 maj 2024från mobil enhet
Mysigt hotell med fina rum och sköna sängar och kuddar. God frukost. Trevlig personal. Bodde bara en natt. Vi skulle åka en morgonfärja till Bornholm och då är lägen ypperligt. Gångavstånd till det gamla mysiga i Ystad. Nära bra restauranger.
Datum för vistelsen: maj 2024
Resetyp: Reste med vänner
Ser du något problem med det här omdömet?
    2 142 kr
    1 623 kr
8.1 km från Anno 1793 Sekelgarden
Visa fler hotell i Ystad
Omdömet skrevs 3 augusti 2023 från mobil enhet

Vistelsen på Anno 1973 Sekelgården var en stor besvikelse.
Rummet var solkigt och ofräscht. Inredningen bestod av ett hopplock av udda slitna och smutsiga saker.
Som nattduksbord på ena sidan stod ett kylskåp som det strömmade värme ifrån.
En smutsig stickkontakt låg ovanpå.
Sängen hade en resårmadrass som Ikea slutade sälja för 20 år sedan.
I toalettstolen stod vattnet och rann, i duschen växte synligt mögel, på golvet var det smutsigt. Det var verkligen inte värt priset. De bilder som hotellet visar upp på bokningssidor är långt ifrån det rum vi bodde på.

Rumstips: Undvik det här hotellet
Datum för vistelsen: augusti 2023
Tack cinnao
Peter Schönstrom, Owner på Anno 1793 Sekelgarden, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2023

Ni kom två timmar efter att receptionen stängt men vi höll öppet för er. Ni fick det sista rummet i vårt fullbokade hotell.
Ni betalade för ett budgetrum och blev besviken när ni fick ett sådant också. Men vi har tagit er ad notam och gjort en genomgång av hela rummet, bytt ut möbler osv. Vårt motto: Älska kritik. Så tack för denna!

Omdömet skrevs 10 maj 2023 från mobil enhet

Fruktansvärt. Två av tre rum luktade kloak i toaletten/rummet. Inte bra städat.
Vi skulle bo där tre nätter, vi bokade om till ett annat hotell efter första natten.
Vi kom sent ankomstdagen därför bodde vi där en natt.
Tråkig frukost, inte i närheten av hotellfrukost.
Myror där vi åt.
Ingen personal att få tag i när vi ville checka ut.
När vi skulle checka in fick vi ringa på en telefon 5 ggr. Sen kom en äldre man till sist.

Rumstips: Bo på Continental du sud eller Fritiden du blir inte besviken.
Datum för vistelsen: maj 2023
Restyp: Reste i arbetet
Tack Oliven68
Peter Schönstrom, Owner på Anno 1793 Sekelgarden, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2023

Ni måste ha mycket känsliga näsor. Vi gick direkt till rummen och allt var normalt. Ni kom två timmar efter receptionen stängt men kunde redan då anmärkt klagomål och fått byta rum. Anledning till missnöjet var troligtvis att ni ville byta till stadshotellet där kursen för undersköterskor hölls. Först när ni fått klartecken från stadshotellet kommer ni klockan 13:10 och avbokar!
Ni kunde sagt till redan vid vår (helt OK) frukost.

Omdömet skrevs 6 mars 2023 från mobil enhet

Mycket gammalt charmigt hus som hade kunnat bli riktigt fint om man satsat på nya tapeter/målning och utbyte av alla gamla textilier som är solblekta och solkiga. Man skulle även behöva byta till nya hela möbler. Man slås direkt när man kommer in i rummet av en doft som skvallrar om att man försökt dölja den unkna lukten i rummet med parfym eller doftrenare. Toalett och dusch återfinns bakom en garderobsdörr. Ventilationen i duschen brusar väldigt högt hela dygnet. Ett plus för städningen. Frukosten var väldigt fattig och kan knappast kallas hotellfrukost. Positivt är läget mitt i centrum med närhet till allt. Vacker omgivning med korsvirkeshus

Rumstips: Inget för rörelsehindrade
Datum för vistelsen: mars 2023
1  Tack TrainsForTravel
Omdömet skrevs 7 november 2022 från mobil enhet

Ett pittoreskt hotell med rum som var ganska slitna. Vi skulle bara sova över så hade inte så stora förväntningar på hotellet då vi fick ett bra pris för rummet. Ett rum med dubbelsäng helt ok badrummet också helt ok. Vi stördes inte av några andra gäster så det var också ok men sen kommer vi till frukosten som var sådär. Utbudet inte speciellt i princip det du har hemma. Bröd,youghurt,kokt ägg, bacon,sill och plättar och juice,kaffe. Inte något wow men absolut blev man blev mätt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att sova här igen men inte till något högre pris då vill jag nog titta på rummet först. Det ligger centralt och bra. Lite svårt att hitta dit. Det står att det finns fri parkering men trots att vi frågade om var vi skulle parkera blev vi hänvisade till Ystad teater och dess parkering, ingen som sa något om att hotellet hade egna fria parkeringsplatser.

Datum för vistelsen: november 2022
Tack BettanVarberg
Omdömet skrevs 5 november 2022 från mobil enhet

Vi hade varit på Pastafabriken och kände att vi inte orkade köra hem för kvällen, jag bokade ett rum här för att omdömena sa att det skulle vara ett mysigt boende med bra frukost.

Boendet var enkelt men bra, inget speciellt. Tekokare och terrakottagolv på rummet!
Vi skulle bara sova här, äta frukost och sen åka så det räcker långt för oss!

Det som drar ner mitt betyg var frukosten, jag hade läst omdöme om att det skulle finnas en fantastiskt äggröra, tyvärr var allt jag hittade degiga plättar, kallt kaffe och väldigt bleka bacon!
Det fanns som tur var ett gott surdegsbröd som räddade oss, men vi förväntade oss mer.
Vi kommer nog inte återvända hit, utan tar nog ett hotell i t ex malmö istället och kör den extra biten

Datum för vistelsen: november 2022
Tack Stefan E