Centralt belägen ”hotell” som visade sig ha det mest opraktiska upplägget. Rummet var på andra våningen som man nådde genom att klättra i en massa trappor både ute och inne. Inte så roligt om man ska bära upp några väskor, eller om man är handikappad. Rummet var varm så att ha öppnad takfönster var ett måste. Dock när man ska väl sova var det omöjligt pga kyrkklockan som plingade hela natten. Sängen var obekväm så både jag och sambon hade ont i ryggen flera dagar efteråt. Dessutom lyhört, man hörde folk Runt omkring hela tiden.
Vi var jättebesvikna efter vår vistelse för man betalade ändå ganska saftig summa för en natt för att sova, men blev knappt nån sömn.
Frukost i coronatiden var i nån slags uterum där man fick hämta själva maten och fick trängas med fyra andra personer samtidigt och självklart sprang fler in som skulle bara.... Frukost var jätteenkel och äggen överkokta och gröna. Blä

Rumstips: Välj annat hotell
Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Didi O
Omdömet skrevs 5 juni 2020 från mobil enhet

Bodde här i två nätter. Läget är perfekt med gångavstånd in till centrala Ystad. Rummet vi hade var rent och fint och motsvarade våra förväntningar. Frukosten var helt okej och innergården var jättemysig. Vi hade dessutom en härlig balkong utanför vårat rum.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack MikaelCH61
Omdömet skrevs 3 oktober 2019

Inte på långa vägar prisvärt. Slitna opraktiska rum. Illaluktande rum med omöjlig farlig dusch.
Ej prisvärd frukost. Jag rekommenderar inte detta hotell.
Har i arbetet haft 200 till 250 hotellnätter per år över hela sverige samt Europa.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Lowfue
Omdömet skrevs 15 september 2019 från mobil enhet

I ett gammalt hus finns detta hotell. Centralt beläget. Sköna sängar och rymligt rum. Frukost som är ungefär som när man plockar fram allting hemma. Här finns bröd och pålägg, fil och flingor, juice och löskokt ägg. Mitt rum var lyhört, så jag vaknade av både kyrkklocka och tornväktare upprepade gånger under natten. Kanske vänjer man sig vid oljudet om man stannar fler nätter?!

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack Godislotta
Omdömet skrevs 27 augusti 2019 från mobil enhet

Bodde en natt i stugan på gården, med dusch och toalett i huvudbyggnaden, helt OK till det priset.
Mysig innergård med trädgård att äta frukost i om det är fint väder, ett riktigt sommarhotell tycker jag.
Helt ok frukost.
Det fanns oxå cyklar att hyra för 50kr/dag.
Trevlig och tillmötesgående personal.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack ACL1978