Omdömet skrevs 11 november 2018 från mobil enhet

Ett fint litet hotell som jag gärna besöker under mina tjänsteresor till staden. Mysiga rum med sköna sängar och en frukost som fungerar väldigt bra. Atmosfären i och runt hotellet är fantastisk. Jag kan verkligen rekommendera att bo här.

Datum för vistelsen: november 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack 713tvs
Peter S, Manager på Anno 1793 Sekelgarden, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2018

Hej!

Tack för din fina recension. Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 21 oktober 2018

Plus för:
- Trevligt bemötande och ingen klagade fast vi hade missat att utcheckning var kl. 11 och inte 12
- Sköna sängar (ja mycket sköna sängar till och med)
- Perfekt läge mitt i stan, lätt att hitta dit och gångavstånd till allt
- Känslan att på i ett 1700-talshus infann sig och sånt gillar jag
- Rent och snyggt med daglig städning och fullt tillräckligt med handdukar etc
- Innergården är säkert jättemysig att sitta på under sommaren

Minus för:
- Missförstånd vid bokningen och vi fick inte exakt det rummet jag trodde att jag hade bokat. Trodde att jag skulle få deras bästa svit men fick en annan som var helt OK - dock inte till det priset.
- Relativt enkelt rum och enkel frukost till det pris vi betalade

Rumstips: Fick Ottergrenska gemaken. Helt OK för en familj. 2 vån/5 bekväma bäddplatser. Vi hade dock sett en annan planlösning då vi bara var 2 p.
Datum för vistelsen: oktober 2018
1  Tack Anna-Christina K

Hej!

Tack för din fina recension. Beklagar att du inte fick ditt utvalda rum
Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 8 oktober 2018

Charmigt, mysigt och centralt. Ett helt kvarter med namngivna rum av olika slag.
En härlig innergård som kunde användas, och päron fick man plocka av trädet. Små allmänna utrymmen med vinklar och vrår där frukosten serverades. Nära till stationen och centrum. Bra mat på restaurang Store Thor som ingår i romantikpaketet. Fantastiskt väder gjorde inte upplevelsen sämre. Vi kommer definitivt tillbaka.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack CamTog
Peter S, Owner på Anno 1793 Sekelgarden, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2018

Tack för din positiva recension. Välkomna tilbaka!
Receptionen

Omdömet skrevs 23 augusti 2018 från mobil enhet

Om man förväntar sig lyx ska man välja ett annat boende. Vill man ha vacker och charmig miljö är detta rätt. Känns lite pensionat över det. Jag återkommer med jämna mellanrum till Ystad och jag kommer att välja Sekelgården fler gånger. Att äta frukost på den fina innergården, ja det är trevligt. Och frukosten smakade gott.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Restyp: Reste ensam
Tack 727agnetaw
Peter S, Owner på Anno 1793 Sekelgarden, svarade på det här omdömetSvarade 13 november 2018

Hej!

Tack för att du uppskattar våra små ansträngningar. Välkommen tillbaka!

Receptionen

Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Vi återkommer varje år ca 5 dagar och trivs mkt gott. Priset dyrt men uppvägs absolut av den charmiga trädgården där frukosten ofta äts och man kan förtära egen medhavd dryck o mat. Alla rum olika och charmiga. Kylskåp på rummet. Frukosten okej men saknar äggröra. Perfekt centralt läge. Airkondition saknas och hade varit bra om en fläkt hade kunnat erbjudas. Störande moment varje år är att vi alltid får be om galjar då det ingår typ 4 i ett rum för 2. Hade uppskattat som återkommande gäst att det uppmärksammats med nån gratis dricka några ihågkommande ord.. välkomna tillbaka etc.. vilket hade givit hotellet en ännu mer personlig toutch.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Pheimler

Hej!

Fantastiskt roligt att ni varit fem gånger på Sekelgården! Vi skall försöka ha fler galgar på rummen.
Säg till annars så ordnar vi det.
Det är så att vi inte datoriserat våra kunder, vilket kan verka omodernt i vår digitaliserade värld,
men samtidigt får vi inga problem med de nya EU datalagarna.
Allt finns således bevarat i våra bristfälliga hjärnor.
Därför kommer det inga födelse- eller julhälsningar från oss.
Vi försöker hålla allt mycket "basic" men gästfokuserat.
Välkomna tillbaka nästa säsong. Säg till att ni är "stammisar" så blir ni extra "vippade"!