Omdömet skrevs 28 augusti 2015

Charmigt mindre hotell med trevlig personal. Mjuka, sköna sängar men det enda minuset var värmen på rummet! Ingen AC och öppnar man fönstret så störs man av festande gäster på bakgården. Ett tips är att få ett rum mot vägen. Frukosten var enkel men god.

Tips för att välja rum: Mot gatan!
  • Bodde här: augusti 2015, reste med vänner
Tack nadben_11
Omdömet skrevs 25 augusti 2015 från mobil enhet

En enormt vacker miljö i Ystads gamla stadskärna. Men, inget välkomnande informationsblad på rummet. Wifi-kod fick man gå tillbaka ned till receptionen för att få. Dåligt städat handfat i badrummet. En av de stoppade stolarna i rummet hade tydligt och osmakligt avtryck av en tidigare gästs nakna underliv. Sköna sängar och mycket god frukost gjorde en liten aning för att kompensera, men nej tack! Aldrig igen!

Bodde här: augusti 2015, reste som ett par
4  Tack persvanbergstockholm
Omdömet skrevs 22 augusti 2015

Historiens vingslag slår emot en överallt. Pittoreskt, romantiskt, trevligt, ja helt fantastiskt. Fästmön ville inte lämna hotellet på kvällen då hon fann rummet så mysigt så det fick bli take-away på rummet. Hotellet är granne till en fantastisk restaurang i ett gammalt bryggeri och ett annat gammalt hus har härbärgerat Karl den 12:e vid flera tillfällen, läget är alltså perfekt.

Tips för att välja rum: Ta gärna ett över budgetnivå då dessa är rätt små
  • Bodde här: augusti 2015, reste som ett par
Tack Lasse G
Omdömet skrevs 9 augusti 2015

Vi bodde här i augusti 2015, det var soligt och varmt så rummet var väldigt varmt. Sent på kvällen hade det svalnat så det gick bra att sova. Sängen var mycket bra, välstädat var det också. Lite onödigt tyckte jag att det var att de bytte handukarna (vi bodde två nätter här). Läget var suveränt och det var frukosten också även om det var trångt.

• Bodde här: augusti 2015, reste med vänner
Tack 169sun
Omdömet skrevs 29 juli 2015 från mobil enhet

Vi bodde på sekelgården under tre dagar i juli. Vi hade ett bra rum med egen utgång till trädgårdens utegrupp. Vi hade läst ett antal recensioner som var kritiska men vi tyckte att det var helt okey boende. Visst var matsalen liten och med små medel skulle man kunna frächa upp stället men det är gammalt hus och med det också charmigt. Badrummet var rent och stort nog. Det enda vi störde oss på var att man sålde kall öl i receptionen för 30 kronor som visade sig vara 2.8:or.
Sammantaget dra er inte för att boka rum där. Vi åker gärna tillbaka.

Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Ingelaimotala