Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Hamnade här med vänner vid besök i Ystad, centralt o bra hotell med hyfsade rum o en mycket fräsch frukost. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bo här vid nästa besök i Ystad. Mycket trevlig o service minded personal.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack villatorpa
Omdömet skrevs 16 juni 2018 från mobil enhet

Ett charmigt hotell mitt inne i Ystad.

Nära till allt i denna mysiga lilla stad, hotellet har allt som du behöver.

Super trevlig personal och trivsam stämning.

Märks att det sätts en personlig prägel på möblering och färgsättning .

Gillade lamporna som visar vilket rum du bor på:)

Rummen är bra , sängarna sover du gott i .

Jag rekommendera att ni provar.

Bra priser också.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack 267bepa
Omdömet skrevs 28 maj 2018

Jag är normalt inte särskilt kinkig, men det här var en stor besvikelse. Vi fick en sk ”studio” på fjärde våningen. Studion visade sig vara en jäkligt sunkig lägenhet, extremt smaklöst och fullkomligt överflödigt möblerad, med möbler från tidigt 90-tal, typ som en ungkarlslägenhet 1992. Sofforna var dessutom täckta med ännu sunkigares täcken/filtar så att ingen av oss ville sitta i dem. Det var tomma vägghyllor, märkliga prydnadssaker och bara konstigt. Kändes som att vi lånade någons lägenhet över helgen. Balkongen var belamrad av en stor stege och en trappstege och full av plåtspån. Ena toaletten (fanns två tack och lov) spolade inte. En äcklig tygpåse hängde över toarullen. Fanns inget i lägenheten som gav känslan av hotell!
Och - hissen var trasig. Och utan ansats att försöka ringa hissfirma för att få den lagad eller göra något för att underlätta. En i vårt sällskap har ett fysiskt funktionshinder men fick gå upp alla fyra våningar- utan att ens personalen erbjöd hjälp med väska, rum längre ner - eller ens fråga hur det går.
Sängarna bra. Vi sov gott. Och bra med mycket fönster.
Sunkigt, oproffsigt och oengagerat.
Läget är dock bra :) Och förhoppningsvis är de ”vanliga” hotellrummen fräschare.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack Beatrice S
Omdömet skrevs 13 maj 2018

Väldigt centralt, fantastiskt läge! Frukosten var under all kritik, vi bodde i tre nätter och äggen tog slut två av morgnarna, kalla bacon ena morgonen, tomma påläggstallrikar lite för länge alla dagar osv. Lite ointresserad servitris den 10/5, man ska väl inte behöva säga till vad som tagit slut? Vi förstår absolut tanken med att lägga upp lite i taget men då måste man hålla efter på ett helt annat vis! Servitrisen (ägaren?) den 12/5 kollade lite mer men hann inte riktigt med trots att hon jobbade på fantastiskt bra. Fantastiskt trevlig takterass! Stör ej-skylt hade varit uppskattat av oss, man kan inte riktigt slappna av efter att städerskan klev rakt in efter en extremt liten knackning första mogonen. Tydligare reception möjligtvis, vi hann se några till som tog fel dörr, men när byggställningen försvinner kanske det blir bättre! På det stora hela ett bra, centralt hotell, om än lite amatörmässigt skött, men priset och läget väger absolut upp det hela, så vi kommer säkert att återkomma! Sköna sängar, vi saknade möjligheten att basta dock!

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack Kringla1959
Omdömet skrevs 18 februari 2018

Bodde på hotellet i två nätter. Enkelt men mycket bra rum. Stänger tidigt på kvällarna så se till att hålla ordning på nyckeln. Enkel frukost men den kändes tillräcklig. Trevlig engelsman på stället. Vi kunde sitta i frukostmatsalen under dagen för att kunna arbeta.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Bengt B