“Supergoda pizzor, vackert ställe men usel service”
Omdöme om 15 Minuter En Kvart

15 Minuter En Kvart
Rankad som nr 35 av 84 Restauranger i Ystad
Omdömet skrevs 23 augusti 2019

Man kan inte klaga på varken pizzorna, utsikten eller läget. Men på servicen kan man säga att det finns en hel del att önska. När vi kommer möter vi en restaurang fylld av kaos, vi blir tillsagda att ställa oss i betal-kön för att veta vilket bord vi ska sitta vid, för att sedan nästan framme få höra av en annan i personalen vart vi ska sitta (rörigt!).
Vi blir sedan halvt glömda för att beställa och vi blir inte heller så fint omhändertagna under middagen. Vi satt länge med tomma glas och ätit upp. Slutade med att vi gick därifrån utan att ha beställt mer dricka och utan att ens ha fått chansen att se dessert menyn.
Men trots detta kommer vi gärna tillbaka för det goda pizzorna. Men håller tummarna på att vi blir bättre omhändertaga nästa gång.

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Kajsa H

Omdömet skrevs 11 augusti 2019 från mobil enhet

Fantastiskt goda pizzor, allt är tillagat från grunden, tom tomatsåsen och det var handskalade räkor. Mycket trevlig personal och en otroligt vacker omgivning! Kommer definitivt att åka dit många gånger.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack ewao547
Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Var ett sällskap som bokat bestående av sju vuxna och tre barn, ringde innan för att höra om ytterligare en vuxen kunde få plats men fick besked om att det var helt fullbokat och därav inte möjligt. Väl på plats uppmärksammade vi dock att icke bokade sällskap togs emot utan problem och det var gott om plats på serveringen. De hade även missat att vi bokat till tre barn varav vi fick byta till ett annat bord där det mer än väl hade fått plats med ytterligare en vuxen. Fick därav intrycket av att det var något oorganiserat vilket även bekräftades vid betalning då man behövde stå i längre kö och trångt bland ätande gäster för att komma fram till kassan. Pizzorna upplevdes olika av sällskapet, jag som inte äter köttfärs anser att det skulle specificeras att det var köttfärs på pizza Hjort, något som inte framgick. Positivt var att de var hjälpsamma med att värma barnmat och gav barnen ritpapper och penna när vi väntade på maten.

Tack Hanna M
Omdömet skrevs 27 juli 2019 från mobil enhet

Man sitter i en fantastisk utomhusmiljö.
Goda pizzor vi var fem pers i sällskapet och vi åt olika pizzor.

Sommarrestaurang fullsatt en torsdag kväll. Lång väntetid på maten men pizzornas kvalité och smak väger upp väntetiden.

Ett tips är att boka bord i förväg så har ni inte gjort resan i onödan i alla fall under sommartider.

Tack Ytownking
Omdömet skrevs 22 juli 2019

Det är märkligt att ingen skånsk entreprenör tidigare har upptäckt det vackra landskapet mellan E65 och havet, en mil väster om Ystad. Här finns i stort sett ingenting av service, men nu har mästaren i hästdressyr, Tobbe Larsson, öppnat 15minuterenkvart på Sjörups prästgård – just det, precis som det låter, en pizzeria.
Nu är det inte en pizzeria, vilken som helst. Här finns annorlunda pizzor. Det annorlunda skulle lätt kunna slå över i osmakligt, men här har matkreatörerna Solstice Martin och Alexander Muratore som står bakom restaurangen lyckats. Pizza Skagen, till exempel. En toast Skagen, fast pizza. Kan det verkligen vara gott? Ja, bedyrar mitt bordssällskap. Riktigt gott med fräscha räkor som lagts ovanpå, och inte bakat med, samt dill och majonäs. Min egen pizza, Vincenzo, är också smakrik och kan rekommenderas. Tomatsås, mozzarella, prosciutto cotto, champinjoner – naturligtvis färska – knaperstekt bacon och toppad med räkor samt stark sås. Kanske aningen väl stark sås, fast det där är ju individuellt.
Och så miljön. Ett stort trädäck med utsökt utsikt över vidderna. Sjörups gamla kyrka – med anor från 1100-talet ligger alldeles intill parkeringen. Missa inte den runstenen från 900-talet som står vid ingången till kyrkan, ”Sjörupstenen”.
Att det blir betyg fyra i stället för fem beror mestadels på barnsjukdomar. Riktiga grillbestick rekommenderas, stolarna från Hillerstorp är säkert billiga men obekväma – byt genast! – det saknas alkoholfritt vin, märkligt på en restaurang som bygger på att bilen tas med (men alkoholfritt öl serveras). Dessutom kan jag tycka att menyn borde utökats med något annat än pizza samt spätta och hamburgare, visserligen på dovhjortskött, men kom gärna med fler alternativa maträtter.
Extra plus till den trevliga personalen som just denna kväll inte kunde sluta skratta.
Jo, vi rekommenderar ett besök på 15minuterenkvart. Ni lär inte bli besvikna. Vi återvänder inom kort. Magnus Ringman

Tack Ringson

Resenärer som tittade på 15 Minuter En Kvart tittade också på

Ystad, Skåne län
Ystad, Skåne län

Besökt 15 Minuter En Kvart? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.