“Som vanligt alldeles fantastiskt”

Café Glutenfria Paradiset
Rankad som nr 15 av 75 Restauranger i Ystad
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Jag älskar att jag kan känna mig trygg med matens beståndsdelar. Jag behöver aldrig vara orolig för att få i mig gluten.
Det gör livet väldigt mycket lättare.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 789dennisa

Omdömet skrevs 21 augusti 2019 från mobil enhet

Caféet är verkligen ett paradis för en glutenintolerant! Jag åt baguette med räkor och en kanelbulle, och allt smakade fantastiskt gott. Mysig att sitta ute på sommaren också. Kommer mer än gärna tillbaka flera gånger om!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack sofiapl
Omdömet skrevs 18 augusti 2019 från mobil enhet

Fantastiska bakverk och bullar, men kön blir snabbt lång så kom på minuten när dom öppnar. Den veganska skagenröran är alltid ett hett tips på menyn.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 802mattiasb
Omdömet skrevs 5 augusti 2019 från mobil enhet

Efter många många år med besök på caféer runt om i Sverige och världen, med div skiftande kvalitét på de glutenfria bakverken, har vi nu hittat vår pärla. Ironiskt nog 500 m hemifrån i den lilla byn St Herrestad utanför Ystad där Glutenfria Paradiset öppnat för något år sedan. De serverar allt glutenfritt och det mesta även laktosfritt.
Att baka utan gluten är en konst (tro mig, konditor i grunden och med mångårig glutenintolerans i familjen) men det klarar Helena o Morgan galant. Deras bakverk och lunchmat står i en klass för sig och är så läckra (och vackra). Allt från frukostbröd, bakelser, kaffebröd, glass o småbröd är gott och även veg. rätterna till lunch. Det är GOTT, ett paradis för de som inte tål gluten o mjölk men ÄVEN för de som kan äta allt... Verkligen värt flera besök!
Hälsningar Fam Lundquist

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack famLundquist
Omdömet skrevs 27 juli 2019

Fantastisk mat och fika, fantastiskt trädgård att sitta och äta i och helt underbar personal! Massor av goda veganska bakverk och chokladpraliner. Mums!! Jag rekommenderar varmt!

Datum för besöket: juli 2019
Tack Jessica J

Resenärer som tittade på Café Glutenfria Paradiset tittade också på

Besökt Café Glutenfria Paradiset? Berätta vad du tyckte!