Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Anna-Karin B

Positivt överraskad! Bra utbud, fina rum, god mat. Vacker miljö. Fungerar till stor del med t.ex rollator.

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 28 sep. 2024
Oavsett vem man kom i kontakt med, i reception, bar, spa eller matsalen så blev man proffsigt bemött. Rent och fint. Bad och pooler för olika sinnesstämningar. Luftigt men ändå med allt inom samma område. Har man en funktionsnedsättning bör man nog ändå prata med personalen inför resan så de anpassar boendet så bra som möjligt. Har man t.ex rollator fungerar det att gå runt, och de flesta bad/pooler har trappsteg och räcken.
Datum för vistelsen: september 2024
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Guest Excellence Manager, AnnanYstad Saltsjöbad, svarade på det här omdömet
Svarade 30 sep. 2024
Tack för din fina feedback!

Vi är glada att du hade en positiv upplevelse och uppskattade vårt utbud, rum, och den vackra miljön. Det är viktigt för oss att alla gäster, oavsett behov, känner sig välkomna och bekväma. Vi rekommenderar alltid att kontakta vår personal inför resan för att säkerställa att allt anpassas efter individuella behov.

Tack igen för dina vänliga ord och hoppas vi får nöjet att välkomna er tillbaka inom snar framtid

Med strandnära hälsningar
Isak
Guest Excellence Manager

Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Hotell i närheten
1 095 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 095 kr
  • Expedia.com
    1 093 kr
  • StayForLong
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Djur tillåtna
1 509 kr
1 300 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 340 kr
  • Expedia.com
    1 498 kr
  • ZenHotels.com
    1 509 kr
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
895 kr
Ingen förskottsbetalning krävs
  • Vio.com
    895 kr
  • eDreams
    895 kr
  • Agoda.com
    895 kr
0.8 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
1 395 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 395 kr
  • Expedia.com
    1 393 kr
  • ZenHotels.com
    1 395 kr
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
1 195 kr
Helt återbetalningsbar
Ingen förskottsbetalning krävs
  • Hotels.com
    1 195 kr
  • Vio.com
    1 121 kr
  • Expedia.com
    1 193 kr
1.8 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Djur tillåtna
895 kr
    1.1 km från Ystad Saltsjöbad
    738 kr
    • Trip.com
      777 kr
    • Vio.com
      696 kr
    • Priceline
      767 kr
    5.8 km från Ystad Saltsjöbad
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    1 200 kr
    • Priceline
      1 200 kr
    • Agoda.com
      1 200 kr
    1.3 km från Ystad Saltsjöbad
    2 450 kr
    • Agoda.com
      2 450 kr
    1.1 km från Ystad Saltsjöbad
    Ystads Gamla Vattentorn
    2 490 kr
    • Agoda.com
      2 490 kr
    2.0 km från Ystad Saltsjöbad
    Visa fler hotell i Ystad
    Omdömen (6 525)
    Filtrera omdömen
    6 524 resultat
    Medlemsbetyg
    3 871
    1 826
    563
    189
    75
    Resenärstyp
    Tid på året
    SpråkAlla språk
    Fler språk
    Medlemsbetyg
    3 871
    1 826
    563
    189
    75
    Läs vad resenärer säger:
    Valda filter
    Filtrera
    Listan uppdateras ...
    813 av 6 524 omdömen
    Omdömet skrevs 23 september 2024

    Fint läge och god mat. Men rätt ofräscht på många ställen, luktade groteskt på vissa ställen runt om i hotellet, och det var inte bara pga havslukten, samt väldigt trångt vid poolerna och mycket liv trots att vi var där en måndag. Enligt min kille luktade herrtoan i omklädningsrummet väldigt äckligt, och ute vid poolerna stod disk som ingen plockade undan och handdukar på bäddarna som säkert folk bara hade lämnat, även använt snus ute vid de varma poolerna. Sjukt vidrigt! Och dyrt!!

    Datum för vistelsen: september 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack Dream44493599008
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Guest Excellence Manager, Annan på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 25 september 2024

    Hej,


    Tack för att du valde Ystad Saltsjöbad för din senaste vistelse!

    Vårt hotell ligger vid stranden och doften av tång är tyvärr inget vi kan påverka. Plockning av handdukar, disk och ev. fimpar/snus utför vi kontinuerligt under både dag och kväll, beklagar om du kommit till vår Pool Club under just den stunden vi inte fått chansen att göra det än.

    Tack för din feedback, hoppas vi ses snart igen!


    Med strandnära hälsningar,
    Lovisa
    Guest Excellence Manager

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 9 september 2024 från mobil enhet

    Ystad Saltsjöbaden levererade verkligen en oförglömlig upplevelse under vårt besök, där vi fick njuta av deras fantastiska 2-för-1-erbjudande. Från det ögonblick vi checkade in, möttes vi av en otroligt vänlig och professionell personal som tog väl hand om oss genom hela vistelsen.

    Vi började med att slappna av på deras spa, som erbjöd en avkopplande och rofylld atmosfär – den perfekta platsen för att varva ner och ladda batterierna. Spa-avdelningen var välutrustad och bidrog till att sätta tonen för resten av vårt besök.

    Därefter väntade en utsökt trerättersmiddag som överträffade alla våra förväntningar. Förrätten med råbiff och lango med skagenräka satte ribban högt, och den följdes av en välbalanserad varmrätt med musslor och pommes frites, som var både smakrik och välkomponerad. Som avslutning serverades vi en ljuvlig crème brûlée och en mandelkaka med hallon – en perfekt avrundning på en minnesvärd middag.

    Servicen genomgående, från incheckning till middag, var toppklass. Allt gick smidigt, och personalen var alltid närvarande och hjälpsam utan att vara påträngande. Vi ser nu fram emot en natt i deras bekväma rum och en härlig frukost som pricken över i:et på vår vistelse.

    Vi kan varmt rekommendera Ystad Saltsjöbaden – både för den fantastiska servicen, den goda maten och den avkopplande atmosfären. Det här var en upplevelse vi sent kommer att glömma!

    Rumstips: Håll utkik efter deras fina erbjudanden , mycket prisvärt !
    Datum för vistelsen: september 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack 812niklasw
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Guest Excellence Manager, Annan på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 11 september 2024

    Hej Niklas

    Tusen tack för ert fina omdöme!

    Jag är verkligen glad att vi lyckades göra er vistelse minnesvärd och vi hoppas på snart återseende!

    Med strandnära hälsningar
    Isak
    Guest Excellence Manager

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 25 juli 2024 från mobil enhet

    Bra fri parkering.
    Snabb och smidig incheckning.
    Rummet vi fick låg på våning två med delvis havsutsikt. Balkongen var minimal, endast två små stolar som man fick flytta på för att stänga dörren.
    Balkongen var helt ostädad. Låg gamla champagne korkar och ögonlinser på räcken.
    Rummet kvick fixade med lite färg och ny tapet, fint städat.
    Badrummet extremt litet och lite slitet.
    Jättesköna sängar.
    Det ingick tre rätters middag, men stor besvikelse. Råbiff från Uruguay samt någon seg kalvfilé oclså från Sydamerika. Skulle vara hemmagjord glass, men var bara is. Byttes en gång, utan skillnad.
    Vi påpekade bristerna, men personalen var extremt otrevlig och brydde sig inte.
    Frukosten var mycket bra!

    Inomhus spa med åldersgräns var jättefint och mysigt. Närheten till havet är ett stort plus.
    Utomhuspooel var lekland för barn. Minst tio småbarn som gapade, kastade bollar, hoppade i och skvätte på folk som försökte ha mysigt.
    Varken personal eller föräldrar brydde sig. Både vi och flertal andra lämnade detta område.
    Vi bad om att prata med ansvarig manager vid utcheckning, men hon kändes helt oengagerad
    Kan man acceptera dessa brister, trots dyra pengar, är det ok hotell. Men vi kommer inte åka tillbaka hit igen.

    Rumstips: Bra, gratis parkering. Nära havet.
    Datum för vistelsen: juli 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack Peter E
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Jenny Ulvinen, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 25 juli 2024

    Hej Peter,

    Först och främst, tack så mycket för att du valde Ystad Saltsjöbad och för att du tog dig tid att dela din senaste upplevelse med oss. Vi är mycket tacksamma för att du har lyft fram några områden där vi kan förbättra ytterligare.

    Som nämnt under konversationen innan eran avresa kommer din feedback att granskas av ledningen för att säkerställa att eventuella brister i standarder förblir isolerade och åtgärdas omedelbart.

    Jag önskar er båda nu en trevlig sommar!

    Vänliga hälsningar,
    Jenny Ulvinen
    Hospitality Manager

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 6 juli 2024

    Överlag helt ok men under all kritik att de anställda i restaurangen tydligen får stå för egna arbetsskor. Slitna sneakers i olika modeller och ett taffligt intryck. Med de priser ni tar borde ni väl kunna köpa enhetliga/fotriktiga skor till er personal som de endast får använda på jobbet?

    Datum för vistelsen: juli 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack 516mattiasn
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Jenny Ulvinen, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 16 juli 2024

    Hej,

    Tack för att du valde att bo hos oss på Ystad saltsjöbad.

    Jag är glad att se att du var nöjd med din vistelse men tråkigt att höra att du upplevde våran personals skor som slitna. Jag tackar för din feedback och kommer föra den vidare för att kollas på.

    Jag önskar dig en fin dag och hoppas att vi får välkomna dig tillbaka snart.

    Vänliga hälsningar
    Jenny Ulvinen
    Hospitality manager

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 2 maj 2024

    VARNING! Glöm inte några saker på hotellet eller på Spa i Ystad.

    Det blev ett mycket tråkigt eftermäle efter ett annars trevligt besök. Jag glömde kvar flera betydelsefulla saker i rummet i en sänglåda, bl a kläder som jag hade fått i present och som jag tyckte mycket om. Jag kontaktade receptionen direkt när jag kom på att jag glömt mina saker och frågade om det kunde hjälpa mig att ta hand om mina saker. De svarade att det gör alltid städerskorna - de tömmer alla lådor och sen förvaras mina glömda saker till jag kommer och hämtar dem. Jag frågade speciellt; men om de missar lådan då? Nej, de tömmer alltid, alla lådor så du behöver inte vara orolig...

    Det visade sig sen att så var inte fallet - mina saker är borta och vem som har tagit dem får jag aldrig veta Hotellet tar inget ansvar och säger att bortglömda saker är kundens problem och de tar inget ansvar. De tar ingen personliga kontakter utan hänvisar till en chat - funktion istället. Jag har även mejlat med olika " ansvariga" som bara har slagit ifrån sig och som inte vill ta något ansvar. Jag är så himla besviken på responsen och behandlingen av mig som kund. Så himla dåligt skött...

    Datum för vistelsen: april 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack ChristelSPA
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Jenny Ulvinen, Ägare på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2024

    Hej Christel,

    Tack för ditt omdöme och feedback.

    Det är såklart tråkigt att läsa att vi inte levt upp till förväntan gällande hanteringen kring din kvarglömda mössa och vantar. Självklart jobbar vi för att se till att vi upprätthåller en god standard och säkerställer att rummet är helt tömt efter föregående gäst och att inget missas. Som vi diskuterade över telefon har vi har ett systematiserat arbetssätt för kvarglömda objekt och det är självklart tråkigt för oss att vi inte kunde hitta just dina objekt. Skulle de dyka upp i efterhand så kommer vi självklart kontakta dig.

    Med strandnära hälsningar,
    Jenny
    Hospitality Manager

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Visa fler omdömen