Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Booking.com
4 243 kr
Frukost ingår
Hotels.com
4 455 kr
Helt återbetalningsbar innan fre 31 maj
Frukost ingår
Bli belönad med One Key
Expedia.com
4 019 kr
Helt återbetalningsbar innan fre 31 maj
Frukost ingår
Bli belönad med One Key
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Lovisa W

En fantastisk plats

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 14 apr. 2024
Precis hemkommen efter ett dygn på YSB. När vistelsen är så bra att jag inte ens kan säga vad som var bäst så vet man att hela upplevelsen höll enormt hög kvalitet. The creek experience var fantastisk. Middagen på kvällen på Port höll toppkvalitet. Spa-delen var väl genomtänkt med tysta avdelningen och mer ösiga avdelningen som var riktigt rolig även kvällstid. Drinkarna och servicen var toppen. Överallt finns härliga platser att slå sig ner. Det var mycket folk men absolut inget som upplevdes som trångt. Vi hade behövt ett dygn till för att testa även den italienska restaurangen. Frukosten dagen efter var den bästa hotellfrukosten jag någonsin fått. YSB är inget budgetalternativ men jag skulle ändå säga att de ändå känns värt det. Varenda detalj på stället är genomtänkt och all personal vi träffade var otroligt proffsiga och tillmötesgående. Vårt enda nederlag som sänker betyget på upplevelsen var att vi blev väckta halv fyra på morgonen av att gästerna på rummet ovanför satte igång hög musik och hade fest. Vi ringde receptionen som ändå inte verkade göra något åt det. Drygt en timme senare kunde vi somna om, men det var något som drog ner upplevelsen.
Datum för vistelsen: april 2024
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
2,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/receptionYstad Saltsjöbad, svarade på det här omdömet
Svarade 18 apr. 2024
Åh vilken härlig läsning! Det gläder oss att ni haft en fin vistelse hos oss🥰
Däremot får jag beklaga om ni blivit störda av era rumsgrannar och om ni upplevt att vi brustit i hanteringen av detta. Vi tar med oss feedbacken och hoppas kunna överträffa alla era förväntningar tills nästa gång vi ses.

Varmt välkomna åter!
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Hotell i närheten
Hotell Fritiden
Booking.com
1 490 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 490 kr
  • Agoda.com
    1 192 kr
  • Expedia.com
    1 493 kr
1.3 km från Ystad Saltsjöbad
Tripadvisor
1 698 kr
1 649 kr
Helt återbetalningsbar
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Booking.com
1 490 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 490 kr
  • ZenHotels.com
    1 450 kr
  • Expedia.com
    1 494 kr
1.7 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
Booking.com
1 319 kr
  • Expedia.com
    1 648 kr
  • Agoda.com
    1 254 kr
  • Hotels.com
    1 644 kr
2.0 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Tripadvisor
1 853 kr
1 708 kr
Helt återbetalningsbar
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Booking.com
1 495 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 495 kr
  • Expedia.com
    1 498 kr
  • Tripadvisor
    1 498 kr
1.8 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Expedia.com
Bli belönad med One Key
  • Priceline
  • Vio.com
  • Booking.com
0.2 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
Booking.com
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1 456 kr
  • Priceline
1.6 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Hotels.com
Bli belönad med One Key
  • Booking.com
  • ZenHotels.com
    760 kr
  • Priceline
5.8 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
Booking.com
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1 662 kr
  • Priceline
4.4 km från Ystad Saltsjöbad
Kostnadsfri parkering
Visa fler hotell i Ystad
Omdömen (6 502)
Filtrera omdömen
6 502 resultat
Medlemsbetyg
3 861
1 823
559
189
70
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
3 861
1 823
559
189
70
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 6 502 omdömen
Omdömet skrevs 6 mars 2024

Helt ok, men kanske inte värt att åka långväga för. Inredningen är jättefin, och sängen var skön. Men själva spa:et var väl medel, dåligt med bäddar att sträcka ut sig på, hög ljudvolym och folk som gjorde typ bomben så man blev blöt när man satt och läste. Bassängerna var bra, med en större att simma i, en bubbelpool osv. Utbudet av frukt mm var verkligen inget att hurra för: vatten och ett gäng hela öpplen, det är helt klart det torftigaste jag varit med om på något spa. Kallt i poolen på utsidan. Bra att man fick vara där ganska länge dag 2 dock, även om utcheckningen från rummet kunde varit lite senare. Frukosten var god, med lagom utbud.

Personalen var inte så trevlig, sa knappt hej när man såg dem. Undantaget tjejen på restaurang Port som var jättetrevlig. Utbudet på restaurangen var kanske lite snålt med enbart en fiskrätt, osv. Maten var helt ok men inte mer. Rummet var också ok, men badrummet var (även med hänsyn till att vårt rum hette standard petite) orimligt litet och allt blev blött när man duschade. Det här var mitt sjätte besök på en spaanläggning inom Sverige, och YSB hamnar på fjärde plats om jag skulle ranka dem. Kanske att mina förväntningar var lite för höga.

Datum för vistelsen: mars 2024
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Service
Tack Smultronsoda
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 18 april 2024

Hej,

Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna oss ett omdöme och feedback. Det betyder mycket för oss. Det är såklart tråkigt att läsa att vi inte lyckats leva upp till förväntningarna denna gång. Vi kommer att se över de saker du nämnt och hoppas att vi får möjligheten att överträffa dina förväntningar i framtiden. Inför ett framtida besök får du gärna ta kontakt med oss på servicemanager@ysb.se i förväg så att vi kan hjälpa till att skräddarsy din vistelse utefter dina önskemål och behov.

Varmt välkommen åter!

Med strandnära hälsningar,
Estelle
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 23 februari 2024

Mycket oseriösa och otrevliga, inkl ”chef” Alexandra. Fullständig ovilliga att lösa problem på smidigt sätt. Skulle inte rekommendera någon att ha med dem att göra. Allt är bra sålänge allt går på YSB’s villkor men vid problem är det som att tala med en vägg

Rumstips: Finns många bättre
Datum för vistelsen: februari 2024
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Service
Tack Kattis K
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2024

Hej,
Tack för att du delat med dig av din upplevelse. Jag är ledsen att höra att din upplevelse med servicen inte varit det den borde. Jag skulle jättegärna komma i kontakt med dig för att få höra mer om händelsen. Jag vore tacksam om du vill kontakta mig på servicemanager@ysb.se.

Jag hoppas på att höra från dig och en möjlighet att få hjälpa dig vidare.

Med strandnära hälsningar,
Estelle
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 18 februari 2024

Var på brunch på ystad Saltsjöbad idag med. Buffén var bra med stort urval men personalen visade allt annat än service. Ingen billig brunch så hade absolut högre förväntningar. Tyvärr gör detta att jag ej rekommenderar Ystad Saltsjöbad till vänner och familj.

Datum för vistelsen: februari 2024
Restyp: Reste med vänner
Tack Kaiza N
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 25 februari 2024

Hej,
Stort tack för att du tagit dig tiden att dela med dig av din upplevelse och ge oss ett omdöme och betyg. Det gläder oss att ni tyckt om buffén och uppskattat utbudet. Däremot är det väldigt tråkigt att höra att ni upplevt brister i servicen. God service är något vi vanligtvis är väldigt stolta över att kunna leverera och vi är väldigt måna om att alla i personalen ska följa våra servicelöften. Jag ber om ursäkt om detta inte varit fallet för ert besök och skulle gärna vilja höra mer om er upplevelse.

Om du kan tänka dig att berätta mer skulle jag uppskatta om du vill kontakta mig på servicemanager@ysb.se.

Jag hoppas på att höra från dig och att vi kan överträffa dina förväntningar framåt.

Med strandnära hälsningar,
Estelle
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 17 februari 2024

Jobbat inom hotell restaurang hela mitt liv .
Vill ge maten 8-9 i betyg av 10.
Riktigt riktigt bra.
Nu kommer det otroliga 10/10 på frukosten .
Den sjukaste frukost jag ätit i hela mitt liv .
Delad ledning med pm i Växjö .
Scones och ägg Benedict fick mig på fall .
Så jäkla bra .
Högre lön till kockarna :).
Vill komma åter igen

Datum för vistelsen: februari 2024
Restyp: Reste som ett par
Tack Stefan O
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 25 februari 2024

Hej Stefano,

Vilken härlig läsning, wow! Stort tack för ditt superfina omdöme och det härliga betyg du ger oss. Det gläder oss att ni haft en fin vistelse och att ni njutit av vår frukostbuffé. Tack för att du delar med dig av din upplevelse!

Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka :)

Med strandnära hälsningar,
Estelle
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 27 december 2023 från mobil enhet

Jag och min sambo var återigen tillbaka på vårt favoritspa, men denna gång testade vi Gildas för första gången. Det var vissa saker som vi var besvikna på, medan andra var helt fantastiska!
Till att börja med så hade vi i bokningen önskat en viss middagstid. Väl på plats vid incheckningen hade vi fått en annan tilldelad till oss. Vi bad om att få byta men fick till svar att de inte kunde göra det då det var fullt enligt systemet i datorn. Men VI kunde gå och leta upp hovmästaren och prata med honom om detta. Vi bad om att receptionen kunde göra det åt oss, vilket gick bra och vi fick slutligen den middagstid vi önskat. Jättebra att det gick att lösa, men känns märkligt att få önska en middagstid, men inte få den trots att man bokat i god tid? Är det någon som kollar på önskemålet man skriver in? Och om det hade varit fullt vid den tiden hade det väl inte gått att lösa tänker jag med tanke på hur litet Gildas också är..
Det andra som vi blev besvikna över är att både bastun inne och bubbelpoolen var avstängda. Vilket är tråkigt att man inte får någon information om varken på hemsidan innan man bokar/kommer eller i receptionen när man checkar in. Detta gjorde även att det var väldigt mycket folk och vi kunde inte utnyttja utomhuspoolerna på ena sidan, eller den varma långa poolen inne en enda gång då de var fulla.
Till det som var toppen!
Vi hade ett annat rum än vad vi brukade ha, väldigt trevligt, stort och fint rum! På kvällen åt vi som sagt för första gången på Gildas, och WOW! SÅ gott, generösa portioner och trevlig personal! Där kommer vi äta igen!
Vi tar som alltid frukost på rummet och även denna var kanon, även om vi saknade grädde till pannkakorna.
Allt som allt, så gjorde tyvärr spa-delen oss denna gången lite besvikna.
Gildas får däremot 5 av 5!

Och som vanligt är all personal otroligt trevliga och fina! Vi ses snart igen och hoppas då på att spaet kommer vara helt till vår belåtenhet igen.

Datum för vistelsen: december 2023
Restyp: Reste som ett par
1  Tack Mikmik3
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Estelle Dahlgren, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 14 januari 2024

Hej,

Stort tack för att du tagit dig tiden att ge oss ett omdöme och betyg. Vi uppskattar ditt fina omdöme men även din feedback. Det är nyttigt och vi lär oss hela tiden!

Det gläder mig att middagen i Gildas varit en succé och att ni planerar att äta där igen. Sen är det även extra kul att du berömmer mina kollegor och jag ska självklart se till att föra vidare ert beröm till dem men även feedbacken kring hanteringen av middagstidsbytet.

Jag får beklaga att renoveringen av bastu och jacuzzi haft en negativ påverkan på er upplevelse och att det inneburit att det var ett högre antal människor i övriga utrymmen samt om vi brustit i kommunikationen kring detta. Jag uppskattar att du uppmärksammat oss på att vi inte mött förväntningarna här. Vi tar med oss er feedback inför framtida projekt och kan med glädje meddela att bastun och jacuzzin åter är i bruk.

Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka i framtiden och ska göra vårt allra bästa för att överträffa alla era förväntningar tills dess!

Tveka inte att ta kontakt med oss på servicecmanagr@ysb.se om du har ytterligare feedback, frågor eller funderingar.

Med strandnära hälsningar,
Estelle
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen