Official Site
Priceline
FindHotel
Trip.com
Omdömet skrevs 1 augusti 2022 från mobil enhet

En fantastisk plats med fint rum ut mot havet, mkt bra frukost och middagarna var mkt goda. Väldigt gullig och vänlig personal. Det som håller nere betyget är att det var väldigt pratigt och högljutt i den sk. ”silence area”. Gäster hade på youtube, musik och pratade i hög samtalston istället för att byta miljö för att där ha sina långa samtal. Inte alls avkopplande att vara där. Hade hjälpt om de haft dörrarna stängda för en enkel markering samt en skylt som påminnelse att man gick in i en ”tyst area” där gästerna ska kunna koppla av och stressa ner. Ingen av personalen var tillgängliga heller. Dyrt om man inte kan få vad man väntar sig

Datum för vistelsen: augusti 2022
Tack Sherpa33865933914
Olivia Espinasse, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2022

Hej Eva,

Tack för att du tagit dig tid att ge oss ditt omdöme. Vi uppskattar feedback, positiv som konstruktiv och tar till oss utav det du skriver. Seaview är vår enda tysta avdelning och vi tar ansvar för att det ska vara så, tack för att du påminner oss om vikten kring detta. Dörren in till Seaview ska alltid hållas stängd, vi har en skylt precis vid ingången som symboliserar att rummet är till för avkoppling. Jag beklagar om vi inte varit tillräckligt tydliga.

Det är roligt att läsa att rum, frukost och middag levt upp till förväntan. Tack för ditt beröm över vår personal, vi är stolta över dem! Vi hoppas och tror att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen tillbaka, tills dess ska vi jobba stenhårt med den feedback du gett så att vi kan överträffa dina förväntningar till nästkommande vistelse.

Omdömet skrevs 26 juli 2022 från mobil enhet

Svårt att spontanbesöka med husbil men kunde sova med andra husbilar vilket gick fint ändå. (Vi sov i hamnen) Mysiga uteserveringar på torget för middag och en bra liten shoppingtur på secondhandbutiker på dagen. Fortfarande skånsk idyll men ändå liten stad. Träffade en inflyttad Stockholmare som påstod att det inte var så rasistiskt (!?)

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack Kajsa V
Olivia Espinasse, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2022

Hej Kajsa

Detta omdöme handlar nog mer om Ystad som stad än om Hotellet Ystad Saltsjöbad. Men vi hoppas såklart att du besöker oss nästa gång du är i Ystad. Varmt välkommen!

Med strandnära hälsningar
Gazaleh
Guest Exellence Host

Omdömet skrevs 25 juli 2022 från mobil enhet

Vi är återkommande besökare men denna gången var det första gången vi var här sommartid. För oss har det alltid varit favoritplatsen på vinterhalvåret, men det är faktiskt ganska välinvesterade pengar när det är 20+ och solen skiner också. I korta perioder var det mycket folk men har man bara lugn i sinnet och slappnar av så inser man att det finns knappt bättre ställen att vara på. Utbudet av kalla och varma pooler är oslagbart i regionen och drinkarna är bra. Dessutom mycket utomhusmöblemang där man kan sola/slappa/dricka drinkar. Vi satsade på dagsfylla och pina coladan var till stor glädje och hjälp där. Trevlig, lugn och väluppfostrad bartender. I övrigt är personalen alltid välkomnade och möter dig alltid med leenden. Vi känner oss verkligen som hemma på ysb och dessutom som väldigt uppskattade besökare, tack för det!

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack Vandermeyde
Olivia Espinasse, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2022

Hej,

Stort tack för att ni kommer tillbaka! Med vårt mål att skapa stamgäster värmer det otroligt mycket att läsa att ni är återkommande gäster och nu även i alla årstider, heja er!
Tack för att du beskriver och berömmer oss, vi ser fram emot att få hälsa er välkomna tillbaka. Tveka inte att höra av dig på förhand, vi är experter på att skräddarsy just din vistelse <3

Vi önskar er en underbar sommar!

Omdömet skrevs 19 juli 2022 från mobil enhet

En underbar vistelse där vi hade ett spa paket på Lido.
Älskade rummet i New England stil ljust och fräscht med utsikt över havet.
Enda negativa var underliga lösningen med dragdörr mellan toa och dusch där inte båda inte kunde stängas samtidigt.
Spa:t är en dröm med en badavdelning nere med växter I taket och en ljus avdelning med sängar uppe. Kanske inte den snabbaste servicen för dryck...
Vi hade asiatiskt trerätters vilket inte min man var så imponerad av men desserten med moschi var ljuvlig.
Frukosten var härlig, lite förvirring i vad man skulle hämta och vad som serverades men allt var så fräscht.
På det stora hela en toppenvistelse.

Datum för vistelsen: maj 2022
Tack monicahW8435QB
Olivia Espinasse, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 19 juli 2022

Hej Monica,

Tack för att du tagit dig tid att ge oss ditt omdöme. Vi uppskattar både positiv och konstruktiv kritik då det hjälper oss att utvecklas, stort tack för den feedback du ger. Vi gör oss lyhörda inför våra förbättringsmöjligheter.

Det gör oss glada att läsa att ni trivdes i Lido Club & Spa, paketet ni valt är ultimat om man som gäst inte vill lämna badrocken utan tillbringa mest möjliga tid i pool club, bra val!
Till din nästkommande bokning hos oss rekommenderar vi paketet Classic Getaway, vår klassiker! Här serveras er 3-rätters middag i vår huvudrestaurang Port, och likaså är det där ni avnjuter vår frukostbuffé. Port är vår trygga hamn och smakerna kommer inte göra din man besviken!

Varmt välkomna tillbaka till oss. Tveka inte att kontakta oss på förhand så vi kan skräddarsy just er vistelse.

Omdömet skrevs 27 juni 2022 från mobil enhet

Jag och min man firade vår semester tillsammans. Service,läget,middag,frukost och spa var underbart. Vi njöt varje minut av vår besök hos er. Tyvärr var badrumet väldigt lite och täcket var väldigt tjock för en 28 gradiga juni natt. Det behövs kanske lite tunnare täck i rummet. Men vi sov ändå jätte gott.

Datum för vistelsen: juni 2022
Tack ResaA15
Olivia Espinasse, Gästservice/reception på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2022

Tusen tack för fint omdöme, och tack för att ni valde att fira tillsammans med oss!
Vi uppskattar feedback, positiv som konstruktiv. Till din nästkommande bokning får du gärna mejla mig på servicemanager@ysb.se så kan vi välja ett rum med större badrum till er, alla våra rum är individuella och jag är övertygad om att vi kan hitta ett rum som passar just er.

Varmt välkommen tillbaka snart!