Omdömet skrevs 19 september 2020

Skånes kanske bästa frukost har ersatts av bordsservering av mycket låg kvalité. Tallriken man får håller inte alls klassen varken kvalitets- eller kvantitetsmässigt och restaurangpersonalen hjälpte inte till med att göra upplevelsen bättre. Viktigt att veta eftersom YSBs frukost lockar gäster som nu riskerar bli mycket besvikna. Receptionspersonalen var förstående och kompencerade oss ekonomiskt vilket var snyggt.
I övrigt hade vi endel problem med servicen både i samband med bokningen och rummet. Rekommenderar att vänta med att åka hit till efter pandemin.

Rumstips: Vänta med att åka hit till efter pandemin. YSB är i normala fall mycket trevligt.
Tack 129g_rank
Carina Dillman, Hotelldirektör på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej

Tack för att du tog dig tid att berätta om er upplevelse hos oss.

Våra dörrar står öppna, och vi följer noga utvecklingen i realtid och tar myndigheternas rekommendationer på största allvar.
Säkerheten för våra gäster är viktigt för oss.

...men vi längtar också efter vår frukost buffe, ....
Under denna tid då vi har dessa regler att förhålla oss till när det gäller trängsel, så har vi valt att servera frukost på tallrik, för att skapa en säker och trygg plats för våra gäster. Det var tråkigt att du upplevde den som trist, de flesta ser det som en extra service att kunna bli serverade direkt vid bordet, med både varm och kall mat.

Jag hoppas precis som du att vi snart återgår till en vanligare vardag, och då kommer vi att gå tillbaka till vår magnifika stora frukostbuffé. Med förhoppning att ni ger oss en chans till och vill komma tillbaka till oss!

Ta hand om dig hoppas vi ses snart igen
Carina Dillman General Manager Ystad Saltjöbad.

Omdömet skrevs 17 september 2020

Spa, rum, restaurang och allt annat runtomkring var toppen. Det enda vi blev besvikna på var tiderna för när man fick använda SPA. I mailet vi fick efter bokningen: Alla övernattande gäster har tillgång till SPA från 15:00 ankomstdagen till 14:00 avresedagen. men vi fick inte använda SPA avdelningen förrän från 12 på avresedagen, då vi hade ca 4 h hem var detta inte aktuellt för oss då vi ville använda det på morgonen.

1  Tack patric929

Hej Patric

Tack för att ni tar er tid att berätta om er upplevelse hos oss.
Roligt att ni tyckte om vårt spa, rummet och restaurangen.

Under omständigheterna som råder med trängselregler och smittspridning så har vi fått justera tillgången till Lido Club & Spa för att våra gäster ska kunna känna sig trygga under sin vistelse.
Vi beklagar om denna information inte nått fram eller blivit felaktig. Tack för att du säger till, vi kan bättra oss på denna punkt !

Hoppas att vi får se er här igen!

Med strandnära hälsningar

Omdömet skrevs 15 september 2020 från mobil enhet

Rummet var okej, tyvärr var dusch och toalett separat. Duschen i sovrummet och dasset med endast en jalusidörr vilket var mindre trevligt. Bra SPA-avdelning, varmt i poolerna och i hela anläggningen. Så störande med musik hela tiden, både i korridorer, vid utepoolen och i spaet. Grejen är ju att ha det tyst o lugnt på SPA. Läget är toppen med havet och flera bryggor precis utanför. God mat!

1  Tack 273ankir

Hej!

Tack för att du delar med dig

Feedback är värdefullt för oss.
Musiken är en stor del av vårt varumärke och som ni uppmärksammat så är inte Lido Club & Spa ett traditionellt spa utan en Pool Club med mat, dryck och musik. Det fina tycker vi ändå är att vårt spa är så tillåtande, du kan skratta, spela spel, äta och njuta av en god drink till musik, men det finns ju även tystare områden för de som gärna vill läsa en bok och lyssna på vågorna.

Vi hoppas ändå att ni fick njuta hos oss under er vistelse och att vi får möjligheten att ha er här som gäster igen!
Meddela gärna vid bokningstillfället att ni inte önskar den typen av badrum, då vi har flera varianter av dusch och toalett.
Allt gott!

Omdömet skrevs 14 september 2020

Bokade paket med spa och middag för 2 pers
Tyvärr var miljön vid utebassängen inte vad vi hade förväntat oss .
Badande barn i olika åldrar gjorde att något lugn vid denna delen av anläggningen kunde man inte räkna med . Den fina relaxavdelningen med utsikt över havet var välbesökt och populär.Dock kändes det som många av gästerna var mer intresserade av sina mobiler än den fina utsikten och miljön. Man väljer själv sin avkoppling.
Rummet låg mot insidan och saknade luftkontitionering. Alternativet för att få in luft var att öppna fönstren. Detta var då inte så lyckat då det var en störande fläkt på utsidan rummet . Den fina havsluften kändes tyvärr inte utan området var omgärdat av soplukt . Rummet kändes slitet och ofrächt. I restaurang Port servades vi av en mycket trevlig personal och hade möjlighet att välja ur en mycket god välsmakande meny. Frukosten serverades covidsäker och var efter omständigheterna mycket bra .Trevlig personal vid utcheckningen .
Totala omdömet är att våra förväntningar var nog lite för högt ställda på denna anläggning med tanke på spa upplevelse och boende.

Rumstips: Välj rum mot havet så slipper man nog soplukt
Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack matsdavid

Hej!

Tack för att du låter oss veta om bristerna i underhåll,
Vi kör kontinuerligt underhåll på samtliga rum och allmänna utrymmen, för att hålla oss till vår standard. Detta ligger i vår plan.

Fint att ni uppskattade vår Coronaanpassning.
Vi har maxantal i poolen, och vi har till och med olika slott-tider för att minska trycket och trängseln på spa, vissa tider har vi en del glada familjer i poolen, därför är vi glada att kunna erbjuda en hel spa avdelning inne som har en åldersgräns på 16 år.

Alla våra rum är individuellt olika och har olika storlekar på både rum och badrum. Så klart skall det vara rent och fräscht, jag ber om ursäkt att du inte upplevde detta under din vistelse.

Jag hoppas att du kan komma tillbaka och njuta av ett fint och lite större rum nästa gång, så klart med med havsutsikt. Säg till vid din bokning så hjälper vi dig med detta.

Omdömet skrevs 13 september 2020

Trevlig och tillmötesgående personal. Rena, fräscha rum med en fantastisk utsikt över havet och stranden. Trevlig spaanläggning med bra variation mellan poolerna. Relaxavdelningen ovan spaet var fantastisk med en mycket skön miljö. God och välkomponerad mat i restaurang Port. Kan rekommenderas en tidig incheckning då man har betydligt mera plats i spaanordningen om man vill ha chans att ha poolerna för sig själv. Framåt 16 tiden fyllde det på sig ordentligt med folk, däribland många danskar.
Vi provade även på ritualen "the creek experience" vilket kan rekommenderas starkt.

1  Tack charlottewestrin

Hej Charlotte!

Vad roligt att ni tyckte om er vistelse och tack för att du tog dig tid att berätta om den.

Creek experience är vårt " ESS i rockärmen" och en av våra signatur behandlingar.
Att inte göra creeken när man är hos oss är lite som att åka till Paris utan att se Eiffeltornet! Kul att ni vart nöjda.
Men som du själv säger, det bästa vi har är våra våra medarbetare, som skapar dessa upplevelser!

Tack för 5 stjärnor- Hurra - Kom snart tillbaka!