Omdömet skrevs 28 juli 2020

Vi hade en underbar övernattning på YSB. Spa:et är verkligen värt att besöka och erbjuder ett bra utbud för alla, missa inte den härliga relaxavdelning på övervåningen. Maten och servicen var toppen, vi kommer åka tillbaka!

Tack magnusson_a
Carina Dillman, Hotelldirektör på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2020

Hej där!

Vad glad jag blir att du gillar oss! - Tack snälla för ditt fina omdöme och feedback - 5 stars - Toppen!
Vi strävar som du säger att det ska finnas något för alla, både skratt, spel, avkoppling, havsbrus, mat och musik.

Vi ser fram emot ert nästa besök.
Ta hand om dig - stay safe - Kom snart tillbaka!

Omdömet skrevs 23 juli 2020

Ystad Saltsjöbad är ett hotell i Ystad. Hotellet har 139 rum och en konferensavdelningen med 13 mötesrum där det största tar 324 sittande. Hotellet har även flera restauranger och barer och en spa-avdelning.
utmärkt service vänliga personliga, rena och organiserade. Det har mycket professionella kockar

Tack Banlight
Carina Dillman, Hotelldirektör på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2020

Hej!

Tack för att du tar dig tiden att ge oss feedback - 5 stjärnor - Uppskattas!

Du har sån himla koll på hela vår anläggning. Heja dig!
Vi lägger mycket energi och kraft på att hela tiden utveckla oss och att alltid försöka överlevrerera vår gästers förläningar. Så att man vill komma tillbaka till oss! Jag lovar att ta din positiva feeback till vårt eminenta köksteam!

Ta hand om dig - stay safe - Kom snart tillbaka!

Omdömet skrevs 22 juli 2020

Bokade detta för länge sedan och ville försäkra mig på telefon att det inte var massa musik vid pool, bokningen försäkrade mig om att det var lugnt vid poolen. Informerade oxå att vi ville ha våra rum på en lugn del av hotellet. men tyvärr var så inte fallet. Bodde i ett trångt rum utan AC och varje morgon kl 9 började musiken strömma in i rummet, hörde musiken väl trots att jag sov med öronproppar. Utöver poolmusiken så är det väldigt lyhört, det låter rätt mkt fram tills ca 00:30 på natten för att sedan vid ca 8 börja springas runt på hotellet. Sömnen fick ordentligt stryk! Jag hade ändå informerat på telefon att jag ville ha ett rum där det är lugnt. Trots milda 18 grader ute var det jättevarmt på rummet, ingen AC och verkade inte heller finnas ngn ventilation.

Rummen: mycket dammigt på bord och golv trots daglig ”städning”. Otroligt lyhört. duschprodukter fylls ej på, var nära slutet när vi kom. Försökte uppgradera rummet (mot kostnad såklart) men det gick inte. Vi hade superior rum.

Frukosten: ingen buffé eller större valmöjlighet. Bad om nötter och havregryn i min yoghurt varpå svaret var att det ej fanns. Jag gick och köpte mat på ICA som jag sedan tog med till frukostserveringen så jag fick ordentlig frukost. Dagen därpå var tyvärr all laktosfri yoghurt slut så då fick jag även handla det. Trevlig personal som verkade kämpa hårt för att få ihop allt...

Poolen: härlig stor pool, dock tyvärr väldigt skitig. Inte så överfylld utan man kunde få plats och simma. Barnen hade kul i poolen.

Restaurang Port: mkt trevlig och god mat, väldigt bra service! Dock fullbokad cirka ett dygn innan, så boka i tid! Jag hade bokat ett dygn innan via Mail men fick inte svar på Mail eller bokat bord, så ring.

Personalen:alltid trevlig och serviceminded dock gick ju mycket inte att lösa såsom byte av rum och frukost.

1  Tack 463hf

Hej

Tack för din feedback, det låter som vi inte nådde hela vägen fram under din vistelse, när det gäller
flexibilitet och städning, det är så klart inte ok. Jag hoppas att ni sade till på plats så vi fick möjlighet att åtgärda problemet.

Vad bra att ni uppskattade PORT och er middag.

Normalt sett är vi väldigt flexibla men under dessa omständigheter, covid 19, tvingas vi vara strikta och följa rutinerna för att bibehålla säkerheten och distansera till våra gästers säkerhetI

Jag hoppas att du ger oss en chans till så vi får visa att vi kan bättre . Hör av dig när du är på plats igen så ser vi till att du får ett fint rum.

Ta hand om dig hoppas vi ses snart igen Carina Dillman General Manager Ystad Saltjöbad.

Omdömet skrevs 19 juli 2020

Ystads saltsjöbad är en fin restaurang. Personalen är trevlig även om de flesta verkar vara lätt förvirrade. Lite som första dagen på jobbet. För alla. Varje dag.
Maten är mycket god men en enkel lunch (en rätt) och dricka utan alkohol går på 1500kr för fem personer. Så bra är inte restaurangen. Hälften hade fortfarande varit för dyrt. Kan tyvärr inte tekomenderas.

1  Tack N C
Carina Dillman, Hotelldirektör på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2020

Hej

Tack för att du låter oss veta! Vi tar till oss din feedback, vi kan , vi vill , alltid bli bättre!

Vi har ju olika matkoncept och priskategorier att välja på.
Allt från Villa Strandvägen vår 5 rätters "finkrog" till PORT den stora "huvud" restaurangen, där vi har våra övernattande gäster som äter, Till vårt Beach häng Shuffle bar, där kan du äta både lunch och middag till ett överkomligt pris, i badbyxor och i shorts!
Och i höst öppnar vi vår efterlängtade GILDA , italiensk nära och varm restaurang upplevelse med sharing koncept.

Så jag hoppas att du ger oss chansen en gång till och provar någon av våra övriga matoutlets.

Ta hand om dig - stay safe

Omdömet skrevs 19 juli 2020

Detta handlar enbart om servicen från deras receptionister / säljare.

Vi gjorde en beställning per telefon. Då vi gjorde beställningen fick vi veta att det var lugnt att vänta med att betala och bestämma oss om övernattningen till 24h innan.
Jag ringde fem dagar innan och ville avboka.
Då gick det först men till ett pris av 300 kr.
Sen gick det inte fick vi veta av en prestigedriven hård och otrevlig tjej som ringde och haffade oss för att vi inte läst det finstilta. Vi hade ju bara lyssnat på deras försäljare / receptionist.. Vi blev alltså tvingade att besöka Ysb.
Grym känsla från deras sida. Subtilt och följsamt. Tack! Vi ses! Blir kul!

2  Tack Johan F

Hej Johan!

Tack för din input, det verkar som det blivit en del missar i er kommunikation under bokningen.
Jag hoppas när du kommer till oss, att vi får chansen att överleverera dina förväntningar, när det gäller både service och bemötande.
Hör av dig när du är på plats om du har frågetecken, för att reda ut vad som gått snett?