Omdömet skrevs 20 juli 2018

Bo på stranden i lugn miljö med stor spa anläggning och full service. Lägg till en stor högklassig resaurang med god mat och så Österlens vackraste utsikt. Hit åker man för att få ro i kropp och själ. Ett ord räcker för att sammanfatta allt detta.
Toppklass.

Tack jhpmyrberg
Ystadsaltsjobad, Receptionschef på Ystad Saltsjöbad, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2018

Tusen tack för era fin ord!
Vi blir så glada att ni har haft en härlig vistelse hos oss och bara njutit.
När ni kommer vill vi att ni har den bästa möjliga vistelsen.

Önskar er varmt välkomna tillbaka till oss,

Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Vilka dagar vi hade! Vädret gjorde att poolen med sina sköna solsängar kändes som medelhavet. Vi fick vårt rum uppgraderat till ett större med havsutsikt, att vakna vågorna var underbart! Restaurangen var också super. Det enda negativa var att det var en vikarie i poolbaren som inte kunde alla drinkar på menyn vilket jag kan tycka är ett krav. Vi kommer att besöka YSB igen!

Tack fannys781

Tack för ditt fina omdöme, Fanny!

Vad roligt att ni fick en uppgradering mot havet, alltid något som gläder och perfekt att ni fick solen på besök också.
Vi blir glada att ni vill komma tillbaka till oss och vi önskar er så varmt välkomna!

Omdömet skrevs 18 juli 2018 från mobil enhet

Byggnaden breder ut sig som ett palats och döljer helt havet. Grönskan gör att det känns lugnt trots den enorma parkeringen som ofta är full till sista plats. Hotellet har inga egna platser. Det finns laddstolpar för elbilar.

Hotellobbyn är modernt ljus och inbjudande men förvånande nog bildas ofta köer som ringar sig ut genom entrén. Det försvårar såväl in som utflöde.

Korridorerna är långa och smala med heltäckningsmatta som dämpar ljudet från spring. Musiken som strömmar ur högtalarna är förvånande skön och lugnande. Klimatanläggningen går på högtryck vilket gör det svalare där än i vårt rum.
Rummen är ljusa och moderna med all tänkbar utrustning och bekvämlighet. Sköna mjuka sängar där bäddmadrassen kan bli väl varm. Det är lugnt och tyst i rummen. Många av rummen har havsutsikt.

Spa-delen är unikt bra med svenska mått mätt.
Inleder med en klassisk massage av en isländsk massör som kan sin sak - den bästa massagen någonsin, och jag har fått massage under snart 40 års tid!
Miljön är lugn och behaglig. Rummen är fantastiska och svåra att beskriva; se bilder på webbsidan. Det är magiskt lugn miljö med utrymme för många smaker och preferenser. Utsikten mot havet är ändlöst vacker.

Frukosten är en av de bättre hotellfrukostar jag ätit med finess och stil. Mycket gott. Lokala varianter och roliga variationer av standard frukost. Trevlig personal som har känsla för service.

Det som drar ner betyget är att det är så nytt och fräscht i vissa lokaler, som Spa delen och vissa delar av restaurangen, medan slitaget är synligt på andra ställen. Helhetsintrycket blir då sämre.

Vi kommer rekommendera detta hotell och det excellenta spa som finns där och vi kommer framförallt som nöjda gäster återkomma.

Tack 117mikaeld

Tack för ditt omdöme och feedback, Mikael.

Vi hoppas att ni haft en fin vistelse hos oss och att ni kunnat njuta av både spa och massagen.
Feedbacken tar vi till oss för att förbättra oss, vi vill ständigt vara på tå och feedback krävs för att kunna ta oss ett steg till.

Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka till oss, hoppas vi ses snart igen.

Omdömet skrevs 18 juli 2018 från mobil enhet

Fantastisk spaanläggning med otrolig utsikt, god mat, fin service, härliga behandlingar och trevlig personal. Otroligt fina o mysiga rum! Om något kan förbättras så är det de otroligt små toaletter/duschar i vissa rum, annars perfekt!

Tack annakarellas

Tack för ditt fina omdöme, Anna.

Vad härligt att ni att ni varit så nöjda hos oss, det gläder oss.
Vi hoppas såklart att ni kommer tillbaka och önskar er varmt välkomna!

Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Återvände för kanske fjärde gången, alltid lika lyckat. Spa anläggningen är värd sitt pris även utan minsta behandling. Ofta live-jazz i restaurangen. Fina sköna sängar. Vi lämnade barnen hemma, men den stora fina poolen skulle göra det möjligt att ha dem med.

Tack M_pierzon

Tack för ditt fina omdöme,

Vad kul att ni kommer tillbaka igen och igen, det gör oss så himla glada.
Nu på sommaren har vi ju vår utomhuspool uppvärmd och barnen är välkomna att bada i den.

Önskar er varmt välkomna för ett femte besök hos oss,