“Dyrt”

Restaurant Store Thor
Rankad som nr 15 av 79 Restauranger i Ystad
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Sommartid så serverar vi grillat & tapas på vår underbara uteservering. Resten av året så har vi öppet i vår romantiska matsal från 1400-talet.
Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Kö in. Vi (2 personer) beställde en grillad halloumi och en räksmörgås till lunch. Maten kom snabbt och smakade ok. Vi drack vanligt vatten. Notan blev 427kr.

Tack 855riittaa

Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Inte värt priset på maten. Vi var 6 personer som åt både förrätt och varmrätt. Carpaccio till förrätt var hyfsat ok men det var alldeles för mycket olja från soltorkade tomater som ”oljade” till hela rätten. Jag tycker också att så många inlagda tillbehör tar bort smaken från köttet: soltorkade tomater, kapris och massa picklad lök.
Skagentoast var ok enl de som åt den.
Till varmrätt fick burgarna ok, haloumisallad sådär och min spenatlasagne var inte ens sådär. En stor bit, fyrkant som var uppvärmd med torra kanter och väldigt torrt innehåll. Inte alls värt 200kr.
Ett tips till köket är att dra ner på den picklade löken, det är jättegott och vackert men inte i stora mängder och på varenda tallrik.
När jag går på restaurang vill jag äta mat som är godare än om jag gör den själv, så var inte fallet på store Thor. Och då är priserna ändå ganska höga.
Lägg därtill ganska ointresserad personal utan leende så blir betyget tyvärr inte bättre.

Tack eleonorer568
Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Mysig miljö, men maten var inte värt priset.
Beställde en. Halloumisallad.. Oh boy om det var sallad, kanske mer sallad med lite halloumi.
Personalen borde kanske gå en kurs i service då den inte var det bästa. Vi kommer inte besöka detta ställe igen.

Tack 481rebeckab
Omdömet skrevs 2 augusti 2021 från mobil enhet

Helt ok men inte mer. Dyrt tyckte vi. Men fanns en 139:- för en en dagens lunch. Lite långsam men skämtsam personal. 3 pannkakor på barnportion vilket inte mättar länge.

Tack GrandTour25222849259
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Trevlig rustik miljö med valv och bågar i taket som gav en ombonad miljö.Vänlig och serviceminded personal.God och vällagad mat.En trevlig lördagkväll.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Systeryster12

Resenärer som tittade på Restaurant Store Thor tittade också på

Ystad, Skåne län

Besökt Restaurant Store Thor? Berätta vad du tyckte!