“Fantastiskt!”
Omdöme om Villa Strandvägen

Villa Strandvägen
Rankad som nr 2 av 83 Restauranger i Ystad
Omdömet skrevs 31 januari 2022 från mobil enhet

Åt och drack otroligt gott i fantastisk miljö. Gösen var bland det godaste jag ätit i fiskväg. Personalen var alla välkomnade och trevliga, det känns verkligen som att man är hemma hos någon och inte alls stelt som det ibland kan kännas på restauranger som levererar på den här nivån. Hit kommer vi gärna tillbaka!

Datum för besöket: januari 2022
1  Tack 498mikaelm

Omdömet skrevs 2 oktober 2021 från mobil enhet

Fjärde gången här nu och denna gången blev de inte riktigt som tänkt. Den lyxiga känslan som brukar infinna sig var inte där denna gång. Det verkar som de har blivit ett nytt koncept med färre rätter samt sämre service, lite som en i mängden.
Jag vet att kockarna är väldigt begåvade och de känns som de blir begränsade av detta koncept. Man märker att kockarna tycker de var roligare att laga fler och mindre rätter som förr.
Som sagt, jag saknar det gamla.

Maten är ändå fortfarande grym och rummen likaså, spa har fått ett uppsving och frukosten är fortfarande lika magisk.

Datum för besöket: oktober 2021
3  Tack Nilsssonn
Omdömet skrevs 16 augusti 2021 från mobil enhet

Underbar middag i härlig miljö! Både miljön och servicen kändes familjär och var super. Älskar att köket är en del av upplevelsen samt att kockarna själva kommer ut med vissa rätter.
Vi valde deras 5-rätters (kockens val) med tillhörande vinpaket. Väldigt glada att vi gjorde det för allt vi åt var supergott och vinparningen var toppen.
Måste slå ett slag för terrinen, den var så god och smakrik så man ville slicka tallriken!

Datum för besöket: juli 2021
Tack TheLindholms
Omdömet skrevs 8 juni 2021

Bokade 12/2 bord för tre personer att fira min 40-årsdag 29/5. En vecka innan kontaktade personal mig att de var tvungna att boka om oss då de hade överbokat denna dag och gav förslag på torsdagen samma vecka. Jag gav de alternativ om kompensation eller att bokningen kvarstå. Kompensation var ej lockande och någon dag senare kunde man helt plötsligt erbjuda den ordinarie tiden. Vi kände redan här att upplevelsen car inte välkomnade man kände sig inte speciellt välkommen. Tilläggas är att vi har klagat för när de öppnade den italienska restaurangen gildas och även när vi en gång satt i deras shufflebar. Så jag har otaliga gånger fått prata med deras ” food and beuvarge ansvarig som hela tiden säger förlåt för det inträffade också så erbjuder man kompensation.

Nu har mitt tålamod tagit slut och det blir aldrig mer ysb för våran del.

Finns andra fantastiska matupplevelser på vårt vackra Österlen

Datum för besöket: maj 2021
4  Tack Marcusgolfare
Omdömet skrevs 19 maj 2021 från mobil enhet

Ännu ett underbart besök på Villa Strandvägen!
Maten som alltid suveränt god och perfekt matchning med vinpaketet.
Servicen på absolut högsta nivå!
Dessutom fina rum och fantastisk miljö.
Här äter och sover vi riktigt gott vid varje besök!
Vi är snart tillbaka igen.

Datum för besöket: maj 2021
2  Tack 704hansg

Resenärer som tittade på Villa Strandvägen tittade också på

Ystad, Skåne län
Ystad, Skåne län

Besökt Villa Strandvägen? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.