“Så goda smaker och underbar lokal”
Omdöme om Brasserie du Sud

Brasserie du Sud
Rankad som nr 19 av 74 Restauranger i Ystad
Beskrivning: Hos Brasserie du Sud är säsongen utgångspunkten. Vi förädlar europeiska smaker i skånska råvaror och allt vi serverar gör vi från grunden. I kökschefens helkvällsmenyer är rätterna säsongsbetonade och finns alltid i uppsättning om fem respektive sju rätter. Rätterna är komponerade med utgångspunkt i de bästa lokalproducerade råvarorna just nu, och beroende på om du väljer fem eller sju rätter inkluderar varje meny en balans mellan smårätter, mellanrätter, ost och dessert. Till respektive meny rekommenderar vi gärna en matchad dryckesmeny. Ta kontakt med oss om du vill veta exakt vad menyn presenterar just nu.

Mycket trevlig personal, bra service! Vi bad köket göra menyn med passande viner därtill.
Nyskapande, smakrika rätter och så träffsäkert med vinerna.
Pilgrimsmusslor, torsk, lamm, örter, pureer m.m.
Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: september 2020
Tack Åsa N

Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bodde på hotellet och tog in hamburgare. Det var den mest välsmakande hamburgaren som jag någonsin ätit, suverän i konsistens och smak. Hade inte riktigt väntat mig detta eftersom det är en ganska enkel restaurang, men här kan man helt klart laga mat. Trevlig personal, mysigt, informellt, och prisvärt.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack PGDStockholm
HotellContinental, Receptionist på Brasserie du Sud, svarade på det här omdömetSvarade i går

Hej!
Tusen tack för dina fina ord om ditt besök i vår restaurang i somras. Värmande att höra att vår hamburgare var en sådan hit! Att middagen dessutom ackompanjerades av god service och mysig miljö i din mening sätter ju pricken över i:et.
Hoppas vi får chansen att välkomna dig åter!
Med vänliga hälsningar,
Nadia, receptionen

Omdömet skrevs 20 juni 2020 från mobil enhet

Fin uteservering, mysigt & ombonat! Bra meny och toppservice. Provande spätta o majskyckling, fina smaker & bra råvaror! Återkommer!

Datum för besöket: juni 2020
2  Tack 478awn
Omdömet skrevs 28 december 2019 från mobil enhet

Trevlig miljö. Lunchen är dyr och man får lite mat. Tråkig salladsbuffé. Kaffe och kaka ingår. Servicen ok

Datum för besöket: december 2019
8  Tack Anette B
Omdömet skrevs 27 december 2019

Jag var i ett sällskap på fyra personer och det serverades jultalligkar på löpande band vid bordet av en flink kypare som introducerade alla tallrikar efterhand. Excellent upplagt och med en annorlunda sammansättning än ett ett traditionellt julbord.
Goda viner därtill och kvällen var lyckad

Datum för besöket: december 2019
Tack 720willyp

Resenärer som tittade på Brasserie du Sud tittade också på

Besökt Brasserie du Sud? Berätta vad du tyckte!