Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 21-12-10
Boka nu, betala på plats
Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 17 november 2019 från mobil enhet

Centralt hotell i Leksand med närhet till det som Leksand har att erbjuda.

Personalen är trevlig och tillmötesgående.

Hotellet är gammalt, men personalen håller rent och snyggt så det känns ändå fräscht när man är på hotellet.

Sängen som vi hade gnisslade vid minsta rörelse i sängen så dessa har nog antagligen gjort sitt i det rummet som vi hade. Man sov dock skönt ska tilläggas så länge man kunde ligga still.

Ren & fint eget badrum vid ankomst och rena handdukar så det var jättebra.

Frukosten var liten, men bra det fanns det som vi önskade i alla fall gällande bröd, flingor, yoghurt, kaffe mm.

Utsikten från fönsterna vi hade in mot innergård var inte så mysigt. Alternativet verkade vara ut mot vägen så det är nog ingen höjdare heller.

Priset för hotellet ligger väl lite i överkant med tanke på vad man får för pengarna.

Utcheckning vid kl 11 på en söndag känns lite väl tidigt så där kunde man önskat någon mer timme.

Jag rekommendera Leksands hotell för den som kan tänka sig bo på ett enkelt gammalt hotell, men som är rent och fräscht.

Datum för vistelsen: november 2019
2  Tack 14jesperh
Omdömet skrevs 9 juli 2019 från mobil enhet

Lite för trångt med en rullstol, men med bra o snabb service fixade de ett större rum. Trots detta var det trångt. Frukosten var tunt, bara kalla rätter. Matsalen är litet och gemytlig med åtta bord o fyra till fem stolar vid varje bord.

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack Roland Z
Omdömet skrevs 19 januari 2019 från mobil enhet

Trivsamt och charmigt hotell med mysiga rum. Personalen är hjälpsam och tillmötesgående. Väldigt familjärt och trevlig frukost! Sköna sängar med mysiga lakan. Rummen och de gemensamma utrymmena är välstadade. Rekomenderas varmt trots lite dyr peng.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Sandra R
Omdömet skrevs 31 december 2018

Ligger mitt i centrum, nära till allt.
Ett mysigt litet hotell med familjekänsla.
Trevlig liten frukostmatsal, där det även serveras kaffe/Te och en kaka på kvällen.
Något små TV-skärmar.
Sköna sängar.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack carinalkpg
Omdömet skrevs 9 augusti 2017

På utsidan ett oansenligt litet hotell men insidan och rummen helt ok men en alldeles egen stil. Sängarna i rummet osedvanligt sköna inklusive täcken och kuddar.
Frukosten bjöd på allt man kan önska för ett hotell i den lilla storleken och personalen väldigt trevliga.

Rumstips: Tyst, vi hade utsikt mot gatan.
Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack Eva J