5 personer tittar på det här hotellet
Trip.com
SPARA 138 US$
Kostnadsfri avbokning till den 21-04-25
Kostnadsfri avbokning till den 21-05-01
Boka nu, betala på plats
Official Hotel119 US$
ZenHotels.com255 US$
Omdömet skrevs 16 februari 2015

För tredje året i rad firade vi jul och nyår på Coconut Court Beach Hotel. Det finns ju en anledning att vi har valt att komma tillbaka hit. De första två åren åkte vi charter med Fritidsresor direkt från Stockholm, men eftersom Barbados inte fanns med i deras program för vintern 2014/2015, blev vi tvungna att ordna resan på egen hand. För till Barbados och Coconut Court skulle vi till igen! Vi fick tag i bra och prisvärda biljetter med British Airways, Arlanda - London/Heathrow samt London/Gatwick - Barbados t.o.r. Resan dit gick som på räls medan hemresan blev lite drygare, eftersom vi ankom till Gatwick 05:00 på morgonen och vårt flyg till Stockholm avgick först 14:00. Men allt funkade bra ändå. Tillbaka till hotellet som vi verkligen uppskattar. Det är ingen lyx, men vilket läge och vilken underbar strand. Denna gång kostade vi på oss ett "Superior Ocean Front Room", helt nyrenoverat med en fantastisk havsutsikt. Väl investerade pengar. Det som är så mysigt med hotellet är att flera i personalen kom ihåg oss från förra året och t.o.m. mindes våra namn. Att gå ner på stranden efter frukost, ta sig en solstol och lägga sig i skuggan under en palm och bara koppla av är helt underbart. Den kontinentala frukost som ingår i rumspriset är helt OK, utan att sticka ut. Men läget och personalen är hotellets största tillgång. Antonio, som ansvarar för "The Seagrape Beach bar", är den mest serviceinriktade person jag någonsin har stött på. Även Mark som jobbar i frukostmatsalen är värd en eloge. WiFi var kostnadsfritt och fungerade perfekt, inte bara på rummet, utan också på stranden. Vi kommer definitivt att åka tillbaka till Coconut Court ytterligare flera gånger.

Datum för vistelsen: december 2014
1  Tack SvenErik4317
CoconutCourtBGI, Guest Relations Manager på Coconut Court Beach Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2015

Tack för din recension och att välja Coconut Court för din vistelse . Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart !

Omdömet skrevs 26 oktober 2014

Bra lage pa hotellet. Alldeles pa stranden. Det var ganska mycket vagor, vill du ha lugnare vatten bor du valja ett hotell hogre upp pa vastkusten. Servicen var bra, rumen hade alla havsutsikt men var ganska enkla.

Datum för vistelsen: oktober 2014
Tack 199magdalenaw
Omdömet skrevs 25 augusti 2014

Helt okej hotell som man inte vill betala allt för mycket för. Servicen fungerar bra för det mesta, förutom när vi bokade taxi och fick vänta i 20 min och kom för sent till restaurangen som var förbokad för taxichauffören valde att ta en annan kund. Städningen var riktigt bra däremot, för på natten vill det gärna komma in små myror genom dörrarna och de var alla borta efter morgonstädningen.
Sängarna är dock hemska, hårda och efter 2 veckor fick jag ordentligt ont i ryggen. Stranden är trist, alldeles för mycket stenar när man ska bada men funkar hyffsat att sola på. Gratis solstolar vilket är bra men om man går 15 min åt väster kommer man till Amaryllis som har en betydligt bättre strande. Eller varför inte följa stranden tills du kommer till udden där Hiltons finns, ganska mycket finare sandstrand där.

Frukosten är inge bra alls, dock är personalen där mycket trevlig. Hade önskat mer variation på frukosten mer än vitt bröd, marmelad och kakor som jag inte vill äta. Maten i strandbaren är både god och för ett helt ok pris, tyvärr tar det minst 1 timme att få maten på lunchtid. Givetvis är bartendern Tony som jobbar där helt fantastisk! Hade hört gott om honom och han levde upp till sitt rykte!

Det är nära till boardwalken som är mycket fin och användbar, samt flera superrestauranger i närheten såsom Naru!

Tv:n är för liten och har dålig mottagning. Wifi funkar bara om man sitter helt stilla på balkongen och är då fortfarande väldigt segt. Nej tyvärr, jag hade inte velat återkomma till detta hotell.

Datum för vistelsen: december 2013
Tack Hulaforshort
Omdömet skrevs 7 juni 2014 från mobil enhet

Vi bodde här en v, hotellet ligger på stranden, helt ok att sola på, men att bada var lite lurigare, stenigt. Tycker inte det var någon vidare standard på frukosten, bara vitt bröd, marmelad och söta kakor. Saknade ägg, bacon och lite mera frukt och grönt. Det var lång väg om man ville shoppa, det låg 2 restauranger utanför hotellet.

Datum för vistelsen: februari 2014
Tack 527anettes
Omdömet skrevs 30 januari 2014

Hotellet ligger perfekt mitt på stranden. Stora rena rum. Familjeägt och det märks på servicen, mycket trevlig personal i receptionen. De har även reseservice på hotellet och en liten butik.
Vi bokade alla våra utflykter via hotellet vilket funkade perfekt.
Vi tog en Barbadosrunttripp med Teds Tours, vilket visade sig vara lyckat då det var en helt fantastisk tur. Ted är inte bara en bra guide utan också vansinnigt underhållande!
Så missa inte denna tripp!!!

Nina och Mats
Sverige