Omdömet skrevs 9 juni 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger i en liten by utanför Lardos och ca 10 min från Lindos (med buss)
Hela anläggningen som består av flera byggnader var välstädad och fräsch. Lägenheten 221 låg högst upp och hade en fin utsikt över poolområdet och havet. Utrustningen var lite spartansk och vi saknade duschtvål vilket kändes lite snålt att det saknades. Sängarna var ganska hårda men ok för oss. Byte av handdukar och lakan ett par gånger under veckan. AC gick att köpa men kostade 60 euro för en vecka. Även safebox fanns att hyra i receptionen.
Wi-fi skulle fungera i hela hotellet enligt receptionisten men fungerade inte på rummet bara i allmänna utrymmen.
Poolområdet var fint med gott om solstolar, dock en del lite slitna. Havet ligger bara en promenad genom restaurangen så är man där. Klapperstensstrand så badskor rekommenderas.
Vi åt frukost i restaurangen sista dagen och den var enkel men ok för 5,50 euro.
Det var enkelt att ta lokalbussarna bl a till Lindos (1,80 euro) och till Rhodos stad (6 euro)
Byn är liten men det finns flera restauranger, sportbar och flera supermarkets
Transfern tog ca 1-30. Det vi saknade på hotellet var en liten lekplats för alla barnen som var där. Annars var det underhållning flera kvällar i restaurangen där de också serverade bra mat. Personalen var över lag bra. Vi var belåtna över vår vistelse på Elvita hotell

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack AnneHagfors
Omdömet skrevs 30 december 2017 från mobil enhet

Vi åkte hit utan barnen för att få lite sol innan sommaren. Vi trivdes mycket bra. Bra och lugn poolområde och nära stranden. Restaurangen låg precis utmed havet och det var fint att sitta där och äta och maten var bra! Frukosten var ok men väldigt basic. De flesta besökare var par vilket hotellet passade för. Hade vi åkt med barnen så hade vi nog valt ett annat hotell men kan definitivt tänka oss att åka hit igen som par.

Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack Martin A
Omdömet skrevs 11 oktober 2017

Mysigt familjehotell med trevlig restaurang/bar. Poolområdet är bra med baren bredvid. Badstranden är klappersten men står man ut med det så är platsen underbar med klart och härligt vatten. Hotellet håller hyfsad standard men bokar man två rums lägenhet med balkong så blir det jättebra. Vi har varit där två gånger och kommer att åka hit igen. Helheten av upplevelsen gör att det blir 4 av 5möjliga poäng.

Tips för att välja rum: Tvårums lägenhet med balkong
  • Bodde här: september 2017, reste med familjen
Tack johnas m
Omdömet skrevs 8 oktober 2017 från mobil enhet

Rummen var spartansk men rent, tyvärr var det väldigt lyhört ifrån korridor och trapphus.
Balkongdörrarna gick ej att låsa och AC mot avgift.
Poolområdet var fint och nära till stranden som var stening.
Frukosten var bra men enkel.
Lardos var ett mysigt ställe med ett fåtal restauranger och rekommenderar varmt The Grill!

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Tina J
Omdömet skrevs 7 oktober 2017 från mobil enhet

Kanon trevligt hotell med super trevlig personal god mat på restaurangen samt riktigt bra priser bra förbindelser till Rhodos stad och Lindos. Så kan utan problem lämna ett kanon betyg på denna vistelse ( 1 vecka i början på oktober ) bra väder hela veckan.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack BosseH38